Food Trends 2021: Οι τάσεις στον χώρο των τροφίμων για το 2021 (μέρος B)

Οι τάσεις στον χώρο των τροφίμων για το 2021

pexels wendy wei 1656666

Στο σημερινό μας κείμενο, σε συνέχεια του κειμένου μας της περασμένης Δευτέρας θα ασχοληθούμε με τις υπόλοιπες πέντε τάσεις στον χώρο των τροφίμων για το 2021.

6η και 7η Τάση

Η μέση οδός
Για πολλούς από εμάς, τα ακραία υγειονομικά φαινόμενα του 2020, θα είναι ένα παρελθόν. Χάρη στο εμβόλιο, θα επέλθει μια κανονικότητα και αυτή η μέση οδός είναι η οδός που θα πρέπει να κινηθούμε.

6. Η ευελιξία  

Το να πείσεις ένα παμφάγο άνθρωπο να γίνει χορτοφάγος είναι πολύ δύσκολο αλλά υπάρχει και η μέση οδός όπου ο παμφάγος καταναλωτής μπορεί να μετριάσει την ποσότητα ζωικών τροφίμων πουκαταναλώνει.

Σύμφωνα με τις στατιστικές, όσοι γεννηθεί το 2000 ενδιαφέρονται να έχουν μια ευέλικτη δίαιτα (flexitarian diet) που να περιλαμβάνει όλα τα είδη των τροφίμων. 

Υπάρχει μια τάση, οι καταναλωτές να αντικαθιστούν κάποια γεύματα της εβδομάδας βασισμένα στο κρέας, με γεύματα χορτοφαγικά ή εναλλακτικά όταν μαγειρεύουν στο σπίτι αντικαθιστούν ζωικά προϊόντα με φυτικά.

Παράλληλα, οι εταιρείες παραγωγής τροφίμων μειώνουν την χρήση ζωικών προϊόντων αυξάνοντας παράλληλα την χρήση φυτικών προϊόντων για να βοηθήσουν τις καταναλωτικές τάσεις της ευελιξίας. 

7. Η διαιτιτική κουλτούρα

Πολλοί καταναλωτές έχουν κουραστεί με ακριβά διαιτολόγια και συμπληρώματα διατροφής. Το 2021, είναι πιθανό οι αυστηρές δίαιτες να περάσουν στο παρελθόν μιας και οι καταναλωτές αναζητούν μια πιο ισορροπημένη διαιτητική προσέγγιση.

Αρκετές δημοφιλείς δίαιτες όπως η κετοδίαιτα (keto), η Whole30, η πάλαιο (paleo) και η F-Factor έχουν επικριθεί για τις ακραίες απαγορεύσεις σε τροφές και δεν είναι ούτε βιώσιμες ούτε διασκεδαστικές.

Παράλληλα, πολλά συμπληρώματα διατροφής που υπόσχονται «τον ουρανό με τ’άστρα» χάνουν σιγά σιγά το μερίδιο της αγοράς που κατείχαν και οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται πλέον την αξία της υγειινής διατροφής, ειδικά μετά την εξάπλωση της πανδημίας.

Το 90-95% των αποθανόντων από τον covid-19 έχουν υποκείμενα νοσήματα και αυτά τα νοσήματα είναι τις πιο πολλές φορές σχετιζόμενα με κακή διατροφή και ανθυγιεινό τρόπο διαβίωσης. Το 2021, υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι και λόγω πανδημίας, η καλή διατροφή είναι στο στόχαστρο ολοένα και πιο πολλών καταναλωτών. 

Το αρχαιοελληνικό «Μέτρον Άριστον» βρίσκει εδώ εφαρμογή. Όλοι μας αναζητούμε μια διατροφή που περιλαμβάνει όσο το δυνατόν μεγάλη ποικιλία πρώτων υλών, τόσο ζωικών όσο και φυτικών. Παράλληλα, αναζητούμε τρόφιμα που έχουν ένα ισορροπημένο μήνυμα στην συσκευασία χωρίς τις ακραίες εκφράσεις για άμεση απώλεια βάρους κλπ.

8η και 9η Τάση

8. Ευκολία

Ο τρόπος με τον οποίο απολαμβάνουμε την τροφή αλλάζει καθημερινά.

Το γρήγορο φαγητό χάνει σε δημοφιλία και οι καταναλωτές παίζουν ενεργό ρόλο εδώ επιθυμώντας πιο υγιεινό φαγητό και με μεγαλύτερη ποικιλία πρώτων υλών.

Το 2020 μάς έμαθε ότι είναι χρήσιμο και πολύτιμο για την υγεία μας να μαγειρεύουμε στο σπίτι. Το να αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο στην επιλογή των πρώτων υλών μάς έγινε συνήθεια. Με αποτέλεσμα να καταναλώνουμε λιγότερα φαγητά από take away καταστήματα και να θρεφόμαστε καλύτερα και πιο υγειινά.

Το ζητούμενο για τους καταναλωτές το 2021 δεν θα είναι η ευκολία αλλά η διαιτητική αξία! Με την σειρά τους, οι εταιρείες αλλάζουν τις πρακτικές τους και χρησιμοποιούν ντόπιες πρώτες ύλες και φτιάχνουν προϊόντα που ικανοποιούν όλες τις καταναλωτικές τάσεις.

9. Διαφάνεια

Πολλοί καταναλωτές έχουν κουρασθεί από την πληθώρα πληροφοριών σχετικά με την διατροφή τους. Επιθυμούν πιο άμεσα και ξεκάθαρα μηνύματα.

Στο παρελθόν, οι εταιρείες τροφίμων δεν έδιναν πολλές πληροφορίες για την σύσταστη των προϊόντων τους αλλά αυτό σήμερα έχει αλλάξει. Οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν τι τρώνε και αυτή η τάση έχει μια θετική επίδραση στη βιομηχανία των τροφίμων προς μια παραγωγή τροφίμων με μεγαλύτερη διαφάνεια. Οι πληροφορίες που αναζητούν οι καταναλωτές δίνονται τώρα από τις βιομηχανίες τροφίμων είτε στην συσκευασία των τροφίμων είτε στην ιστοσελίδα της εταιρείας παραγωγής τροφίμων.

Η τάση είναι να καταναλώνονται λιγότερα τρόφιμα που περιέχουν τεχνητές αρωματικές και χρωστικές ενώσεις. Επίσης, οι καταναλωτές προτιμούν εταιρείες που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον, π.χ. βιώσιμα δάση και παραγωγή φοινικελαίου (palm oil).

Είναι γνωστόν ότι η παραγωγή φοινικελαίου γίνεται σε εδάφη που ήταν δάση. Έτσι, οι πιο μεγάλες εταιρείες τροφίμων, αυτό που προσπαθούν είναι να αγοράζουν φοινικέλαιο από παραγωγούς που καλλιεργούν φοίνικες με βιώσιμο περιβαλλοντικά τρόπο χωρίς να καταστρέφουν νέες δασικές εκτάσεις.

10η Τάση

10. Οικογενειακή διατροφική προσέγγιση

Πολλοί καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται μόνο για την δική τους διατροφή αλλά και για εκείνη των παιδιών τους. Λόγω του lockdown, εκατομμύρια παιδιών μένουν όλη την ημέρα στο σπίτι και καταναλώνουν σπιτικά μαγειρεμένο φαγητό αντί του πρόχειρου φαγητού από το κυλικείο ή την καφετέρια του σχολείου.

Οι ενήλικες γονείς έχουν πλέον την ευθύνη να μαγειρεύουν όσο το δυνατόν πιο υγιεινά γεύματα για όλη την οικογένεια, γεύματα που την ίδια ώρα θα πρέπει να γευστικά και ευπρόσδεκτα από τα ανήλικα μέλη της οικογένειας.

Οι καταναλωτικές τάσεις είναι να μένουν μακριά από προϊόντα με υψηλά επίπεδα σακχάρων και τεχνητών συστατικών. Οι τάσεις της βιομηχανίας τροφίμων είναι να παράγουν περισσότερες πρώτες ύλες για αυτές τις οικογένειες και λιγότερα προμαγειρεμένα προϊόντα.

Εν κατακλείδι

Το 2021, θα υπάρξουν σημαντικές μεταβολές και αλλαγές στο πώς η βιομηχανία των τροφίμων βλέπει τους πελάτες της. Οι καταναλωτές θέλουν πιο φρέσκες πρώτες ύλες και λιγότερα προμαγειρεμένα φαγητά.

Οι μέρες που είχαμε ακραίες δίαιτες, άχρηστα συμπληρώματα διατροφής και αναληθείς υποσχέσεις έχουν περάσει στο παρελθόν.

Όλοι μας επιθυμούμε πλέον μια πιο ισορροπημένη διατροφή βασισμένη σε φυσικές (και όχι τεχνητές!) πρώτες ύλες, πρώτες ύλες που θα μαγειρευτούν με αγάπη στο σπίτι και θα καταναλωθούν από όλα τα μέλη της οικογένειας!

Ας είναι το 2021 μια χρονιά με νόστιμα τρόφιμα με υψηλή διατροφική αξία!

Και ας μην ξεχνάμε πως η υγιεινή διατροφή και ένας ισορροπημένος τρόπος διαβίωσης είναι οι καλύτερες ασπίδες κατά των ιικών ασθενειών (γρίπη και covid-19).
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

Πρώτη αντίδραση Κούγια για ενοχή Πισπιρίγκου: «Τεράστιο δικαστικό σκάνδαλο – Έχω πειστεί για την αθωότητά της» (Video)

image 1 2

Πρώτη αντίδραση Κούγια για ενοχή Πισπιρίγκου: «Τεράστιο δικαστικό σκάνδαλο – Έχω πειστεί για την αθωότητά της» (Video)

«Εξεπλάγην από την απόφαση. Πρόκειται για τεράστιο δικαστικό σκάνδαλο και μεγάλη δικαστική πλάνη».

Βερύκιος «καρφώνει» Μητσοτάκη: «Αυτός έστειλε τους 2 στον Μαρινάκη και τους έδιωξε επειδή μαθεύτηκε» (video)

δημος βερυκιοσ

Βερύκιος «καρφώνει» Μητσοτάκη: «Αυτός έστειλε τους 2 στον Μαρινάκη και τους έδιωξε επειδή μαθεύτηκε» (video)

Μια αρκετά σημαντική αποκάλυψη για τις παραιτήσεις Παπασταύρου και Μπρατάκου έκανε ο Δήμος Βερύκιος

Μαρίνα Σάττι: Αποστομωτική απάντηση σε όσους απορούν, πώς θα τραγουδήσει τις ψηλές νότες στο «Ζάρι» (Video)

marina satti

Μαρίνα Σάττι: Αποστομωτική απάντηση σε όσους απορούν, πώς θα τραγουδήσει τις ψηλές νότες στο «Ζάρι» (Video)

Τραγούδησε ζωντανά την εισαγωγή του κομματιού και έγινε viral στο TikTok.

Τέμπη: Οι 6 σοκαριστικές δηλώσεις βουλευτών και στελεχών της ΝΔ – «Βαρεθήκαμε να λέμε συλλυπητήρια… είναι μπαγιάτικο» (videos)

InCollage 20240329 131641014

Τέμπη: Οι 6 σοκαριστικές δηλώσεις βουλευτών και στελεχών της ΝΔ – «Βαρεθήκαμε να λέμε συλλυπητήρια… είναι μπαγιάτικο» (videos)

Η προσπάθεια συγκάλυψης του εγκλήματος στα Τέμπη από τη ΝΔ έχει πολλούς πρωταγωνιστές, οι οποίοι…