Ένα ντεπόζιτο γεμάτο ψίχουλα

Ο πολίτης στο έλεος των καρτέλ, της ακρίβειας και της κυβερνητικής αναλγησίας.

Νίκος Παπαδογιάννης 21/06/2022 | 18:23

Eλπίζω ότι αισθάνεστε και εσείς την ίδια ευγνωμοσύνη που και εγώ νιώθω, απέναντι στον πολυχρονεμένο μας ηγέτη Κυριάκο Μητσοτάκη και στην λαοπρόβλητη κυβέρνηση που με τόση γενναιοδωρία ανακουφίζει τα λαϊκά στρώματα και τον απλό πολίτη από την ακρίβεια.

Παίρνω από το κράτος τόσα λεφτά, που δεν έχω τι να τα κάνω. Αγόρασα καινούρια Μερτσεντέ, ίσα ίσα για να έχω ένα έξτρα ντεπόζιτο να αποθηκεύω τη φτηνή βενζίνη. Στο σπίτι, ανάβω ταυτόχρονα όλες τις μικροσυσκευές και μεγαλοσυσκευές και προπληρώνω τους λογαριασμούς της ΔΕΗ 6 μήνες πριν, γιατί μου περισσεύει ρευστό και πρέπει κάπως να το προφυλάξω από τους κλέφτες.

Βέβαια δεν υπάρχουν κλέφτες τώρα που το γκουβέρνο πάταξε την εγκληματικότητα, αλλά ποτέ δεν ξέρει κανείς, μπορεί να ξεφύγουν τίποτε «λάθρο» από το δίχτυ του Μηταράκη και από τα pushbacks, και να έρθουν να μπουκάρουν στα σπίτια μας. Ποτέ δεν ξέρει κανείς με δαύτους. Και με δαύτον.

Τις μέρες μου τις περνώ μέσα στις εφαρμογές του γκουρού Πιερρακάκη, μαζεύοντας από παντού επιδόματα καυσίμων και ενέργειας, με το ζήλο δεξιού πολιτικού που ζητάει επιδοτήσεις για ελιές και πλημμυροπάθειες. Μου είπαν βέβαια ότι τα χρήματα θα μου τα βάλουν σε κάτι που λέγεται fuel pass, που δεν έχω, αλλά τι να κάνουμε, αυτό είναι το τίμημα που οφείλουμε να πληρώσουμε για να εκσυγχρονιστούμε.

Τι θέλετε, δηλαδή, να μείνουμε για πάντα στο έτος 2015 και να προσκυνάμε τους άπλυτους αλήτες που ζητάνε λεφτά από τους καναλάρχες; Όοοοχι. Θα πληρώσουμε και θα πούμε και ένα τραγούδι, γραμμένο από τον μουσουργό Μαρινάκη. Και κατόπιν, θα μας πληρώσουν αυτοί. Γελώντας μέσα στα μούτρα μας.

Η κυβέρνηση, που λέτε, ανακοίνωσε ότι επιστρέφει στον καταναλωτή ηλεκτρικού ρεύματος ένα ποσό που μπορεί τύποις να φτάσει τα 600 ευρώ, αλλά στην πραγματικότητα θα είναι πολύ πιο κοντά στα 20. Αυτό αφορά μόνο όσους έχουν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μέχρι 45.000 ευρώ, διότι προφανώς οι υπόλοιποι έχουν λεφτά για πέταμα και πρέπει να τα χαρίσουν πεσκέσι στις εταιρίες για να φτιάξουν τις βιλάρες τους οι Στάσσηδες.

Σε άλλα νέα, η επιδότηση δεν αφορά τους λογαριασμούς που εκδίδονται μετά την 1η Ιουνίου. Επίσης, η ρήτρα αναπροσαρμογής, αυτή που «καταργείται», τελικά δεν καταργείται. Σε απλά ελληνικά, φταις εσύ που έλαβες τετραπλάσιο λογαριασμό και καλά θα κάνεις να βγάλεις τον σκασμό για να τον καταπιείς πιο εύκολα.

Θα σου δώσουμε πίσω κάτι ψίχουλα από τα δικά σου λεφτά, μόνο αν είσαι φτωχάλας και ταυτόχρονα κωλόφαρδος βέβαια, προκειμένου να αφήσουμε ακέραια τα κέρδη των διαφόρων ΔΕΔΔΗΕ. Και αν τυχόν κλείσει η ταπεινή επιχείρησή σου επειδή δεν αντέχεις να πληρώνεις 800άρια και 1000άρια κάθε δύο μήνες, ας πρόσεχες. Ποιος σου είπε να μας ψηφίσεις; Δεν ήξερες τι πάει να πει ελεύθερη οικονομία;

Ελεύθερη οικονομία σημαίνει, εξάλλου, ανεξέλεγκτα καρτέλ στο μεγαλεμπόριο καυσίμων. Παρά τις εκκλήσεις φορέων, κομμάτων, συλλογικοτήτων και απλών πολιτών, παρά το πανελλήνιο ξεφωνητό όσων μελετούν τους διεθνείς πίνακες, η κυβέρνηση αρνείται προκλητικά να αγγίξει τα υπερκέρδη των Βαρδινολατσαίων ή να επιβάλει πλαφόν στη φορολογία των καυσίμων.

Αυτή τη στιγμή, η ψωραλέα Ελλάδα έχει την Τρίτη ακριβότερη βενζίνη πανευρωπαϊκά, πίσω από τις Δανία και Φινλανδία, όπου φυσικά οι μισθοί (κατώτατος και …ανώτεροι) είναι πολλαπλάσιοι. Η λύση που προκρίθηκε είναι, και εδώ, να διανεμηθούν στην πλεμπάγια κάτι φραγκοδίφραγκα, βγαλμένα όχι από φουσκωμένες τσέπες, αλλά από τον κρατικό κορβανά.

Το αρχικό fuel pass έδινε στον καταναλωτή το αστρονομικό ποσό των 13 ευρώ μηνιαίως, και αυτό με εισοδηματικά κριτήρια (όριο και εδώ τα 45.000 ευρώ ετήσιο οικογενειακό εισόδημα). Κατόπιν των αντιδράσεων και ένεκα της άτυπης προεκλογικής περιόδου, το ποσό διπλασιάστηκε, οπότε οι ολίγοι δικαιούχοι θα λάβουν συνολικά 80 ευρώ για ένα τρίμηνο (60 αν πρόκειται για μοτοσυκλέτα) και, με λίγη τύχη, θα πληρώσουν ένα φουλάρισμα στο βενζινάδικο.

Την τελευταία φορά πάντως που εγώ ξεστόμισα την, τρομακτική πλέον, φράση «γέμισέ το», το κοντέρ έγραψε νούμερο σχεδόν τριψήφιο (97 ευρώ). Και δεν είναι δα καμιά καταβόθρα το σεμνό ρεζερβουάρ του αρχαίου Opel Tigra που εδώ και 24 χρόνια οδηγώ.

Λησμόνησα να σας πω, ότι τα αυξημένα ποσά ισχύουν μόνο για όσους διαθέτουν «ψηφιακή κάρτα», fuel pass ανάλογο με εκείνο το freedom pass του κορονοϊού τον οποίο νικήσαμε κατά κράτος. Δηλαδή, για σχεδόν κανέναν. Για τους υπόλοιπους, η επιδότηση θα είναι κατά 15 ευρώ μικρότερο. Γιατί; Γιατί έτσι. Επειδή έχουν μείνει οι άθλιοι στον μεσαίωνα και γίνονται βαρίδι, που εμποδίζει την εκτόξευση της χώρας προς το μέλλον.

Όταν η τιμή της βενζίνης άρχισε να σκαρφαλώνει στα ύψη, ξεπερνώντας τότε τα 2 ευρώ, έκανα το λάθος να αναζητήσω πρατήρια που είχαν καλύτερες τιμές, ακολουθώντας τις συμβουλές των κυβερνητικών στελεχών μη χέσω. Και πράγματι, βρήκα ένα στη Λεωφόρο Αθηνών, όπου η τιμή της απλής αμόλυβδης ήταν γύρω στα 1,8 ευρώ το λίτρο.

Μερικά χιλιόμετρα παρακάτω το άμοιρο αυτοκινητάκι μου άρχισε να κλωτσάει, ώσπου τα κακάρωσε την επόμενη μέρα, εν κινήσει μάλιστα, με τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται. «Κατεστραμμένος πολλαπλασιαστής και ένας αισθητήρας ξερωγωτί», ήταν η ετυμηγορία στην αντιπροσωπεία: «Το καύσιμο που είχε μέσα το αυτοκίνητο ήταν σκέτο νερό». Ο εστι μεθερμηνευόμενον, 368 κερατιάτικα ευρώ με ΦΠΑ, για να γλιτώσω μια χούφτα σέντσια.

Και χωρίς να φαντάζομαι, ότι μέσα στον επόμενο δίμηνο η τιμή θα άγγιζε πια τα 2,5 ευρώ! «Δεν μπορεί, σίγουρα θα φροντίσει η Πολιτεία για να συγκρατηθεί το κόστος», έλεγα μέσα μου, ο αφελής. Λες και ζούσα σε κάποια άλλη, πολιτισμένη χώρα, με κάποια άλλη κυβέρνηση, αριστερού προσανατολισμού. Στην Κολομβία, για παράδειγμα.

Έκτοτε, σιχτιρίζω καθημερινά εποχούμενος, με εξαίρεση ένα τριήμερο που πέρασα στη Νίσυρο οδηγώντας το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που νοίκιασα από τους φίλους μου στο γραφείο του Ηλία Διακομιχάλη. Δυόμισυ ευρώ η φόρτιση για 280 χιλιόμετρα, παρακαλώ. Και χωρίς να κρέμεσαι από τα παπάρια του θεομπαίχτη βενζινά της Αθήνας που σου βάζει κάτουρο με ψίχουλα αντί για βενζίνη. Ποιος θα τον ελέγξει, άλλωστε; Ο Χατζηδάκης ή ο Άδωνης;

Μέχρι πότε και μέχρι πού θα ανεχόμαστε την πρωτοφανής κοροϊδία, από τους ανάλγητους αρχιερείς της διαφθοράς και της στρεψοδικίας; Πότε θα βγούμε επιτέλους στους δρόμους; Στις Βρυξέλλες έγινε χθες διαδήλωση 70.000 οργισμένων ανθρώπων, ενάντια στην ακρίβεια και την εξανέμιση της αγοραστικής αξίας. Σε χώρα που είναι δεκαετίες μπροστά από΄την ψωροκώσταινα.

Η Ελλάδα, που δεν μπορεί να πληρώσει ούτε το ρεύμα ούτε τη βενζίνη ούτε το σούπερ μάρκετ, συνεχίζει τον μακάριο ύπνο της, εγκλωβισμένη ανάμεσα στη λίστα Πέτσα, στους φόνους της Πισπιρίγκου και στα εφτά μύγδαλα του Μητσοτάκη. Τι πρέπει επιτέλους να γίνει για να αφυπνιστεί αυτός ο λαός;

Προσωπικά είμαι βέβαιος ότι η απερίγραπτη κυβέρνηση Μητσοτάκη θα αποκαθηλωθεί στις κάλπες του –καταπώς φαίνεται Οκτωβρίου,  αλλά τα αντανακλαστικά μίας κοινωνίας πρέπει να εμφανίζονται σε καθημερινή βάση. Και όχι μόνο όταν το διακύβευμα αφορά το δήθεν ξεπούλημα της Μακονίας, τις παντούφλες του Παΐσιου ή τη διαιτησία κάποιου ποδοσφαιρικού ντέρμπι.

Σας αφήνω τώρα, γιατί αύριο κερδίζω τον λήγοντα, οπότε πρέπει να ετοιμάσω χώρο για να υποδεχθώ τα 26 ευρώ, που στην πραγματικότητα θα είναι 21. Με λίγη τύχη, ίσως εξοικονομήσω έτσι τα δέοντα για να ανάψω το ανεμιστηράκι μου στην κρεβατοκάμαρα, τώρα που καταφτάνει καύσωνας.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr