Φωτογραφικός διαγωνισμός και 15.000 ευρώ για κάθε κιτς λαγουδάκι του Πατούλη

Ο Πατούλης πέταξε 73.408 ευρώ για τον χειρότερο στολισμό της πόλης

NewsRoom 27/04/2021 | 15:31

«Θραύση» έχουν κάνει οι τρεις τρισδιάστατοι φωτιζόμενοι λαγοί και το κοτόπουλο, με τα οποία η Περιφέρεια Αττικής επέλεξε φέτος να χαρίσει τον πιο κιτς στολισμό στην πολύπαθη πρωτεύουσα, με το γέλιο να ρέει άφθονο στα social media.

Ωστόσο, στο άκουσμα της είδησης του κόστους αυτού του αισθητικού επιτεύγματος με την υπογραφή Πατούλη, το γέλιο κόπηκε απότομα, καθώς ο προυπολογισμός του έργου ανήλθε στις 73.408 ευρώ με ΦΠΑ, δηλαδή περίπου 15.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ για κάθε... ζωάκι.

Συγκεκριμένα, μετά από μειοδοτικό διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχε μία εταιρεία και έδωσε έκπτωση 1%, κατοχυρώθηκε η προμήθεια τεσσάρων επιδαπέδιων διακοσμητικών παραστάσεων με τρισδιάστα λαγουδάκια, αυγά και κοτοπουλάκια και με φωτεινές επιγραφές με την υπογραφή της Περιφέρειας Αττικής.

Συνολικά η, λέμε τώρα, πασχαλινή διακόσμηση σε τέσσερα σημεία της Αττικής κόστισε 73.408 ευρώ με ΦΠΑ.

Κατά τη συζήτηση στην Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Αττικής οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης Χρήστος Καραμάνος και Γιώργος Μπαλάφας, από την παράταξη της Ρένας Δούρου, καταψήφισαν καταγγέλλοντας ότι οι δαπάνες αυτές δε συνάδουν με τις συνθήκες που επικρατούν στη χώρα ενώ η υποβολή προσφοράς από μία μόνον εταιρία επιβεβαιώνει ότι οι όροι του διαγωνισμού ήταν προβληματικοί (ουσιαστικά περιγράφουν συγκεκριμένες κατασκευές που προφανώς διαθέτει η συγκεκριμένη εταιρία, πχ λαγουδάκι με σμόκιν, κοτοπουλάκι, κουνελάκι).

Ο Γιάννης Σγουρός σε ανακοίνωσή του με τίτλο «Τα…. λαγουδάκια του κ. Πατούλη αποτελούν δείγμα του τρόπου διαχείρισης των χρημάτων της πολιτών της Αττικής», σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι «η διάθεση 73.408 ευρώ από τον κ. Πατούλη για τέσσερις φωτιζόμενες κατασκευές με… λαγουδάκια και… κουνελάκια προκειμένου να ''στολιστεί'' η Αθήνα, ενόψει του Πάσχα, δεν είναι απλώς δείγμα της ''αισθητικής'' της Διοίκησης της Περιφέρειας, αλλά το πώς αντιλαμβάνεται τον τρόπο και τη διαδικασία διάθεσης του δημοσίου χρήματος». Παράλληλα, ανέφερε ότι η ανάθεση έγινε κατόπιν «διαγωνισμού», με φωτογραφικές προδιαγραφές, «στην ασφυκτική προθεσμία μόλις δέκα ημερών για την υποβολή των προσφορών, με συνέπεια μόλις μία εταιρεία εμφανίστηκε στο διαγωνισμό και ανέλαβε τη σχετική προμήθεια, δίνοντας τη ''θηριώδη'' έκπτωση του 1.3%».

Ο Γιώργος Πατούλης, πάντως, δεν πτοείται και υποστηρίζει ότι τα λαγουδάκια των 15.000 ευρώ έκαστο ανέβασαν την ψυχολογία των πολιτών.

«Αυτό που θέλαμε είναι μέσα σε αυτή τη στεναχώρια που όλοι έχουμε με την πανδημία, να δει ο κόσμος μια πασχαλινή ατμόσφαιρα από τη στιγμή μάλιστα που δεν θα φύγουν για τα χωριά τους. Οι επικρίσεις μου προκάλεσαν χαμόγελο. Αλλά είχα και θετικά σχόλια, πιστέψτε με. Αφού έκαναν το κόσμο να γελάσει πετύχαμε το στόχο μας θετικό είναι».

Στο ίδιο κλίμα, τοποθετήθηκε και ο αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών και πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής, Νίκος Πέππας. 

Στην ανακοίνωσή του, ο κ. Πέππας υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, πως «η Περιφέρεια Αττικής με στόχο να ενισχύσει το θετικό κλίμα στην αγορά, προχώρησε στην επιλογή του στολισμού που κοσμεί την πρωτεύουσα ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες με απόλυτα διαφανή τρόπο» ενώ αναφορικά με το κόστος, σημειώνει ότι «δεν ήταν φθηνές κατασκευές, που κάποιος τις έφερε από την Κίνα, αλλά πασχαλινές παραστάσεις ειδικής κατασκευής, εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, επιδαπέδιες, τρισδιάστατες και με ιδιαίτερα σημαντικό μέγεθος».

Μάλιστα, στην προσπάθειά του να αιτιολογήσει τα υπέρογκα ποσά που σπαταλήθηκαν περιγράφει αναλυτικά τα - απαραίτητα για κάθε πασχαλινό λαγό - υλικά σημειώνοντας ότι οι κατασκευές αποτελούνται από ανεξίτηλη μοκέτα με UV δείκτη προστασίας σε διάφορα χρώματα, με led φωτοσωλήνα και κορδόνια με led λυχνίες διπλού χρώματος (ζεστό λευκό και ψυχρό λευκό), ώστε να δημιουργούν όλα μαζί ένα ιδιαίτερο οπτικό εφέ με χρωματικές εναλλαγές από ζεστό λευκό σε ψυχρό λευκό και αντίστροφα».