Euractiv: Αναλύοντας το «φαινόμενο Κασσελάκη»

Η επιτυχημένη καμπάνια στα social media και η εκλαϊκευμένη ρητορική

5979602

Tην επικράτηση του Στέφανου Κασσελάκη στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ αναλύει με εκτενές δημοσίευμά του το Euractiv, σχολιάζοντας μεταξύ άλλων ότι ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ «μπήκε τελευταίος χρονικά στην κούρσα για τη διεκδίκηση της προεδρίας του κόμματος και αμφισβήτησε το προβάδισμα που είχε η Έφη Αχτσιόγλου χάρη σε μία επιτυχημένη και έξυπνη καμπάνια στα social media, η οποία αύξησε τη φήμη του».

Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, η εκστρατεία του Στέφανου Κασσελάκη «κινητοποίησε περισσότερους από 40.000 νέους ψηφοφόρους στο κόμμα της ελληνικής Αριστεράς που προσπαθεί να ορθοποδήσει έπειτα από τη μεγάλη εκλογική ήττα του Ιουλίου».

«Οι αναλυτές προσπαθούν να ερμηνεύσουν γιατί οι ψηφοφόροι προτίμησαν τον Στέφανο Κασσελάκη. Άλλοι το ερμηνεύουν ως φαινόμενο μεταπολιτικής, ενώ άλλοι επισημαίνουν ότι η χρήση εκλαϊκευμένης ρητορικής, μακριά από την ξύλινη πολιτική γλώσσα, προσέλκυσε ψηφοφόρους που δηλώνουν “κουρασμένοι” από τους Έλληνες πολιτικούς», επισημαίνει το δημοσίευμα, συμπληρώνοντας πως «αρκετοί στέκονται στο γεγονός ότι ο Στέφανος Κασσελάκης είναι αυτοδημιούργητος, ένα ασυνήθιστο γεγονός για την ελληνική πολιτική σκηνή που χαρακτηρίζεται από νεποτισμό».

Σύμφωνα με πηγές από την ευρωπαϊκή Αριστερά που επικαλείται το Euractiv, «η αξιωματική αντιπολίτευση πρέπει να μείνει ενωμένη μετά το αποτέλεσμα της 24ης Σεπτεμβρίου, ώστε να καταφέρει να ρίξει τον Κυριάκο Μητσοτάκη».

Το δημοσίευμα αναφέρεται και στις πρώτες δηλώσεις του Στέφανου Κασσελάκη το βράδυ της Κυριακής, σημειώνοντας ότι «στην ομιλία του, ο Κασσελάκης τόνισε ότι η νίκη του θα φέρει το φως που χρειάζεται ώστε να σπάσουν τα δεσμά του οικονομικού συστήματος».