Επικίνδυνα "παιχνίδια" με την ασφάλεια πτήσεων

Του Γιάννη Συμεωνίδη Πώς θα σας φαινόταν αν ο Αλεχάντρο Σαμπέγια, ο προπονητής τής Εθνικής Αργεντινής, άφηνε στον πάγκο τον…

ptiseis 1

Του Γιάννη Συμεωνίδη

Πώς θα σας φαινόταν αν ο Αλεχάντρο Σαμπέγια, ο προπονητής τής Εθνικής Αργεντινής, άφηνε στον πάγκο τον Λιονέλ Μέσι στο Μουντιάλ; Στην καλύτερη περίπτωση θα τον αποκαλούσατε άσχετο. Κι όμως, κάτι παρόμοιο συμβαίνει με τους προερχόμενους από την Ολυμπιακή Αεροπορία 249 επιθεωρητές ασφάλειας πτήσεων, τους οποίους ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έκρινε σκόπιμο να τους βάλει σε διαθεσιμότητα το περασμένο φθινόπωρο, δίχως να υπάρξει ουσιαστική αντίδραση από τον διοικητή τής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), Δημήτρη Κούκη (φωτό).

Ως αποτέλεσμα η ίδια δουλειά γίνεται από ανθρώπους που δεν έχουν τα τυπικά, αλλά και ουσιαστικά προσόντα που προβλέπει ο νόμος για να την κάνουν, αφού αρκετοί για παράδειγμα είναι απλώς απόφοιτοι λυκείου. Είναι προφανές ότι προκύπτει κατά κύριο λόγο ζήτημα ασφάλειας πτήσεων.  

Από όσο είναι σε θέση να γνωρίζει το www.koutipandoras.gr το σύστημα «SACA», το οποίο αφορά ελέγχους σε αεροσκάφη ελληνικών αερομεταφορέων οι οποίοι πλέον είναι όλοι τους ιδιωτικοί, δεν λειτουργεί καν. Απόδειξη του ότι κάτι δεν πάει καλά είναι το ότι δεν εντοπίζονται «ευρήματα» (πλημμέλειες-βλάβες) στα αεροσκάφη που καταφτάνουν στη χώρα μας. Αντιθέτως, στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες εφαρμόζουν αντίστοιχους ελέγχους, κατά μέσο όρο σε κάθε τρία αεροπλάνα παρουσιάζεται κι ένα σοβαρό εύρημα.

Διαπιστώθηκε, επίσης, ότι κάποια από τα ιδιωτικά αεροσκάφη δεν έκαναν όλους τους υποχρεωτικούς ελέγχους με βάση τις εντολές τού κατασκευαστή, με αποτέλεσμα να έχουν περάσει 30 χρόνια χωρίς να πραγματοποιηθεί καμιά συντήρηση κινητήρα σε ορισμένα από αυτά. Αεροσκάφος τής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), εξάλλου, βρίσκεται καθηλωμένο στο Παρίσι εδώ κι αρκετούς μήνες, με το «πάρκινγκ» του να στοιχίζει στο δημόσιο ταμείο περίπου 4.000 ευρώ ημερησίως.

Είναι χαρακτηριστικό πως το υπάρχον προσωπικό δεν είναι ικανό να επανδρώσει το τμήμα ACAM («Aircraft Continuing Airworthiness Monitoring/ «Συνεχής Παρακολούθηση της Πτητικής Ικανότητας των Αεροσκαφών»), όπως προβλέπεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Παρόμοια προβλήματα παρουσιάζονται και στο Σύστημα Αναφοράς Συμβάντων κι Ατυχημάτων («Occurrence Report System»), το οποίο υπολειτουργεί για όλα τα αεροσκάφη που τελούν κάτω από το ελληνικό «νηολόγιο» και για όλα τα ξένα αεροσκάφη που βρίσκονται στον ελληνικό εναέριο χώρο και για τα οποία έχουν καταγραφεί συμβάντα ή ατυχήματα. Αυτή η κατάσταση επιτρέπει σε αεροπορικές εταιρείες να φέρνουν αεροπλάνα στη χώρα μας τα οποία δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη κι αυτό επειδή γνωρίζουν ότι στην Ελλάδα λόγω ελλείψεων ασκούνται πλημμελείς έλεγχοι.

Στις 21 Ιουλίου 2005, εξάλλου, ο τότε διοικητής τής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Δημήτρης Σταμάτης (νυν υπουργός Επικρατείας) είχε καταθέσει «Εξηγήσεις» στον τότε αντεισαγγελέα Εφετών Αθηνών, Χρήστο Μαρκογιαννάκη επί αναφοράς σε βάρος του που είχε γίνει από τρεις υπαλλήλους τής ΥΠΑ. Σε αυτές, ανάμεσα σε άλλα, τόνιζε πως παρέμεναν επιθεωρητές πτήσεων άνθρωποι χωρίς τα αναγκαία προσόντα που υπήρχαν όταν η Υπηρεσία είχε υποβαθμιστεί και παρέμειναν και μετά «παρά τις όποιες παρεμβάσεις που μάλλον έγιναν για να εξυπηρετηθούν αυτοί και όχι για να αναβαθμιστεί η χώρα». Το www.koutipandoras.gr πληροφορείται πως αρκετοί υπάλληλοι δίχως προσόντα οι οποίοι απομακρύνθηκαν το 2005 επέστρεψαν δριμύτεροι το 2011…

Από την πλευρά τους, κύκλοι τής ΥΠΑ ναι μεν παραδέχονται στο www.koutipandoras.gr πως η διαθεσιμότητα των 249 υπαλλήλων είναι μεγάλο αγκάθι, ωστόσο υποστηρίζουν πως και με τους εναπομείναντες βγαίνει η «δουλειά» χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών.



 

 

 

 

Πύρρος Δήμας: Ξεσήκωσε το Twitter αλλά όχι για κάποιο μετάλλιο – Τα σχόλια για τους φράχτες που έφεραν αντιδράσεις

Πύρρος Δήμας

Πύρρος Δήμας: Ξεσήκωσε το Twitter αλλά όχι για κάποιο μετάλλιο – Τα σχόλια για τους φράχτες που έφεραν αντιδράσεις

Μια φωτογραφία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, μια υποψηφιότητα και δυο αναρτήσεις για τον φράχτη στον…

Βασιλικός αναλυτής για Μίντλετον: «Όλα δείχνουν ότι πάσχει από καρκίνο του παχέος εντέρου»

Κέιτ

Βασιλικός αναλυτής για Μίντλετον: «Όλα δείχνουν ότι πάσχει από καρκίνο του παχέος εντέρου»

Ο Βέλγος δημοσιογράφος αναφέρθηκε στη μορφή καρκίνου από την οποία πάσχει η πριγκίπισσα της Ουαλίας…

Πρωτοφανές κύμα οργής για τον Καραμανλή και τα χειροκροτήματα της ντροπής: «Για γερά στομάχια η ομιλία του» – Χιλιάδες αναρτήσεις

Καραμανλής

Πρωτοφανές κύμα οργής για τον Καραμανλή και τα χειροκροτήματα της ντροπής: «Για γερά στομάχια η ομιλία του» – Χιλιάδες αναρτήσεις

Δεν ξέρουμε τι ήταν χειρότερο, τα όσα είπε ο Καραμανλής ή τα χειροκροτήματα από τους…

Α. Μπίνης: Παραιτήθηκε ο πρόεδρος του οργανισμού διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων

240327221854 athanasios mpinis 270324 1024x574 1

Α. Μπίνης: Παραιτήθηκε ο πρόεδρος του οργανισμού διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων

Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η παραίτηση του Αθανάσιου Μπίνη σχετίζεται…

Άγρια κόντρα Φαραντούρη με Πορτοσάλτε στο ΣΚΑΪ: «Να δείχνετε περισσότερο σεβασμό» (video)

profile player 960x540 26

Άγρια κόντρα Φαραντούρη με Πορτοσάλτε στο ΣΚΑΪ: «Να δείχνετε περισσότερο σεβασμό» (video)

Μετωπική κόντρα μεταξύ του Νικόλα Φαραντούρη και του Άρη Πορτοσάλτε στην πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΪ

«Θερμή» υποδοχή Μητσοτάκη από ακτιβίστρια στον Καναδά – «Θα έπρεπε να ντρέπεστε, 14.000 παιδιά είναι νεκρά στη Γάζα» (Video)

Screenshot 2 15

«Θερμή» υποδοχή Μητσοτάκη από ακτιβίστρια στον Καναδά – «Θα έπρεπε να ντρέπεστε, 14.000 παιδιά είναι νεκρά στη Γάζα» (Video)

«Θα έπρεπε να ντρέπεστε. Πώς κοιτάζετε τον εαυτό σας στον καθρέφτη».