Γιατί δεν απαντάει το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης;

[…]

Δέκα εκατομμύρια ευρώ για μια διοργάνωση που διαρκεί δέκα ημέρες. Χρηματικά ποσά για την διοργάνωση και την διεξαγωγή του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, τα οποία δεν είναι σαφές τι αφορούν δίνονται απλόχερα για χάρη του «πολιτισμού». Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ποσού 190.500 ευρώ που διατίθεται στην «Κοινωνία», όρος που χρησιμοποιείται στον επίσημο οικονομικό απολογισμό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Η λειτουργία του γραφείου Δημοσίων Σχέσεων κόστιζει 129.730 ευρώ χωρίς να είναι κατανοητό με τι ακριβώς ασχολείται. Πρά το γεγονός ότι ένας από τους στόχους ενός γραφείου Δημοσίων σχέσεων είναι η προσέγγιση χρηματοδοτων, αυτό δεν επιτυγχάνεται, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του απολογισμού, καθώς το 80% του συνολικου κόστους καταβάλλεται από το υπουργείο Πολιτισμού και μόνο το 20% απο χορηγούς.

Πως είναι δυνατόν μια τόσο ακριβή διοργάνωση που βασικός της στόχος είναι η φήμη της, να μην προκαλεί τους χορηγούς να την χρηματοδοτήσουν και κατ επεκταση να διαφημιστούν μέσα από αυτήν;

Ποια είναι ακριβώς η αρμοδιότητα του γραφείου Τύπου (εκτός από την αποδελτίωση);

Για ποιο λόγο υπάρχει διαφορετικό κονδύλι για το γραφείο Τύπου και διαφορετικό για τις Δημόσιες Σχέσεις;

Μήπως πρόκειται για κονδύλι που «κόβεται» στα δύο, προκειμένου να γίνει απευθείας ανάθεση;

Γιατί χρηματοδοτείται με επιπλέον κονδύλι, δραστηριότητα που αφορά στην «Αναπτυξή και Προώθηση» του Φεστιβάλ;

Για ποιο λόγο υπάρχει άλλη ομάδα που προωθεί και άλλη ομάδα που κάνει Δημόσιες Σχέσεις;

Μήπως θα ήταν φτηνότερο, αλλά και πιο αποτελεσμάτικο να αναλάμβανε την προώθηση, όπως ηθηστε τα τελευταίες δεκαετίες το γραφείο Δημοσίων Σχέσεων;Για πιο λόγο συντηρούνται και πληρώνονται τόσες πολλές και διαφορετικές ειδικότητες που ασχολουνται εν τέλει με τα ίδια πραγματά;

Γιατί τελικά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κοστίζει τα τελευταία δύο χρόνια, συνολικά εννιά εκατομμύρια ευρώ;

Το Φεστιβάλ χωρίς να διαθέτει κανένα χρηματικο ποσό στην παραγωγή των κινηματογραφικών ταινιών, αναμενεται να κοστίσει φέτος 10 εκ ευρω. Την ίδια ώρα τα έξοδα λειτουργικότητας ενός οργανισμου με πολιτιστικο έργο που λειτουργει καθ’όλη την διαρκεια της χρονιάς,όπως του Μεγάρου Μουσικής ανέρχονται στα 12,5 εκ ευρώ.

Για ποιο λογο πληρώνουμε «χρυσό» το συγκεκριμένο Φεστιβάλ;

Σύμφωνα με τον επίσημο οικονομικό απολογισμό του 2007 το Φεστιβαλ κόστισε 9.100.542 ευρώ και τα έσοδα του από τις χορηγίες ήταν μόνο 2.562.620 ευρώ. Το υπουργείο συνέβαλε οικονομικά με 6.095.174 ευρώ. Στο ίδιο οικονομικό επίπεδο κινήθηκε και το κόστος του 2008.

Μόνο τα διοικητικά του έξοδα αγγίξαν τα 2 εκ ευρώ, ενώ οι προκαταρκτικές εκδηλώσεις του Φεστιβάλ κοστίζουν 48.555 ευρώ. Η κύρια διοργάνωση κοστίζει 3.587.254 ευρώ.

Το παράδοξο είναι ότι τα χρήματα που ουσιαστικά δίνονται για το αντικείμενο με το οποίο ασχολείται το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης είναι μόνο το 1/3 του κόστους της διοργάνωσης. Με λίγα λόγια για την παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών οι οποίες προβάλλονται στο Φεστιβάλ δίνονται μόνο 3 εκ ευρώ, ενώ για την διοργάνωση 9 εκ. ευρώ.

Πριν από μερικά χρόνια το αντίστοιχο κονδύλι για το Φεστιβάλ ήταν μόλις 3 εκ ευρώ.

Περιμένουμε εδώ και 3 ημέρες την επίσημη απάντηση του Φεστιβάλ.

Δεν θα πάνε Έλληνες σκηνοθέτες και παραγωγοί στο φεστιβάλ.

Με τον τίτλος «μύθοι παραμύθια και άληθειες για τον ελληνικό κινηματογράφο» οι σκηνοθέτες χθες έδωσαν Σ/Τ στην οποία ανακόίνωσαν ότι θα απέχουν από το Φεστιβάλ Θεσσαλονικης τον Νοέμβριο.Ο λόγος αφορά στην αναγκαία αλλάγή του κινηματογραφικού νόμου.Όπως ανέφεράν οι σκηνοθέτεςδεν του ενδιάφερει ποιος νόμος θα κατατεθεί αρκέι να περιέχει μεταξύ άλλων τα εξής:

1 Αμεση εφαρμογή του 1,5% (χρηματοδότηση του σινεμά από τα τηλεοπτικά κανάλια).

2 Αμεση επιστροφή του ειδικού φόρου επί των εισιτηρίων σε αυτούς που τον δικαιούνται -τους παραγωγούς. Αυτή η διάταξη του υπάρχοντος νόμου δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ.

3 Αναπτυξιακά μέτρα για τις επενδύσεις στον κινηματογράφο

Τέλος καλούν τόσο το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αλλά και το Ελληνικό Κεντρο Κινηματογράφου να πάρουν ξεκάθαρη και δημόσια θέση για τα παραπάνω ζητήματα.

Διαβάστε επίσης το ρεπορτάζ “Που πάνε τα 10 εκατομμύρια του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης;”

Σε απόγνωση οι Θεσσαλοί οκτώ μήνες μετά την καταστροφή – Ολα στο μηδέν, λένε στο Documento οι πλημμυροπαθείς

Σε απόγνωση οι Θεσσαλοί οκτώ μήνες μετά την καταστροφή – Ολα στο μηδέν, λένε στο Documento οι πλημμυροπαθείς

Ολα στο μηδέν, λένε στο Documento οι πλημμυροπαθείς: ούτε αποζημιώσεις ούτε αποκατάσταση ούτε καν υπόσχεση…

Νέο «χαστούκι» για την Κυβέρνηση Mητσοτάκη σε δημοσκόπηση της ALCO: Ένας στους δύο δηλώνει πολύ δυσαρεστημένος (video)

Νέο «χαστούκι» για την Κυβέρνηση Mητσοτάκη σε δημοσκόπηση της ALCO: Ένας στους δύο δηλώνει πολύ δυσαρεστημένος (video)

Η νέα δημοσκόπηση φέρνει τον ΣΥΡΙΖΑ να σταθεροποιείται στη δεύτερη θέση, και το ΠΑΣΟΚ να…

ΒΙΟΜΕ: Το μοναδικό κατειλημμένο εργοστάσιο της Ευρώπης γίνεται 11 ετών και το γιορτάζει

ΒΙΟΜΕ: Το μοναδικό κατειλημμένο εργοστάσιο της Ευρώπης γίνεται 11 ετών και το γιορτάζει

Όταν πριν από 11 χρόνια οι εργάτες της ΒΙΟΜΕ άνοιγαν τις πύλες του εγκαταλελειμμένου εργοστασίου…

Μενίδι: «Έχουμε αγανακτήσει όλοι, θα ζούσε σήμερα η κοπέλα» – Ξεσπά γείτονας της 40χρονης (Video)

Μενίδι: «Έχουμε αγανακτήσει όλοι, θα ζούσε σήμερα η κοπέλα» – Ξεσπά γείτονας της 40χρονης (Video)

Γείτονας της άτυχης γυναίκας ξέσπασε στην κάμερα του Alpha, μιλώντας για την «αξιοπρεπέστατη» όπως την…

Πάτρα: Νεκρή γνωστή κομμώτρια μετά από επέμβαση ρουτίνας – Τι καταγγέλλει η κόρη της

Πάτρα: Νεκρή γνωστή κομμώτρια μετά από επέμβαση ρουτίνας – Τι καταγγέλλει η κόρη της

Η κομμώτρια είχε μεταβεί στην Αθήνα για μία συνηθισμένη επέμβαση (αφαίρεση λιπώματος) σε ιδιωτικό ιατρικό…

Πολωνία: Απειλούν να σκοτώσουν και τον Τουσκ μετά τη απόπειρα στον Φίτσο – Θα ενισχυθούν τα μέτρα ασφαλείας του

Πολωνία: Απειλούν να σκοτώσουν και τον Τουσκ μετά τη απόπειρα στον Φίτσο – Θα ενισχυθούν τα μέτρα ασφαλείας του

Τρόμος μετά την απόπειρα δολοφονίας του Σλοβάκου πρωθυπουργού