Καμία ευκαιρία να μην πάει χαμένη! Αυτό φαίνεται ότι είναι το δόγμα της κυβέρνησης η οποία εκμεταλλεύεται ακόμη και τραγικά περιστατικά προκειμένου να εξυπηρετήσει τις δικές της πολιτικές ανάγκες και συγκεκριμένα την στήριξή της από τα μεγάλα Μέσα Ενημέρωσης. Έτσι, σε νομοσχέδιο που κατάθεσε προκειμένου να αποζημιωθούν οι πλημμυροπαθείς και όσοι υπέστησαν ζημιές από τον κυκλώνα «Ιανό» φρόντισε να συμπεριλάβει και ενισχύσεις προς τα τηλεοπτικά κανάλια. Μάλιστα σε ένα νομοσχέδιο θα ψηφιστεί ως κατεπείγον.
Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε αργά χθες το βράδυ στην Βουλή, η κυβέρνηση φρόντισε να βάλει στο «ίδιο τσουβάλι» τις ανάγκες των ανθρώπων που ζημιώθηκαν από τον κυκλώνα «Ιανό», με τις … μόνιμες προφανώς ανάγκες των τηλεοπτικών σταθμών και των μεγάλων Ανωνύμων Εταιρειών. Αυτές δηλαδή που όχι μόνον δεν έχουν υποστεί ζημιές, όχι μόνον διαθέτουν μεγαλοσχήμονες χρηματοδότες να τις στηρίζουν αλλά έχουν «σιτιστεί» με τα περίφημα 20 εκατομμύρια της λίστας Πέτσα. Μάλιστα με τις διατάξεις του ίδιου νομοσχεδίου η πρακτική που ακολούθησε ο υπουργός αρμόδιος για θέματα ΜΜΕ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, δηλαδή η απευθείας ανάθεση διαφημιστικής καμπάνιας γίνεται νόμος του κράτους.
Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 11 του νομοσχεδίου γίνεται επίκληση της ανάγκης ενημέρωσης των πολιτών για τον Covid 19. Όπως τονίζεται στην εισηγητική του έκθεση για τον λόγο αυτό «είναι απαραίτητη η ανάθεση σε κατεπείγουσα βάση υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων». Έτσι λοιπόν θεσμοθετείται η συγκεκριμένη διαδικασία της καμπάνιας χωρίς προηγούμενο διαγωνισμό για την οποία υπεύθυνος ορίζεται φυσικά ο Στέλιος Πέτσας. Η ρύθμιση «κουμπώνει» άλλωστε και με την δήλωση που είχε κάνει προ καιρού στην Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην τελευταία συζήτηση σε επίπεδο αρχηγών δηλώνοντας ότι θα υπάρξει και νέα διαφημιστική εκστρατεία στα πρότυπα του «Μένουμε Σπίτι».
Επίσης στο άρθρο 8 του νομοσχεδίου ορίζεται για το 2020 έκπτωση φόρου 100% για τις διαφημιστικές δαπάνες που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις. Μάλιστα η έκπτωση συνεχίζεται για το 2021 με ποσοστό 60%. Στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται μάλιστα πως αυτό γίνεται προκειμένου να ενισχυθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να πραγματοποιήσουν διαφημιστικές δαπάνες. Κάτι που μόνον ως αστείο μπορεί φυσικά να εκληφθεί μια και στην τρέχουσα συγκυρία οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις απλά προσπαθούν να αποφύγουν την καταστροφή και το λουκέτο. Επίσης είναι μάλλον δύσκολο να επιδιώξουν να διαφημιστούν όταν δεν ξέρουν αν θα είναι …ανοιχτές την ερχόμενη εβδομάδα λόγω των συνεχών φημολογιών για έκτακτα μέτρα λόγω της πανδημίας. Το μέτρο όμως είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό για τις μεγάλες Ανώνυμες Εταιρείας, ιδίως σε κλάδους όπως τα τρόφιμα ή τα σούπερ μάρκετ που και διαφημιστικές δαπάνες έχουν και δεν καταγράφουν ζημιές (αντιθέτως) την περίοδο της πανδημίας. Εμμέσως μάλιστα στηρίζονται και τα τηλεοπτικά κανάλια αφού μένει αφορολόγητη άρα ανοιχτή η διαφημιστική αγορά.
Εξυπακούεται ότι για τις παραπάνω ρυθμίσεις δεν μπορεί να εκτιμηθεί το κόστος. Οι υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που υποχρεωτικά πρέπει να συνοδεύουν το νομοσχέδιο για την δημοσιονομική του επίπτωση δηλώνουν στην σχετική έκθεση ότι το δημοσιονομικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να προσδιοριστεί αφού εξαρτάται από τα πραγματικά περιστατικά. Αυτά που …μόνον η κυβέρνηση ξέρει αφού ετοιμάζει προφανώς την νέα λίστα με τα ΜΜΕ που θα ευνοήσει για να την …ευνοήσουν.
Να σημειωθεί ότι η συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου ξεκινά σήμερα το απόγευμα στην αρμόδια διαρκή επιτροπή της Βουλής και πρόκειται να ψηφιστεί τάχιστα σε μία συνεδρίαση της ολομέλειας.
Πηγή: Imerodromos