Newsroom

Newsroom

Γιατί μπορεί ένα αυτοκίνητο να πάρει φωτιά εν κινήσει;

Οι παράγοντες που αυξάνουν τις πιθανότητες εκδήλωσης φωτιάς στο αυτοκίνητο εν κινήσει

5651814

Οι υψηλές θερμοκρασίες και η ελλιπής συντήρηση αποτελούν τους βασικότερους λόγους που αυξάνουν τις πιθανότητες εκδήλωσης φωτιάς στο αυτοκίνητο εν κινήσει. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μεγάλες ποσότητες πλαστικού, που μπορούν να υπερθερμανθούν, να λιώσουν και τελικά να προκαλέσουν φωτιά.

Τα παλιότερα αυτοκίνητα από την άλλη, δεν είναι συνήθως σωστά συντηρημένα. Έτσι, μια μικρή διαρροή λαδιού ή εύφλεκτου υγρού μπορεί να προκαλέσει φωτιά, εάν υπάρξει πολύ μεγάλη θερμοκρασία. Επίσης, η ελαττωματική ηλεκτρική καλωδίωση, μπορεί να δημιουργήσει κάποιο βραχυκύκλωμα ή έναν σπινθήρα προκαλώντας φωτιά.

Για να αποφευχθούν όλα τα παραπάνω είναι ζωτικής σημασίας να τηρούμε τη σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου. Ο ετήσιος έλεγχος του αυτοκινήτου είναι αναγκαίος, καθώς ο μηχανικός μπορεί να εντοπίσει την βλάβη και να την διορθώσει στο αρχικό στάδιο. Παράλληλα, θα διακρίνει και τα σημεία του αυτοκινήτου που χρίζουν επισκευής, όπως και τα φθαρμένα ανταλλακτικά ώστε να αντικατασταθούν.

Εάν υπάρξει καπνός, μυρωδιά καμένου υλικού ή άλλα ύποπτα σημάδια, πρέπει ο οδηγός να σταματήσει το αυτοκίνητό του σε ασφαλές σημείο και να ελέγξει την πηγή του προβλήματος. Μεγάλη σημασία έχει το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του σέρβις η χρήση γνήσιων ή πιστοποιημένων ανταλλακτικών μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιάς.

Πολλές φορές ακόμη και η χαμηλή στάθμη λαδιού αποτελεί αιτία υπερθέρμανσης του κινητήρα, καθώς δεν υπάρχει επαρκής λίπανση. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να έχει και η μειωμένη ποσότητα ψυκτικών υγρών που ανεβάζουν τη θερμοκρασία του κινητήρα, αυξάνοντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς.

Όταν τα αυτοκίνητα είναι μποτιλιαρισμένα αναπτύσσουν μεγάλες θερμοκρασίες. Ένας κινητήρας που ζεσταίνεται μπορεί να αναφλέξει εύφλεκτα υγρά (πχ λάδι ή ψυκτικό υγρό) αν υπάρχει διαρροή προς τα καυτά εξαρτήματα του. ‘Αλλωστε, περίπου το 50% της μηχανής αποτελείται από πλαστικά. Δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης (κολλημένο φρένο) προκαλεί υπερβολική τριβή και αρκετή θερμότητα στις δισκόπλακες ή στα ταμπούρα, που μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για πυρκαγιά. Τέλος το σύστημα εξάτμισης πρέπει, επίσης, να λειτουργεί κανονικά, βοηθώντας την σωστή λειτουργία του κινητήρα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λιόλιου: Αδειάζει τον Ψινάκη με ανάρτησή της – «Λυπάμαι και επιφυλάσσομαι για την συμπεριφορά του»

InCollage 20240429 084149256

Λιόλιου: Αδειάζει τον Ψινάκη με ανάρτησή της – «Λυπάμαι και επιφυλάσσομαι για την συμπεριφορά του»

«Πριν από δύο χρόνια ο κύριος Ψινάκης φέρθηκε απρεπώς εναντίον του προσώπου και της αξιοπρέπειάς…

Φρίκη στη Θεσσαλονίκη: Έδερνε και εξέδιδε και τη 40χρονη σύντροφό του επί τρία χρόνια

Βία

Φρίκη στη Θεσσαλονίκη: Έδερνε και εξέδιδε και τη 40χρονη σύντροφό του επί τρία χρόνια

Τον απόλυτο εφιάλτη ζούσε μια 40χρονη γυναίκα, δίπλα στον 42χρονο σύντροφό της, για τρία ολόκληρα…

Έκτακτη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας – Δεκάδες οι ταυτόχρονες φωτιές

kikilias 0

Έκτακτη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας – Δεκάδες οι ταυτόχρονες φωτιές

Νωρίτερα ο Βασίλης Κικίλιας έκανε δήλωση για τις φωτιές που ξέσπασαν το τελευταίο 24ωρο, αναφέροντας…