Επεισόδιο 2: Η «Οδύσσεια» των 0,58 ευρώ στην Εθνική Τράπεζα συνεχίζεται…

Πού να ήξερα ότι ο παραλογισμός θα έπαιρνε τη μορφή σίκουελ με ανατροπές που μπορούν να σου κάνουν κιμά ψιλοκομμένο το νευρικό σύστημα;

Τέλη Αυγούστου αφηγήθηκα μία εμπειρία τραπεζικής παράνοιας για έναν λογαριασμό των 0,58 ευρώ στην Εθνική Τράπεζα (αυτή που έχει πρόεδρο τον Γκίκα Χαρδούβελη), τον οποίο έχω βάλει στόχο (ζωής, πλέον) να κλείσω. Μοναδικό κίνητρο η αντιμετώπιση των ψυχαναγκασμών μου και η ανάδειξη της ταλαιπωρίας που υφίστανται όσοι (θαρραλέοι) αποφάσισαν να εμπιστευτούν τη συγκεκριμένη τράπεζα. Πού να ήξερα ότι ο παραλογισμός θα έπαιρνε τη μορφή σίκουελ με ανατροπές που μπορούν να σου κάνουν κιμά ψιλοκομμένο το νευρικό σύστημα;

Το μεσημέρι της Δευτέρας επέστρεψα από τη νέα επίσκεψη σε υποκατάστημα της τράπεζας, κατά τη διάρκεια της οποίας με ενημέρωσαν (και πάλι) ότι δεν μπορώ να κλείσω τον λογαριασμό με αυτό το… δυσθεώρητο ποσό. Ο υπάλληλος ευγενέστατος, όπως και εκείνες από την τηλεφωνική εξυπηρέτηση που επικοινώνησα σε δεύτερο χρόνο. Ωστόσο, το αποτέλεσμα ίδιο. «Δεν μπορούμε να ικανοποιήσουμε το αίτημά σας, κάντε λίγο υπομονή». Συνοπτικά, αυτά άκουσα για πολλοστή φορά και απόρησα αν ενημέρωσαν τον Αλέξη Τσίπρα τι είδους τράπεζα είναι αυτή που θέλει να μετατρέψει σε «ισχυρό δημόσιο πυλώνα του τραπεζικού συστήματος».

Το πρώτο «συστημικό πρόβλημα» που αντιμετώπισα με την Εθνική Τράπεζα λεγόταν «αμφισβήτηση συναλλαγής». Δηλαδή, από έναν ανενεργό λογαριασμό που διαθέτει 58 λεπτά του ευρώ έγινε συναλλαγή και εγώ την αμφισβήτησα! Αφήνω στην άκρη το αλαλούμ που επικράτησε για να βρεθεί λύση και στέκομαι στο γεγονός ότι με ιώβεια υπομονή, λύθηκε. Όταν λύθηκε, όμως, έπεσα πάνω σε νέο συστημικό πρόβλημα, το οποίο λέγεται: «Εκκρεμείς προμήθειες σε συνδεδεμένη χρεωστική κάρτα».

«Τι σημαίνει αυτό ρε παιδιά;» ήταν το αβίαστο ερώτημα, το οποίο δεν άργησε να απαντηθεί. Επειδή, λοιπόν, η προηγούμενη χρεωστική κάρτα είχε λήξει, μου έστειλαν καινούρια. Παρόλα αυτά, ξέχασαν (άνθρωποι είναι κι αυτοί μωρέ) να μου στείλουν και την προμήθεια των 6 ευρώ για την έκδοση της νέας κάρτας. Οπότε, θα πρέπει να εκδοθεί η πίστωση, να την πληρώσω και μετά να κλείσω τον τραπεζικό λογαριασμό.

«Πόσο να διαρκεί η έκδοση της πίστωσης; Στο κάτω – κάτω, λεφτά θα πάρουν…» σκεφτόμουν, με το ημερολόγιο να δείχνει 30 Αυγούστου. Το πρώτο καμπανάκι δεν άργησε να σημάνει. «Σε συνέχεια της επικοινωνίας μας, ανοίξαμε την υπόθεση 10021302_22. Ένας εκπρόσωπός μας θα αναλάβει σύντομα τη διερεύνησή της και θα επικοινωνήσει μαζί σας μέσα στις επόμενες 21 μέρες» έγραφε το mail που έλαβα την ίδια μέρα, έχοντας τη λανθασμένη εντύπωση ότι το διάστημα των 21 ημερών περιλήφθηκε καθ΄ υπερβολήν και πως αποκλείεται να διαρκέσει τόσο πολύ η διεκπεραίωση ενός τόσο διαδικαστικού αιτήματος. Κι όμως…

Από τότε έχω λάβει άλλες δύο ειδοποιήσεις από την Εθνική Τράπεζα. Στις 12 και 20 Σεπτεμβρίου. Σε όλες επαναλαμβάνεται το ίδιο περιεχόμενο: «Σας ενημερώνουμε ότι συνεχίζουμε τη διερεύνηση σχετικά με την υπόθεσή σας με αριθμό 10021302_22 και θα επανέλθουμε το συντομότερο δυνατό. Λυπούμαστε για την καθυστέρηση»Τουλάχιστον, λυπούνται. Κάτι είναι κι αυτό γιατί αν το δεις αντίστροφα, ακόμα κι αν ήθελα δηλαδή να διατηρήσω τον λογαριασμό και να τρέχω κάθε χρόνο σε κάποιο υποκατάστημα για να λαμβάνω τη βεβαίωση των 0,58 ευρώ στον λογαριασμό και να την προωθώ στον λογιστή για τη δήλωση «πόθεν έσχες», ο λογαριασμός είναι πρακτικά άχρηστος, αφού πρέπει να πιστωθούν τα 6 ευρώ!

Μας πήραν και το βόδι!

Ενώ, λοιπόν, το… δαιδαλώδες αίτημα δεν απαντάται και οι υπάλληλοι (πότε στο υποκατάστημα, πότε στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση) δεν μπορούν να κάνουν τίποτα «μέχρι να επιληφθεί το αρμόδιο τμήμα», στα μέσα Σεπτεμβρίου έλαβα απαντητική επιστολή από την τράπεζα μετά τη συμπλήρωση της «φόρμας παραπόνων» για το μπάχαλο που αντιμετώπισα σε τρία υποκαταστήματα. Αυτοί, δηλαδή, που δεν στέλνουν τον λογαριασμό των 6 ευρώ για να πληρώσεις το αντίτιμο νέας χρεωστικής κάρτας και να κάνεις ό,τι γουστάρεις και αγαπάς με τον λογαριασμό σου, έχουν χρόνο να απαντούν στα παράπονα των πελατών. Το χειρότερο δε πως διαστρεβλώνουν τα πραγματικά γεγονότα, προσπαθώντας να βγάλουν τον πελάτη… τρελό τη στιγμή που οι ίδιοι οι υπάλληλοι της Εθνικής συνομολογούν πως η τράπεζα αποτελεί το απόλυτο φρενοκομείο.

«Κατά τη διάρκεια εξόφλησης του λογαριασμού σας, εμφανίστηκε μήνυμα στα μηχανογραφικά συστήματά μας ότι εκκρεμεί αμφισβήτηση συναλλαγής. Το αρμόδιο στέλεχος του Καταστήματος Φιλιππιάδας, αφού πρώτα σας ενημέρωσε σχετικά, προέβη άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για τη διερεύνηση της ως άνω εκκρεμότητας, ωστόσο, εσείς αποχωρήσατε από τον χώρο του Καταστήματος» γράφει ο υπάλληλος που ανέλαβε να «καλουπώσει» την αλήθεια.

Το πρόβλημα είναι πως παραδέχεται ότι «εκκρεμεί αμφισβήτηση συναλλαγής» σε έναν «νεκρό» τραπεζικό λογαριασμό. Επίσης, το «αρμόδιο στέλεχος» μόνο τα χέρια ψηλά που δεν σήκωσε όταν είδε τη συγκεκριμένη ένδειξη στον υπολογιστή. Γιατί; Διότι πολύ απλά δεν ήξερε τι να κάνει, λέγοντας μου (με ευγενικό τρόπο, η αλήθεια να λέγεται) ότι πρέπει να εξυπηρετήσει τους υπόλοιπους πελάτες. Όταν της αντέτεινα ότι κι εγώ πελάτης είμαι, αλλά δεν εξυπηρετούμαι, η απάντηση ήταν πως δεν μπορεί να με βοηθήσει. Οπότε, το μόνο αληθές στη συγκεκριμένη παράγραφο είναι ότι όντως έφυγα από το υποκατάστημα διότι σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να ήμουν ακόμη εκεί και να περίμενα.

Ψέμα νο2

«Περαιτέρω, όσον αφορά τη συνεργασία σας με το ως άνω Κατάστημα και το προϊόν “Value”, το οποίο σας προτάθηκε, θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι κατά πάγια τακτική της Εθνικής Τράπεζας, οι πελάτες ενημερώνονται πλήρως για τα προϊόντα τα οποία διατίθενται, ενώ είναι στην απόλυτή επιλογή τους (σ.σ. τι καλοί που αναγνωρίζουν το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης) η αποδοχή ή μη των εκάστοτε προτεινόμενων προϊόντων.

»Συγκεκριμένα, σας γνωρίζουμε ότι, με το εν λόγω προϊόν, καταβάλλοντας ένα χαμηλό πάγιο ποσό κάθε μήνα, έχετε τη δυνατότητα παροχής προϊόντων και υπηρεσιών που αποτελούν μέρος της βασικής σας σχέσης με την Τράπεζα και επιπλέον ένα Ασφαλιστικό Πρόγραμμα Προληπτικού Ελέγχου Υγείας. Διαβεβαιώνοντάς σας, ότι δεν ήταν στις προθέσεις μας η όποια προκληθείσα αναστάτωση, παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση».

Αυτό είναι το δεύτερο μέρος της επιστολής και ο καλλωπισμένος λόγος του υπαλλήλου που ανέλαβε την ευθύνη της απάντησης αφορά μία πολύ ενδιαφέρουσα μεν, προκλητική δε πτυχή του τρόπου λειτουργίας της τράπεζας. Συγκεκριμένα, έχει να κάνει με την υποχρεωτική χρέωση (σ.σ. νταβατζιλίκι2 ευρώ μηνιαίως που επιφυλάσσουν σε όσους πελάτες επιθυμούν να ανοίξουν νέο λογαριασμό.

Προσέξτε, δεν πρόκειται για προαιρετική χρέωση που αφορά κάποιες έξτρα παροχές και τις οποίες μπορεί να απορρίψει ο πελάτης. Αντιθέτως, θες δε θες, θα τους τα δώσεις. Κι αν κάποιος πει: «Σίγα ρε μεγάλε, 2 ευρώ είναι…». Η απάντηση είναι: «Γιατί ρε φίλε, τους τα χρωστάω;». Προφανώς και η συγκεκριμένη απαράδεκτη πρακτική από μία τράπεζα που συμμετείχε στο «πλιάτσικο» των 50 δισ. ευρώ με τις ανακεφαλαιοποιήσεις ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που αποφάσισα να κόψω πέρα.

Το καλύτερο, όμως, είναι πως αν κάποιος καλέσει στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση της ίδιας τράπεζας και ρωτήσει για την υποχρεωτική χρέωση, τότε θα του αντιτείνουν πως πρόκειται για προαιρετικό «πακέτο». Κι αν δεν με πιστεύει ο γενναίος υπάλληλος που ανέλαβε χρέη «στρογγυλοποιού», ας ακούσει τις συνομιλίες μου με την εξυπηρέτηση πελατών. Με τη συναίνεσή μου ηχογραφήθηκαν από την τράπεζα. Το διευκρινίζω γιατί γίνονται διάφορα τώρα τελευταία με τις… νόμιμες επισυνδέσεις!

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

Σέρρες: Η 1η τοποθέτηση των γονιών του 11χρονου – «Άμεση παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων»

ΕΚ - Σέρρες σχολειο εκρηξη

Σέρρες: Η 1η τοποθέτηση των γονιών του 11χρονου – «Άμεση παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων»

Οι γονείς του προχώρησαν στην πρώτη τους τοποθέτηση μετά το τραγικό συμβάν.

Μετά την δωρεά των οργάνων της 21χρονης, αυξήθηκε κατά 20% σε μία εβδομάδα, η προσφορά κερατοειδών στο «Παπαγεωργίου»

Μετά την δωρεά των οργάνων της 21χρονης, αυξήθηκε κατά 20% σε μία εβδομάδα, η προσφορά κερατοειδών στο «Παπαγεωργίου»

Η κινητοποίηση που έχει οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των μοσχευμάτων δίνει ελπίδα και σε…