Απαράδεκτε υπουργέ Παιδείας: Μα καλά, να βγει για ποτό μαθητής που δίνει Πανελλήνιες;

Στην Ομάδα Αλήθειας είτε δεν έχουν δώσει Πανελλήνιες είτε έχουν μια τεράστια έλλειψη χιούμορ που προϋποθέτει φυσικά και έλλειψη ευφυΐας.

NewsRoom 26/05/2017 | 13:29

Γράφει ο Νίκος Σπυρόπουλος

Πραγματικά, δεν μπορώ προσωπικά να εξηγήσω με άλλο τρόπο το τελείως άκυρο και άτοπο βίντεο που ανέβασαν στο κανάλι τους στο youtube με τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου με σκοπό προφανώς να τον κριτικάρουν για την απάντηση που έδωσε για την Παιδεία στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Σε αυτό το βίντεο λοιπόν, ένα απόσπασμα πρακτικά από την απάντηση του κ. Γαβρόγλου στον αρχηγό της ΝΔ, εμφανίζεται ο υπουργός να λέει το εξής: «Προφανώς αυτές οι εισαγωγικές εξετάσεις θα καταργηθούν και αυτό είπε ο πρωθυπουργός. Αυτές οι εισαγωγικές εξετάσεις που το μόνο τους στοιχείο είναι πως είναι αδιάβλητες. Αλλά δεν είναι καθόλου αξιόπιστες.

Αυτές που τυραννάνε τα 18χρονα, που δεν μπορούν χωρίς ενοχές να πάνε για ένα ποτό το Σάββατο το βράδυ, δεν μπορούν να ερωτευτούν όταν είναι στην Γ΄ Λυκείου, διότι όλη η οικογένεια παθαίνει μια τεράστια κρίση αν τα παιδιά βγουν από αυτή την πορεία. Αυτές οι εξετάσεις οι οποίες καταστρέφουν γενιές ολόκληρες».

Προφανώς αυτό που επιδιώκουν οι «χιουμορίστες» στην Ομάδα Αλήθειας, είναι να μείνει σε όποιον δει το βίντεο το εξής: Στην Ελλάδα υπάρχει ένας υπουργός Παιδείας ο οποίος επιθυμεί και θέλει τα παιδιά να μην διαβάζουν αλλά να βγαίνουν για ποτό και να ερωτεύονται.

Αμάν! Τι λέει αυτός ο υπουργός; Να βγαίνουν για ένα ποτό χωρίς ενοχές τα παιδιά και να ερωτεύονται; Αυτό είναι καταδικαστέο και απαράδεκτο να εκστομίζεται από στόμα υπουργού Παιδείας! Δηλαδή προτείνει στους νέους να τα «φορτώσουν όλα στον κόκορα», να αράζουν για καφέ και να μην νοιάζονται για τη μόρφωσή τους.

Στάσου λίγο. Για να δούμε τα πράγματα καλύτερα.

Όσοι έχουμε δώσει Πανελλήνιες και φυσικά οι γονείς των παιδιών που έχουν δώσει, γνωρίζουμε και γνωρίζουν από πρώτο χέρι πόσο αγχωτική, κουραστική, εξουθενωτική, ψυχοφθόρος αλλά και κοστοβόρος διαδικασία είναι.

Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά επίσης, πως ένας επιμελής μαθητής ο οποίος όντως στοχεύει να σπουδάσει, θα δώσει όλες του τις δυνάμεις για να το κάνει. Από μόνος του θα διαβάσει. Από μόνος του θα πιέσει τον εαυτό του. Από μόνος του θα καταλάβει ότι αφού έτσι έχει το «σύστημα» τότε πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτό.

Θα σεβαστεί τον κόπο και τον ιδρώτα των δικών του οι οποίοι αν μη τι άλλο ξοδεύουν χωρίς δεύτερη σκέψη - αφού πρόκειται για το μέλλον του - μια μικρή περιουσία στα φροντιστήρια για να προσαρμοστεί στον παπαγαλίστικο τρόπο εξέτασης των Πανελληνίων. Στην εξέταση της μιας στιγμής. Του ενός γραπτού και του ενός μικρού λάθους που μπορεί να κρίνει το μέλλον του. Είτε να του «καταστρέψει» τη ζωή, είτε να του τη βάλει στο σωστό δρόμο.

Βέβαια, από σπίτι σε σπίτι, από μαθητή σε μαθητή, η αντιμετώπιση των Πανελληνίων εξετάσεων διαφέρει. Μπορεί κάπου να μην ασκείται πίεση από τους γονείς στο παιδί για το που θα περάσει. Τους αρκεί να κάνει την προσπάθειά του. Να πιστέψει στον εαυτό του και στις δυνάμεις του. Να δώσει ό,τι καλύτερο έχει. Άλλωστε, δεν τελειώνει ο κόσμος αν δεν περάσεις στο Πανεπιστήμιο.

Αλλού, μπορεί να ασκείται υπερβολική πίεση και να παρουσιάζεται η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο ως η μόνη λύση και διέξοδος για ένα καλύτερο μέλλον. Οτιδήποτε άλλο είναι αποτυχία. Ακόμα και η εισαγωγή σε μια σχολή η οποία δεν ενδιαφέρει καθόλου το μαθητή φαντάζει ως το ιδανικότερο. Ας μην εξετάσουμε όμως άλλες περιπτώσεις στο παρόν άρθρο.

Το μόνο αληθές και πραγματικό είναι το εξής: Όλο αυτό είναι αγχωτικό. Όλο αυτό καταπονεί μυαλό, ψυχή και σώμα σε τεράστιο βαθμό. Ο υπουργός Παιδείας είπε το προφανές. Είπε την τραγική αλήθεια που μαστίζει χιλιάδες οικογένειες και μαθητές κάθε χρόνο.

Ένα παιδί 18χρονών δεν μπορεί να βγει από το σπίτι του για έναν καφέ, για ένα ποτό χωρίς να νιώσει τύψεις. Νιώθει ενοχή γιατί αντί να κάθεται να διαβάζει, βγήκε για να «περάσει καλά» την χρονιά που δίνει Πανελλήνιες! Δεν ερωτεύεται γιατί πολύ απλά δεν έχει το μυαλό και το κουράγιο να το κάνει. Δεν ζει. Αυτό λοιπόν, για την Ομάδα Αλήθειας μεταφράζεται ως προτροπή για «αμορφωσιά», αγραμματοσύνη. Εκλαμβάνεται ως προτροπή για να μην κοπιάζει ένας μαθητής. Να μην παλεύει για το μέλλον του.

Αν εξετάσουμε τις καταστάσεις με προσοχή και στη βάση που πρέπει, θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι ο υπουργός είπε την πραγματικότητα. Επομένως, τέτοιο ατυχές χιούμορ, τέτοια σχόλια και προσπάθεια ειρωνείας στις πλάτες ουσιαστικά χιλιάδων παιδιών που παλεύουν με τον ίδιο τους τον εαυτό, δεν είναι αποδεκτά.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr