Newsroom

Newsroom

Ερώτηση Χουντή για τα θαλασσοδάνεια των γερμανικών τραπεζών

Τελικά από ότι φαίνεται θαλασσοδάνεια δεν έδιναν μόνο οι ελληνικές τράπεζες, αλλά και οι γερμανικές. Οι ίδιες τράπεζες που εδώ…

Τελικά από ότι φαίνεται θαλασσοδάνεια δεν έδιναν μόνο οι ελληνικές τράπεζες, αλλά και οι γερμανικές. Οι ίδιες τράπεζες που εδώ και χρόνια έχουν εισπράξει εκατομμύρια ευρώ από τις ελληνικές κυβερνήσεις προκειμένου να παρέχουν πολύτιμες συμβουλές για τη διάσωση της ελληνικής οικονομίας.

Το θέμα έφερε με ερώτησή του στο Ευρωπαϊκο Κοινοβούλιο ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής. Ποιο συγκεκριμένα ο ευρωβουλευτής αναφέρεται σε έκθεση του οίκου Moody’s αλλά και δηλώσεις μέλους του διοικητικού συμβουλίου της Deutsche Bundesbank, σύμφωνα με τις οποίες το γερμανικό τραπεζικό σύστημα είναι εκτεθειμένο με ποσό μεγαλύτερο των 100 δις ευρώ στο ναυτιλιακό τομέα. Ποσό υπερδιπλάσιο από το σύνολο της αξίας των ομολόγων Ελλάδας, Ισπανίας, Ιταλίας, Πορτογαλίας και Ιρλανδίας που κατέχουν οι ίδιες τράπεζες.

Ο κ. Χουντής ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αξιολογήσει τον κίνδυνο στον οποίο έχουν εκτεθεί οι γερμανικές τράπεζες, καθώς επίσης και τον τρόπο κάλυψης των ελλειμμάτων.

Διαβάστε αναλυτικά την ερώτηση του κ. Χουντή

«Ο οίκος Moody’s έχει ήδη υποβαθμίσει μεγάλες γερμανικές τράπεζες, επειδή, όπως αναφέρει, έχουν εκτεθεί σε προβληματικά δάνεια προς τη ναυπηγική βιομηχανία, ύψους περίπου 100 δις ευρώ. Σύμφωνα με τον ίδιο οίκο, το ποσό αυτό είναι υπερδιπλάσιο από το σύνολο της αξίας των ομολόγων Ελλάδας, Ισπανίας, Ιταλίας, Πορτογαλίας και Ιρλανδίας, που κατέχουν οι ίδιες τράπεζες.

Τις ίδιες ανησυχίες εξέφρασε και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Deutsche Bundesbank (Andreas Dombert – «The year 2013: Challenges from a financial stability perspective»), ο οποίος προέβλεψε πρόσφατα ότι, η κρίση στη ναυτιλία, θα προκαλέσει τριγμούς στο τραπεζικό σύστημα της Γερμανίας, καθώς οι γερμανικές τράπεζες διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή χρηματοδότηση, επισημαίνοντας μάλιστα πως πολλά funds που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία, σημειώνουν μεγάλες ζημιές, ενώ άλλα έχουν ήδη καταθέσει αίτηση πτώχευσης.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1.    Γνωρίζει ποιες γερμανικές τράπεζες έχουν τη μεγαλύτερη έκθεση στη ναυπηγική βιομηχανία; Πώς αξιολογεί τον κίνδυνο που έχουν αναλάβει;

2.    Τι ανέδειξαν τα stress-tests των ευρωπαϊκών τραπεζών σχετικά με το θέμα αυτό; Υπάρχει ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων;

3.    Υπάρχει σχετική έκθεση της εθνικής ρυθμιστικής αρχής της Γερμανίας; Έχει ασχοληθεί με το θέμα η Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών; Πώς αντιμετωπίζεται το πρόβλημα; Ποιος θα καλύψει τα ελλείμματα;»