"Για Πάντα" – Από 29 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους

«Για Πάντα». Μία φράση ποιητική, ερωτική, συνηθισμένη και ταυτόχρονα ασυνήθιστη. Αυτός είναι ο τίτλος της νέας ταινίας της Μαργαρίτας Μαντά, που απέσπασε…

gia panta 1

«Για Πάντα». Μία φράση ποιητική, ερωτική, συνηθισμένη και ταυτόχρονα ασυνήθιστη. Αυτός είναι ο τίτλος της νέας ταινίας της Μαργαρίτας Μαντά, που απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας, την Αργυρή Πυραμίδα, στο 36ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καΐρου. Σε αυτό το ταξίδι, συνοδοιπόροι της είναι η Άννα Μάσχα και ο Κώστας Φιλίππογλου, οι οποίοι πρωταγωνιστούν σε μία τρυφερή ιστορία με θέμα τον έρωτα, την πόλη, την ελπίδα που γεννιέται απρόσμενα εντός μας, όταν όλα γύρω μας μοιάζουν σκοτεινά και μοναχικά. Η ταινία είναι γυρισμένη στον Πειραιά, εκεί που τα ποτάμια της Αθήνας έβγαιναν κάποτε στη θάλασσα, αλλά και μέσα στη διαδρομή του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμουπάνω στον αρχαίο ρου όπου κάποτε τα ποτάμια αυτά κυλούσαν. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της Μαργαρίτας Μαντά μετά τη «Χρυσόσκονη», η οποία θα κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους στις 29 Ιανουαρίου του 2015 και είναι αφιερωμένη στον Θόδωρο Αγγελόπουλο.

Η ΤΑΙΝΙΑ

Δύο άνθρωποι μόνοι τους, μέσα σε μία πόλη έρημη.  Ο Κώστας και η Άννα, στην Αθήνα.

Ο Κώστας είναι οδηγός στον Hλεκτρικό Σιδηρόδρομο που διασχίζει κάθε μέρα την πόλη από τη μία της άκρη στην άλλη και κυλάει πάνω στα ίχνη των αρχαίων της ποταμιών που σκεπάστηκαν για να γίνουν δρόμοι.

Η Άννα είναι πωλήτρια ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στον Πειραιά, στο λιμάνι της πόλης, εκεί όπου κάποτε τα ποτάμια της χύνονταν στη θάλασσα.

Ο Κώστας ξέρει την Άννα. Την βλέπει από το τζάμι της καμπίνας του κάθε πρωί που την παίρνει με το τραίνο του από το Θησείο για να την πάει στον Πειραιά, κάθε απόγευμα που την παίρνει από τον Πειραιά για να την πάει πίσω στο Θησείο.

Η Άννα δεν ξέρει τον Κώστα. Από το τζάμι του βαγονιού της βλέπει κάθε μέρα την ίδια διαδρομή στην ερημιά της πόλης χωρίς να ξέρει ποιος οδηγεί το τραίνο.

Ο Κώστας και η Άννα κάνουν κάθε μέρα το ίδιο πράγμα, με τον ίδιο τρόπο και στον ίδιο ρυθμό. Πάνε στη δουλειά τους, τελειώνουν τη δουλειά τους, επιστρέφουν στο σπίτι τους, τρωνε βραδινό μπροστά σε μια ανοιχτή τηλεόραση.

Την ημέρα που ένα τυχαίο γεγονός  ανατρέπει  τη ζωή του, ο Κώστας αποφασίζει να βγει απ’ τη μοναξιά του και να προσεγγίσει την Άννα.

Αρχικά διστακτικά και μετά επίμονα, ο Κώστας θα διεκδικήσει το δικαίωμά του στη ζωή και τον έρωτα.

Αρχικά επιφυλακτικά και στη συνέχεια αποφασιστικά, η Άννα  θα  αφήσει τη μοναξιά της και θα ενδώσει στην ανάγκη της για αγάπη παντοτινή.

Οι δύο αυτοί άνθρωποι θα συναντηθούν στην έρημη Αθήνα,  στην αυγή μιας καινούργιας, φωτεινής μέρας.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Τι ήθελα να κάνω με το «Για Πάντα»;

Ήθελα να κάνω μία ελεγεία πάνω στη Σιωπή. Πάνω στον Χρόνο που ορίζεται από την Σιωπή. Κι ήθελα να το κάνω αυτό επιστρέφοντας σε φόρμες του Kινηματογράφου που δεν εικονοποιούν ιστορίες αλλά αναζητούν τις ιστορίες που ενυπάρχουν μέσα στις ίδιες τις εικόνες.

Σε εποχές που ο Kινηματογράφος ψάχνει ξανά τον πυρήνα της μοναδικότητάς του ως τέχνη της αίσθησης του μυστικού, του υπονοούμενου, της διαρκούς αναρώτησης πάνω στην ύπαρξη του ανθρώπινου, εγώ είχα την ανάγκη να επιστρέψω πίσω, στα δομικά υλικά του. 

Πίσω, σε μια κάμερα ακίνητη, δεμένη αυστηρά σ’ ένα τρίποδο που κινηματογραφεί ανθρώπους να κοιτάζονται και να συνδιαλέγονται μέσα από τη σιωπή τους. Ανθρώπους που τους έχει απορροφήσει ο χώρος μέσα στον οποίο ζουν αλλά έχουν οι ίδιοι κατασκευάσει τον δικό τους χρόνο μέσα σε αυτό τον χώρο.

Πίσω, στο τραίνο που είναι η πρώτη πρώτη εικόνα της γέννησης του Kινηματογράφου αλλά και το πρώτο travelling.

Πίσω, στους ήχους που είναι από μόνοι τους μουσική και δεν ποδηγετούν την εικόνα αλλά αποτελούν συνθετικό της μέρος.

Ήθελα να κάνω το «Για Πάντα» από μία προσωπική μου ανάγκη να συναντήσω ξανά τον Κινηματογράφο κυρίως σαν αίσθηση και λιγότερο σαν θέαμα. Kαι για να αποτίσω φόρο τιμής σε πέντε κινηματογραφιστές που για μένα υπήρξαν και παραμένουν πάντα οι πνευματικοί μου δάσκαλοι: τον Carl Theodor Dreyer, τον Robert Bresson, τον Michelangelo Antonioni, τον Wim Wenders και τον Θόδωρο Αγγελόπουλο.

Για Πάντα

Στους κινηματογράφους από τις 29 Ιανουαρίου 2015

Παραγωγή: FALIRO HOUSE (Ελλάδα, 2014)

Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Μαντά

Σενάριο: Μαργαρίτα Μαντά

Ηθοποιοί: Άννα Μάσχα, Κώστας Φιλίππογλου

Executive Producer: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος

Παραγωγοί: Κώστας Κεφάλας, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Κώστας Λαμπρόπουλος, Μαργαρίτα Μαντά

Διάρκεια : 87΄

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κωστής Γκίκας, GSC

Μοντάζ: Αγγέλα Δεσποτίδου

Ηχοληψία : Νίκος Παπαδημητρίου

Μοντάζ Ήχου / Σχεδιασμός Ήχου: Αλίκη Παναγή

Music Production / Soundscapes: Χρήστος Δεληγιάννης

Μιξάζ: Κώστας Βαρυμποπιώτης

Κοστούμια: Τριάδα Παπαδάκη

Art Direction:  Μαργαρίτα Μαντά

Οργάνωση Παραγωγής / Α΄Βοηθός Σκηνοθέτη: Ανιές Σκλάβου

Διεύθυνση Παραγωγής: Δημήτρης Χατζηβογιατζής

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Screening Format: DCP

Aspect Ratio: 2/35

Frames per second: 24fps

Sound Format: 5.1

 

Κασσελάκης: «Ξέμεινε» στην Αστυπάλαια και του τραγούδησαν το «Bella Ciao» σε ταβέρνα (video)

Κασσελάκης 1

Κασσελάκης: «Ξέμεινε» στην Αστυπάλαια και του τραγούδησαν το «Bella Ciao» σε ταβέρνα (video)

«Δυστυχώς δε θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε την περιοδεία μας προς Χάλκη και Σύμη λόγω των…

Συνελήφθη ο παρουσιαστής Κώστας Μιναρετζής για απόπειρα εκβίασης – Αναζητείται ο Μένιος Φουρθιώτης

fourthiotis 45 0

Συνελήφθη ο παρουσιαστής Κώστας Μιναρετζής για απόπειρα εκβίασης – Αναζητείται ο Μένιος Φουρθιώτης

Δικογραφία σε βάρος του 56χρονου παρουσιαστή Κώστα Μιναρετζή και του 39χρονου εκδότη Μένιου Φουρθιώτη, σχηματίστηκε…

Συναγερμός στην Κρήτη: Μεγάλη φωτιά κοντά στον ναύσταθμο στη Σούδα – Μήνυμα του 112 για εκκένωση (video)

Κρήτη

Συναγερμός στην Κρήτη: Μεγάλη φωτιά κοντά στον ναύσταθμο στη Σούδα – Μήνυμα του 112 για εκκένωση (video)

Στη Σούδα επιχειρούν συνολικά 55 πυροσβέστες με 17 οχήματα και 2 πεζοπόρα