«Φιλουμένα Μαρτουράνο» με τη Μαρία Ναυπλιώτου στο θέατρο Δημήτρης Χορν

Το έργο «Φιλουμένα Μαρτουράνο» του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου και με τη Μαρία Ναυπλιώτου στον ομώνυμο ρόλο, έρχεται στο θέατρο Δημήτρης Χορν.

Η γλυκόπικρη κωμωδία του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο «Φιλουμένα Μαρτουράνο», λαμπρό δείγμα του ιταλικού νεορεαλισμού που συμπυκνώνει στις σελίδες του μια ολόκληρη εποχή, αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου που συνεχίζει να συγκινεί ακόμη και σήμερα, 77 χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμά του στη Νάπολη (1946).

Η Μαρία Ναυπλιώτου ενσαρκώνει μια γυναίκα- σύμβολο, τη Φιλουμένα, σε ένα ρόλο – ορόσημο που έχουν ερμηνεύσει κορυφαίες ηθοποιοί (όπως η Σοφία Λόρεν) ανά τον κόσμο.

Στο ρόλο του Ντομένικο Σοριάνο, ιδανικός για τη διανομή, ο Μελέτης Ηλίας.

Η Φιλουμένα Μαρτουράνο ξεκίνησε ως πόρνη και κατέληξε ερωμένη του πλούσιου εμπόρου Ντομένικο Σοριάνο. Τώρα, έπειτα από αρκετά χρόνια κοινού βίου, διεκδικεί τη θέση που της αξίζει. Ένα απρόσμενο μυστικό ανατρέπει τις ισορροπίες και αλλάζει τα δεδομένα.

Ένα έργο που βάζει στο μικροσκόπιο τη γυναίκα, τις προβληματικές οικογενειακές και κοινωνικές δομές και τα στερεότυπα φέρνοντας αντιμέτωπους δύο κόσμους με όχημα τη σπουδαία γλώσσα του συγγραφέα.

Όπως γράφει και ο σκηνοθέτης της παράστασης, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος:

«Όλα έγιναν κάποτε. Κάποτε της είπαν πως έγινε γυναίκα. Δεν είναι κορίτσι πια. Κάποτε έφυγε από το σπίτι της το πατρικό και πήγε σε εκείνο το άλλο “σπίτι”. Κάποτε γνώρισε κι εκείνον. Κάποτε την γνώρισε κι αυτός. Κάποτε έμεινε έγκυος και μετά ξανά και ξανά. Και κάποτε εκείνος της ζήτησε να μείνει μαζί του, χωρίς να της το ζητήσει και ποτέ αληθινά. Ύστερα το ξέχασε.

Κάποτε γεννήθηκαν και τρία παιδιά. Που δεν έμαθαν ποτέ ποιανού παιδιά είναι.

Και κάποτε…το κάποτε κουράστηκε. Και θέλησε να γίνει τώρα.

Τώρα…ανάμεσα σε εκείνη και σε εκείνον. Που δεν συναντήθηκαν ποτέ, μέχρι τώρα. Που δεν έζησαν ποτέ αληθινά, μέχρι τώρα.

Που δεν έμαθε ποτέ εκείνη ποιος στ’ αλήθεια είναι εκείνος. Ο Ντομένικο Σοριάνο.

Και δεν έμαθε ποτέ εκείνος ποια στ’ αλήθεια είναι εκείνη. Η Φιλουμένα Μαρτουράνο. Η γυναίκα που δεν κλαίει ποτέ. Μέχρι τώρα. Που θα μάθει. Μέχρι τώρα που θα μάθουμε κι εμείς.

Και θα το μάθουν και εκείνα τα παιδιά. Πρέπει να το μάθουν.

Γιατί όπως λέει και μία κρυφή φωνή μες στο σκοτάδι…

“Τα παιδιά είναι παιδιά”.

Και σε λίγο χαράζει το πρώτο φως της καινούριας ζωής.»

Ταυτότητα Παράστασης

Μετάφραση: Ειρήνη Μποζοπούλου
Δραματουργική επεξεργασία -Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Σκηνικά- Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Σοφία Αλεξιάδου
Μουσική: Πάνος Γκίνης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Θάλεια Γρίβα, Κατερίνα Λούβαρη Φασόη
Βοηθός σκηνογράφος: Δημήτρης Μέντες
Βοηθός ενδυματολόγος: Αντίς Ντεσού
Διεύθυνση παραγωγής: Έφη Πανουργιά
Εκτέλεση παραγωγής: Γιάννης Κουλούρης
Γραφείο Τύπου – Επικοινωνία: Μαρία Τσολάκη
Social Media -Διαφήμιση: Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Παραγωγή: ΘΕΑΤΡΟΧΩΡΟΣ

Διανομή:

Φιλουμένα Μαρτουράνο – Μαρία Ναυπλιώτου
Ντομένικο Σοριάνο – Μελέτης Ηλίας
Ροζαλία Σολιμένε – Πηνελόπη Μαρκοπούλου
Αλφρέντο Αμορόζο – Κωνσταντίνος Γαβαλάς
Λουτσία – Νεφέλη Μαϊστράλη
Ντιάνα – Ιωάννα Τζίκα
Ουμπέρτο – Βασίλης Ντάρμας
Ρικάρντο – Βασίλης Μηλιώνης
Μικέλε – Βαγγέλης Δαούσης

INFO:

Από 26 Οκτωβρίου

Τετάρτη 20:00 | Πέμπτη, Παρασκευή 21:00 | Σάββατο 18:00 και 21:00 | Κυριακή 20:00

Θέατρο Δημήτρης Χορν, Αμερικής 10, Αθήνα

Πληροφορίες / Κρατήσεις:
Τηλ: 210 36 12 500 | a-th.gr

Σέρρες: Η 1η τοποθέτηση των γονιών του 11χρονου – «Άμεση παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων»

ΕΚ - Σέρρες σχολειο εκρηξη

Σέρρες: Η 1η τοποθέτηση των γονιών του 11χρονου – «Άμεση παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων»

Οι γονείς του προχώρησαν στην πρώτη τους τοποθέτηση μετά το τραγικό συμβάν.

Μετά την δωρεά των οργάνων της 21χρονης, αυξήθηκε κατά 20% σε μία εβδομάδα, η προσφορά κερατοειδών στο «Παπαγεωργίου»

Μετά την δωρεά των οργάνων της 21χρονης, αυξήθηκε κατά 20% σε μία εβδομάδα, η προσφορά κερατοειδών στο «Παπαγεωργίου»

Η κινητοποίηση που έχει οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των μοσχευμάτων δίνει ελπίδα και σε…