Φάμελλος: Μεγάλη η ταλαιπωρία των πολιτών αν οι Δήμοι δεν αναλάβουν τις ευθύνες τους

Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας μιλά στο koutipandoras.gr για το μείζον θέμα των δασικών χαρτών και τα προσκόμματα που έθετε η ΚΕΔΕ μέχρι πρότινος. Ως προς τα κεντρικοπολιτικά ζητήματα, ο Σωκράτης Φάμελλος επέκρινε τη στάση της ΝΔ αναφορικά με την δεδηλωμένη θέση καταψήφισης των αντιμέτρων, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «σκοπός της ΝΔ είναι η συντήρηση της οικογενειοκρατίας και των πολιτικών και οικονομικών "τζακιών"».

5916a9ac1dc52473548b4568

Ο κ. Φάμελλος, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο ύπαρξης ποινικών ευθυνών πολιτικών και κομματικών στελεχών για τον άκρατο δανεισμό των κομμάτων, υποστήριξε ότι «δεν είναι αμέτοχα τα κομματικά στελέχη ΝΔ – ΠΑΣΟΚ» στο τρίγωνο της διαπλοκής, ενώ συμπλήρωσε ότι για πάρα πολλά χρόνια ΝΔ και ΠΑΣΟΚ διεξήγαγαν προεκλογικές εκστρατείες «με τα δικά μας λεφτά». 

Παράλληλα, ο αναπληρωτής υπουργός καλεί το ΕΣΡ να διεξάγει άμεσα το διαγωνισμό για τη δημοπράτηση των τηλεοπτικών αδειών, καθόσον «όσο καθυστερούμε, παραβιάζουμε το Σύνταγμα».

Επίσης, διαβάστε τι απαντά για την τροπολογία του υπουργείου Δικαιοσύνης που έχει προκαλέσει σάλο το τελευταίο διάστημα, μετά τις αποκαλύψεις του Documento, και η οποία δύναται να αμνηστεύει τραπεζικά στελέχη.

Συνέντευξη στον Άγγελο Προβολισιάνο

Βαδίζουμε στον 7ο χρόνο επιτροπείας και μνημονιακών προγραμμάτων, με την κυβέρνηση να φέρνει μία συμφωνία που ουσιαστικά -όπως παραδέχτηκε και ο πρωθυπουργός- συνεχίζει τις πολιτικές λιτότητας το 2019 και το 2020. Πιστεύετε πως τα αντίμετρα και η ρύθμιση του χρέους αντισταθμίζουν στη συνείδηση του πολίτη τη μείωση των συντάξεων και του αφορολογήτου;

Είναι στο χέρι μας να πετύχουμε μέχρι το 2019 και το 2020 τη διαμόρφωση πολιτικών και την αλλαγή της καθημερινότητας, ώστε όλα αυτά να αποτυπωθούν και στο επίπεδο της κοινωνικής συνείδησης. Είναι γεγονός ότι η παραπληροφόρηση και η «τρομοκρατία» που ασκείται είτε από την αντιπολίτευση είτε από τα φιλικά της μέσα ενημέρωσης δημιουργούν μία εικόνα άγχους προς την αγορά και απελπισίας προς τον πολίτη. Η ουσία, όμως, είναι πως η χώρα μας απέδειξε και το 2016, αλλά πολύ περισσότερο τώρα, που ανακοινώθηκε η τεχνική συμφωνία, ότι έχει και την οικονομική και την κοινωνική δυνατότητα να βαδίσει προς την έξοδο από τα μνημόνια. Το βασικό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι αυτή η συμφωνία μας βγάζει από τα μνημόνια. Μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε δικές μας πολιτικές και αυτές θα είναι προς όφελος όλης της κοινωνίας και όχι προς όφελος λίγων, όπως συνέβαινε με τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Τα αντίμετρα δείχνουν να ευνοούν τις κοινωνικές τάξεις που πλήττονται περισσότερο και συγκεκριμένα τα χαμηλά και μεσαία κοινωνικά στρώματα. Ο τελικός λογαριασμός, όμως, τι πιστεύετε ότι δείχνει; Το ένα ευρώ που θα βγαίνει από τη μία τσέπη αυτών των πολιτών, τελικά θα μπαίνει από την άλλη;

Η διασπορά των αντιμέτρων, όπως είναι λόγου χάρη τα θέματα των φαρμάκων, το επίδομα στέγασης, το οικογενειακό επίδομα και η υποστήριξη των παιδιών είτε στην νηπιακή ηλικία είτε αργότερα, σίγουρα προδίδει οφέλη σε όλη την κοινωνία. Επίσης, τα φορολογικά αντίμετρα, που είναι η μείωση της φορολογίας στα νοικοκυριά, η μείωση του τέλους επιτηδεύματος, η μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων και του ΕΝΦΙΑ, αφορούν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Γι’ αυτό θεωρούμε ότι έχουμε πετύχει μία συμφωνία που δεν θα αφήσει παραπονούμενους, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα την υπεραξία που θα επέλθει από την ανάπτυξη.

Η ΝΔ θα καταψηφίσει τα αντίμετρα, καθώς τα κρίνει ως αντιαναπτυξιακά, ασχέτως αν κάποια απ’ αυτά εξομαλύνουν κοινωνικές ανισότητες που διεύρυναν τα μνημόνια. Εσείς αυτό το σκεπτικό πώς το κρίνεται; Για να καταπολεμηθούν αυτές οι ανισότητες πρέπει πρώτα να επέλθει η ανάπτυξη;

Η Νέα Δημοκρατία είναι φανερό πως δεν λειτουργεί προς όφελος της κοινωνίας, ούτε καν προς όφελος της ιδιωτικής οικονομίας, όπως υποκρίνεται δημοσίως. Το απέδειξε μη ψηφίζοντας την 13η εφάπαξ καταβολή της σύνταξης στους συνταξιούχους, δηλαδή τα 615 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2016. Θα το αποδείξει με το να μη ψηφίσει ακόμα και τη μείωση του φόρου των επαγγελματιών, τη μείωση του φόρου εισοδήματος αλλά και τις μειώσεις στο τέλος επιτηδεύματος και στον ΕΝΦΙΑ. Σκοπός της δεν είναι μία καλύτερη ή δίκαιη κοινωνία. Έχει αποδείξει ότι σκοπός της είναι η συντήρηση της οικογενειοκρατίας και των πολιτικών «τζακιών» που έκαναν κουμάντο στην Ελλάδα τόσα χρόνια, με σκοπό να συντηρούνται αυτά ακριβώς τα «τζάκια» που είχαν πρόσβαση στο σύστημα δανεισμού με «αέρα», στις αδειοδοτήσεις και σε μία επιχειρηματικότητα που δεν δημιουργούσε προϊόν στη χώρα μας και δεν ευνοούσε την εργασία. 

Είναι προφανές ότι δεν είμαστε με αυτή τη μεριά. Η δική μας λογική θέλει την εργασία και την επιχειρηματικότητα για να υπάρχει εθνικό εισόδημα και κέρδη για την κοινωνία που θα επιστρέφουν ώστε να καλύπτουμε κρίσιμους τομείς και ιδιαίτερα αυτούς που δεν είχαν μέχρι τώρα μερίδιο και συμμετοχή στην ανάπτυξη και την πρόοδο. Ο σκοπός των κοινωνικών μέτρων είναι να στηρίξουμε την κοινωνία γιατί αυτή πλήττεται από τη νεοφιλελεύθερη πολιτική που εφάρμοσε είτε η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ είτε τα μνημόνια και οι ευρωπαίοι δανειστές στη χώρα μας.

Αν λάβουμε ως δεδομένο ότι αυτή η συμφωνία είναι το εξιτήριο από την επιτροπεία και τα μνημόνια και όντως στο τέλος του 2018 η χώρα βγει στις αγορές, θεωρείτε πως η οικονομία μπορεί να αντέξει τα υψηλότερα επιτόκια των αγορών, έχοντας συνάμα την υποχρέωση για επίτευξη υψηλών πλεονασμάτων;

Η οικονομία έχει ανάγκη από σταθερούς κανόνες και από ισοτιμία. Ακόμα και σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, όπως ήταν αυτές του 2016, απέδειξε ότι μπορεί να προχωρήσει προς τα μπρος, ιδιαίτερα όταν το φορολογικό σύστημα αντιμετωπίζει όλους τους Έλληνες σε ισότιμη βάση. Είναι προφανές ότι οι διαθέσιμοι πόροι, οι οποίοι θα υπάρχουν μετά από τη συμφωνία για το χρέος και την ποσοτική χαλάρωση, μπορούν να δώσουν εκτίναξη στην ελληνική οικονομία. Αυτό σημαίνει για μας περισσότερη και καλύτερα αμειβόμενη εργασία, άρα ευημερούσα κοινωνία. Οι αντικειμενικοί και οικονομετρικοί όροι μας δίνουν τη βεβαιότητα ότι μπορούμε να έχουμε θετικούς κοινωνικούς ρυθμούς, όχι μόνο οικονομικούς. 

Είναι δεδομένο ότι η χώρα κερδίζει ένα στοίχημα, έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού της ότι η προσπάθεια για να βελτιωθούν οι πολιτικές που εφαρμόζονται απαιτούν αλλαγή των συσχετισμών στην Ευρώπη. Είναι μία διαρκής προσπάθεια και δεν σταματά στην τεχνική συμφωνία που έχουμε τώρα. Θα πρέπει να συνεχιστεί με έναν διάλογο που πρέπει να έχουμε με την ευρωπαϊκή κοινωνία συνολικά γιατί είναι προφανές πλέον ότι δεν μπορεί να συνεχίσει η Ευρώπη με αυτές τις πολιτικές, καθώς οι αντιθέσεις μεγαλώνουν. Χρειαζόμαστε πολιτικές πιο κοινωνικές, πιο φιλικές προς την εργασία, πιο φιλικές προς τον πολίτη και πιο φιλικές ευρύτερα προς τον άνθρωπο. Αυτή η προοπτική μας δίνει περισσότερη αισιοδοξία γιατί μας βοηθά να προσεγγίσουμε τις μεγάλες αξίες που ενώνουν την κοινωνία μας, όπως είναι η δημοκρατία, η αλληλεγγύη, η ισονομία και η δικαιοσύνη.

Από την άλλη, με βάση το πρόσφατο παράδειγμα των γαλλικών εκλογών, βλέπουμε πως εδραιώνεται το δίπολο νεοφιλελευθερισμός ή ακροδεξιά στην Ευρώπη.

Τα αποτελέσματα του πρώτου γύρου των γαλλικών εκλογών, όπως και τα αποτελέσματα των εκλογών στην Ισπανία, αλλά και οι εξελίξεις που έχουμε στις υπόλοιπες χώρες δείχνουν ότι παράλληλα με την τυφλή αντίδραση που τροφοδοτείται από την ακροδεξιά, υπάρχει και ένα υγιές ρεύμα αναζήτησης στους ευρωπαϊκούς λαούς, το οποίο ψάχνει να βρει διέξοδο για την Ευρώπη και κάθε χώρα ξεχωριστά. Εμείς, σε αυτόν τον άξονα επενδύουμε. Ακόμα και το αποτέλεσμα των γαλλικών εκλογών πρέπει να το αξιοποιήσουμε προς όφελος της δικής μας πολιτικής γιατί όλα είναι συσχετισμός δυνάμεων και εμείς θέλουμε οι δυνάμεις και οι κοινωνικές ομάδες που αναδεικνύουν τα ζητήματα της προόδου, της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης να πολλαπλασιαστούν, κάνοντας ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο και σε επίπεδο Ευρώπης. Είναι προφανές ότι δεν έχουμε ακόμα λύσει αυτό το ερώτημα. Έχουμε ακόμα να κάνουμε πολλά για να πετύχουμε την αλλαγή των συσχετισμών δυνάμεων και στη χώρα μας, αλλά και στην Ευρώπη.

Ήσασταν επικεφαλής της Επιτροπής για το δανεισμό ΜΜΕ και κομμάτων, η οποία έφερε στην επιφάνεια το περιβόητο τρίγωνο της διαπλοκής. Η απορία που έχουν όμως οι πολίτες, ειδικά για τον υπέρμετρο δανεισμό των κομμάτων, είναι πώς γίνεται να μην προκύπτουν ποινικές ευθύνες για πολιτικά πρόσωπα ή κομματικά στελέχη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Από την Εξεταστική Επιτροπή αποδείχτηκε ότι για πάρα πολλά χρόνια η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ χρηματοδοτούσαν προεκλογικές εκστρατείες με τραπεζικούς πόρους, κάτι που πρακτικά σημαίνει με δικά μας λεφτά. Γιατί εμείς αναχρηματοδοτήσαμε τις τράπεζες και καλύψαμε τα ελλείμματά τους. H Επιτροπή ανέδειξε και απέδειξε ότι κακώς το πόρισμα Καλούδη είχε τεθεί στο αρχείο και πως θα πρέπει ο δανεισμός των κομμάτων, με όποιες ευθύνες δημιουργεί για κομματικά ή τραπεζικά στελέχη, να ξαναμπεί στη διαδικασία απόδοσης δικαιοσύνης. Εμείς, αυτό που ζητάμε, χωρίς καμία διάθεση παρέμβασης στη Δικαιοσύνη, είναι η Δικαιοσύνη να παίξει το ρόλο της -ως οφείλει- απέναντι στην κοινωνία και να ξεκαθαρίσει ποιοι ήταν οι υπεύθυνοι για αυτόν το δανεισμό, αποδίδοντας τις ευθύνες με βάση το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει σήμερα. Δεν είναι αμέτοχα τα κομματικά στελέχη στη διαδικασία του κομματικού δανεισμού. Αυτό συζητήθηκε στην Επιτροπή και υπήρχε ήδη στο πόρισμα Καλούδη, αλλά χρειάζεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία της δικαστικής έρευνας για να αποκαλύψει όλες τις συνδέσεις και όλους τους υπεύθυνους.

Όπως αποκάλυψε το Documento, το υπουργείο Δικαιοσύνης προωθεί μία τροπολογία που δύναται να αμνηστεύει τραπεζικά στελέχη. Ποια η άποψή σας; Θα τη ψηφίσετε;

Είναι αρκετά ευαίσθητο θέμα. Κι εμείς το συζητάμε σε κυβερνητικό επίπεδο για να προκύψει η καλύτερη διατύπωση, η οποία θα έρθει και προς νομοθέτηση. Είναι προφανές ότι θα πρέπει να υπάρχουν κανόνες στον τραπεζικό δανεισμό και πως αυτοί θα πρέπει να εφαρμόζονται από όλους. Δηλαδή και από τους τραπεζικούς και από την Πολιτεία. Θα πρέπει να υπάρχει μία δικλείδα ασφαλείας ώστε να υπάρχει τραπεζικός δανεισμός, δεν πρέπει λόγου χάρη να δημιουργήσουμε ένα γραφειοκρατικό κώλυμα στην τραπεζική χρηματοδότηση διότι αυτό θα δημιουργήσει ανάσχεση στην οικονομία, και από την άλλη μεριά όμως δεν θα επιτρέψουμε και κανόνες ανισοτιμίας. Αυτό που αποδείχτηκε στην Εξεταστική Επιτροπή ήταν πως δεν είχαν όλοι πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό και δεν υπήρχαν ενιαία κριτήρια. Αυτό που χρειάζεται να ακούσει και η κοινωνία και η επιχειρηματικότητα είναι ότι μπορούμε όλοι να έχουμε πρόσβαση στο δανεισμό με τα ίδια κριτήρια. Όταν, λοιπόν, τηρούνται τα ίδια κριτήρια και αυτά γίνονται με διαφάνεια, δεν χρειάζεται να υπάρχει κανένας φόβος από τα τραπεζικά στελέχη. 

Η δικιά μας πρόταση για τη διαύγεια των τραπεζικών δανείων, παραδείγματος χάρη για τη δημοσιοποίηση των δανείων ή για τη δημοσιοποίηση των διαφημίσεων που αποτελούσε μια έμμεση σχέση των τραπεζών με τα μίντια, λύνει προβλήματα και από την καλή και από την κακή μεριά. Αποτρέπει την ανισοτιμία και ταυτόχρονα δίνει στην κοινωνία όλη την πληροφόρηση για να μην υπάρχουν υπόνοιες και καχυποψίες χωρίς λόγο. Αυτός ο κανόνας πρέπει να αποκατασταθεί και η Πολιτεία πρέπει να λάβει τα μέτρα της. Σαφέστατα, η Πολιτεία και η Δικαιοσύνη θα πρέπει να έχουν τα εργαλεία για να αισθάνεται και η κοινωνία πως εκπροσωπείται σε αυτόν τον έλεγχο, ως εξάλλου μας έχει δώσει την εντολή. Διότι κι εμείς στο κοινοβούλιο εκπροσωπούμε την κοινωνία στον έλεγχο όλων των διαδικασιών. Όχι προς όφελός μας, αλλά προς όφελος του κανόνα που διατυπώνουμε όλοι από κοινού μέσα στο κοινοβούλιο. Τους κοινοβουλευτικούς κανόνες θωρακίζουμε, κάτι που δεν ίσχυε γιατί οι νόμοι ψηφίζονταν, αλλά δεν εφαρμόζονταν ή εφαρμόζονταν για λίγους.

Εσείς, ως έχει αυτήν την τροπολογία, θα τη ψηφίσετε;

Κατ’ αρχήν, δεν γνωρίζω πως θα διαμορφωθεί τελικώς αυτή η τροπολογία. Γνωρίζω πως υπάρχει η αντίστοιχη συζήτηση και με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και με τον υπουργό Δικαιοσύνης. Παρακολουθώ τις δημόσιες δηλώσεις. Δεν υπάρχει εκ μέρους μας διάθεση να προκύψει αμνήστευση παραβάσεων, αλλά να υπάρχει ο απαιτούμενος κανόνας ώστε να μην οδηγούμαστε σε παραβάσεις στον τραπεζικό δανεισμό.

Πότε θα γίνει τελικά ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες;

Θα σας απαντήσω τι πιστεύω από τη μεριά της κοινωνίας. Θεωρώ ότι δεν μπορεί να καθυστερεί άλλο και πως πρέπει να γίνει. Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τον νόμο που αφορούσε το διαγωνισμό και τις αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν στον υπουργό αλλά και στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης είναι ξεκάθαρη. Ο νόμος για τον διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειών είναι συνταγματικός, λειτουργικός και πρέπει να εφαρμοστεί. Θυμίζω ότι τροποποιήσαμε το νόμο αυτό, μεταφέροντας αρμοδιότητες στη ΓΓΕΕ, διότι υπήρχε άρνηση της αντιπολίτευσης και γιατί τότε η Νέα Δημοκρατία προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να μη γίνει ο διαγωνισμός. Αποδείξαμε ακόμα και μετά την απόφαση του ΣτΕ ότι ο διαγωνισμός πρέπει να γίνει. Εκ μέρους, λοιπόν, της κοινωνίας νομίζω ότι οφείλουμε ως βουλευτές και ως υπουργοί να πούμε «προχωρήστε άμεσα στον διαγωνισμό». Έχουμε ένα δημόσιο αγαθό που είναι οι τηλεοπτικές συχνότητες, και έχουμε ξεκάθαρους συνταγματικούς κανόνες για το πώς πρέπει να διαχειρίζονται οι τηλεοπτικές συχνότητες. Οπότε, όσο καθυστερούμε, παραβιάζουμε το Σύνταγμα.

Πάντως, δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Επειδή καλούνται στη Βουλή τα μέλη του ΕΣΡ αυτές τις μέρες γι’ αυτήν ακριβώς τη συζήτηση, δεν γνωρίζω ποια θα είναι ακριβώς η τοποθέτησή τους. Από τη μεριά μας, όμως, είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να προχωρήσει άμεσα.

Με βάση το παράδειγμα του ΕΣΡ, το οποίο είναι μία ανεξάρτητη Αρχή και τόσα χρόνια το μόνο που δεν έκανε είναι να εξυπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον, διεξάγοντας διαγωνισμό για τις άδειες. Κι επειδή υπάρχουν αντίστοιχα παραδείγματα ανεξάρτητων αρχών που δεν έφεραν όπως θα έπρεπε το έργο τους εις πέρας. Εν τέλει, εκτός από το να διευρύνουν τη δημοκρατία, την εξυπηρετούν; Θα μπορούσε να ανοίξει ένα τέτοιο θέμα στη συνταγματική αναθεώρηση;

Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο μετά από αρκετά χρόνια εφαρμογής του θεσμού των ανεξάρτητων Αρχών, που χρειάζεται να αξιολογήσουμε τη λειτουργία αυτή. Κατ’ αρχήν, είμαι υποστηρικτής της ανεξαρτησίας κάποιων βασικών δομών στην κοινωνία. Εξάλλου, θεωρώ πως το σύνολο του Δημοσίου πρέπει να είναι ανεξάρτητο από την πολιτική διοίκηση και πρέπει να λειτουργεί προς όφελος όλης της κοινωνίας με σταθερούς κανόνες, κάτι που δεν ίσχυε μέχρι τώρα. Αυτό που χρειάζεται να βρούμε εμείς νομοθετικά είναι τους κανόνες που θα διέπουν τις ανεξάρτητες Αρχές, όπως λόγου χάρη την επίλυση του θέματος σύγκρουσης συμφερόντων ή της σύνδεσής τους με οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα, κάτι που προσπαθήσαμε να κάνουμε στη Βουλή και στο επίπεδο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, διότι εκεί κρίνεται η ουσία του ανταγωνισμού. Υπάρχουν πάρα πολλές καταγγελίες για παραβίαση του ανταγωνισμού και για καθυστέρηση απόδοσης ισορροπίας και δικαιοσύνης σε σημείο που η λειτουργία μίας ανεξάρτητης Αρχής δεν επιτελεί το σκοπό ύπαρξής της. Όμως, δεν θα ήταν λύση να μην υπάρχουν οι ανεξάρτητες Αρχές, αλλά να βρούμε τους τρόπους και τους δρόμους ώστε να είναι πραγματικά ανεξάρτητες. Πρέπει να πω πως παρά την κυβερνητική αλλαγή που υπάρχει, η αίσθησή μου είναι ότι ο κανόνας της ανεξαρτησίας και της ισοτιμίας δεν έχει επιτευχθεί ακόμα. Χρειάζεται η κοινωνική δήλωση και η ανάλογη άσκηση πολιτικής που να συνηγορούν υπέρ αυτής της ανεξαρτησίας. Είναι ένας από τους τομείς που θα πρέπει να αποδείξουμε ότι είμαστε έτοιμοι για να βγούμε από την κρίση.

Δώστε μας μία σαφή εικόνα για το τι θα ισχύσει με τους δασικούς χάρτες, αλλά και για τα προσκόμματα που είχε προβάλει η ΚΕΔΕ. Γιατί καθυστερεί η αποστολή των οικιστικών περιγραμμάτων από τους Δήμους;

Οι δασικοί χάρτες είναι μία από τις περιπτώσεις όπου χρειάζεται να εφαρμοστεί η κανονικότητα και η ισονομία. Με το να μην υπάρχουν δασικοί χάρτες, δεν υπήρχε μόνο θέμα προσβολής του περιβάλλοντος, αλλά υπήρχε ταυτόχρονα η διαχείριση των περιοχών με βάση τους τοπικούς συσχετισμούς, τις τοπικές γνωριμίες και την οικονομική επιφάνεια που είχε κάποιος. Εμείς, θέλουμε να αποτυπώσουμε πάνω σε έναν χάρτη όλη την κατάσταση των χρήσεων και έτσι να αναπτυχθεί η οικονομική και γεωργική δραστηριότητα με βάση αυτούς τους κανόνες, χωρίς να υπάρχει υποτίμηση των συμφερόντων κανενός πολίτη. Είναι προφανές πως οι δασικοί χάρτες αποκάλυψαν πάρα πολλά προβλήματα. 

Οι δασικοί χάρτες δεν αμφισβητούν την πραγματικότητα, όμως η πραγματικότητα αμφισβητούσε εδώ και χρόνια τη νομιμότητα. Οι δασικές χάρτες είναι μια ευκαιρία να βάλουμε κανόνες και τάξη στη διαχείριση του χώρου. Δώσαμε τη δυνατότητα να επιλυθούν σημαντικά ζητήματα που αφορούν την κατοικία και τη γεωργική δραστηριότητα. Όσον αφορά την τελευταία, δώσαμε τη δυνατότητα να αναπτύσσεται και να επιδοτείται με νόμιμο τρόπο, με τίτλους ως προς την έκταση και τα χαρακτηριστικά χρήσης της, κάτι που μπορεί να γίνει με μικρό κόστος ακόμα και για γεωργούς που είχαν εκχερσώσει τμήματα δασικών εκτάσεων. Όσον αφορά την κατοικία, δώσαμε τη δυνατότητα στους Δήμους να στείλουν τα στοιχεία των οικισμών αλλά και των οικιστικών πυκνώσεων έτσι ώστε να μην αμφισβητηθεί η κατοικία εκεί που είναι με μαζικούς όρους. Προφανώς, μία βίλα σε ένα δάσος, με περιβάλλοντα χώρο και πισίνες, αμφισβητείται από το δασικό χάρτη. Και αυτό γιατί πρέπει να προστατέψουμε το δάσος και να καταστήσουμε σαφές ότι είναι κατακριτέα η εμπορική αξιοποίησή του. 

Οι Δήμοι όμως δεν ανταποκρίθηκαν σε αυτό το κάλεσμα, παρότι νομοθετήθηκε αυτό από το Μάιο του 2016. Με πολλαπλά έγγραφα τους το επισημάναμε και τελικά χρειάστηκε να συμμετάσχουμε σε ένα διοικητικό συμβούλιο της ΚΕΔΕ, όπου έγιναν αποδεκτές οι προτάσεις μας. Έχω επανέλθει όμως με μια επιστολή μου προς όλους τους δημάρχους, υπενθυμίζοντάς τους ότι μέχρι τις 12 Ιουνίου θα πρέπει να στείλουν τα περιγράμματα των οικιστικών πυκνώσεων γιατί αλλιώς θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στις περιοχές εκτός σχεδίου. Θα υπάρχει πληθώρα αντιρρήσεων και κόστους για τους πολίτες που δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να υποβληθούν σε αυτήν την ταλαιπωρία οι πολίτες. Επίσης, θα έχουμε ένα τεράστιο φορτίο στις Επιτροπές Ενστάσεων που δεν θα έχει να κάνει με τις δασικές εκτάσεις, όπως πρέπει, αλλά με περιοχές κατοικίας. Είναι μία ευθύνη που οι Δήμοι πρέπει να αναλάβουν.

Πιστεύετε ότι οι λόγοι είναι πολιτικοί; Είναι γνωστές οι πολιτικές καταβολές του προέδρου της ΚΕΔΕ.

Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η απόφαση του Φεβρουαρίου του διοικητικού συμβουλίου της ΚΕΔΕ, η οποία ζητούσε αναστολή των δασικών χαρτών. Όταν, μάλιστα, αρκετές περιφερειακές ενώσεις Δήμων έπαιρναν αποφάσεις που ήταν προς την υλοποίηση των δασικών χαρτών και με θετικές προτάσεις. Θεωρώ ότι στο διοικητικό συμβούλιο της ΚΕΔΕ, στις 11 Απριλίου, λύσαμε αυτά τα ζητήματα και συνηγόρησε και ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ στην ανάγκη υλοποίησης του μέτρου. Βέβαια, αυτό πρέπει να αποδειχτεί. Υποθέτω ότι υπάρχουν αυτοδιοικητικοί χώροι που εκτίμησαν ότι δεν θα αντέξει η κυβέρνηση να υλοποιήσει μία τέτοια τομή στη δημόσια διοίκηση και στο περιβάλλον της χώρας. Ή ότι θα είναι μία από τις πολλές πρωτοβουλίες που εδώ και 40 χρόνια ανακοινώνονταν, αλλά τίποτα δεν γινόταν. Εμείς, όμως, έχουμε πεποίθηση ότι τα πράγματα μπορούν να γίνουν καλύτερα στη χώρα μας και πως μπορούν να αποκατασταθούν σε επίπεδο νομιμότητας και διαφάνειας. Σε επίπεδο, λοιπόν, δηλώσεων έχουμε τη συγκατάθεση από την πλευρά της ΚΕΔΕ, αλλά αυτό μένει να αποδειχτεί και στην πράξη. 

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

port223 scaled 1

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

Πώς ανακαλύφθηκε η διάρρηξη