Newsroom

Newsroom

Εδώ Λιλιπούπολη! Η θρυλική εκπομπή του Τρίτου Προγράμματος

Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε μια πόλη που την έλεγαν "Λιλιπούπολη". Σ' αυτή την πόλη καλούσε κάθε πρωί μικρούς και μεγάλους ο δημοσιογράφος Μπρίνης με το προσκλητήριο "Εδώ Λιλιπούπολη!", κι άρχιζε μια περιπέτεια φανταστική και συνάμα θρυλική.

591efa601dc524a9628b4711

Οι πολύχρωμοι στίχοι της Μαριανίνας Κριεζή έδεναν αρμονικά με τις πολυποίκιλες μουσικές του Νίκου Κυπουργού, του Δημήτρη Μαραγκόπουλου, της Λένας Πλάτωνος και του Νίκου Χριστοδούλου και “έντυναν” τα κείμενα της Άννας Παναγιωτοπούλου, της Ρεγγίνας Καπετανάκη και της Ελένης Βλάχου.

«H Λιλιπούπολη ξεκίνησε σαν μια εκπομπή για να μαθαίνουν τα πολύ μικρά παιδιά τι είναι το κόκκινο χρώμα, τι το πράσινο, τι είναι το κοντά, τι το μακριά, το μικρό, το μεγάλο…», αναφέρει η Μαριανίνα Κριεζή .

Η σειρά ακουγόταν στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, το οποίο ήταν την περίοδο εκείνη υπό τη διεύθυνση του Μάνου Χατζιδάκι. Η εκπομπή θεωρείται στις μέρες μας «θρυλική», τόσο για την πρωτοτυπία και την ποιότητά της, όσο και για την επίδραση της στη γενικότερη περίοδο.

Ο δήμαρχος Χαρχούδας, ο δόκτωρ Δρακατόρ, ο Μπιξ Μπιξ, η Μπομπίλα, η Όφη Σόφη και οι άλλοι ήρωες της Λιλιπούπολης ξεδιπλώνουν τις ιστορίες τους που μεταδόθηκαν την τριετία 1976-1980.


Αρχικά η σειρά μπορούσε να χαρακτηριστεί αποτυχία, καθώς το σοβαρό κοινό του Τρίτου Προγράμματος έκρινε αυστηρά την προσπάθεια αυτή και η ακροαματικότητα ήταν χαμηλή. Η ίδια η δημιουργός της θεωρούσε πως έπρεπε να σταματήσει.Η ιδέα αυτή έβρισκε αντίθετό τον ίδιο τον Χατζιδάκι, ο οποίος θεωρούσε την σειρά αξιόλογη. Στη συνέχεια, εισχώρησε στη συγγραφική ομάδα της σειράς η Άννα Παναγιωτοπούλου, η οποία προσέφερε έναν πιο θεατρικό λόγο στα κείμενα.

Ο Χαρχούδας συνδέθηκε με τη Δεξιά Κυβέρνηση ενώ ο Δυστροπόπιγκας με την Αριστερά αντιπολίτευση. Τα κόμματα, κυρίως η τότε Κυβέρνηση, και μία μερίδα του Τύπου άρχισαν να σχολιάζουν έντονα την σειρά, κατηγορώντας την ως κομμουνιστική προπαγάνδα. Η αντίδραση από τους Τσαλδάρη και Λαμπρία ήταν έντονη, ενώ ο Αβέρωφ είχε δηλώσει: «Ακούμε τη “Λιλιπούπολη” και νομίζουμε ότι ακούμε Ράδιο Μόσχα!». Η επερώτηση στη βουλή του Τσαλδάρη οδήγησε τον Κυρ στη δημιουργία της δικής του «Τσαλδαρούπολης».

Ο Μαραγκόπουλος είχε σχολιάσει: Αυτό που κυρίως ενόχλησε ήταν οι συχνές αναφορές στην επικαιρότητα. Μπορεί να μην κάναμε επιθεωρησιακή εκπομπή, ωστόσο οι διάλογοι που έθιγαν τις σχέσεις των παιδιών με τους γονείς ή με την κοινωνία θεωρήθηκαν ιδιαιτέρως τολμηροί…». Ταυτόχρονα το μεγάλο κόστος παραγωγής της εκπομπής, η οποία απαιτούσε συνέχεια νέα τραγούδια και ζωντανές ηχογραφήσεις επιβάρυνε το κλίμα. Αντίθετα με την όλη κατάσταση, ο Χατζιδάκις προστάτευε τόσο οικονομικά όσο και πολιτικά την εκπομπή.

Μόνο ο κατάλογος με τα ονόματα των ηθοποιών που συμμετείχαν στη «Λιλιπούπολη» λέει πολλά:

Ράνια Οικονομίδου, Πέπη Οικονομοπούλου, Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Άννα Παναγιωτοπούλου, Μίνα Αδαμάκη, Λυδία Κονιόρδου, Θόδωρος Μπογιατζής, Βασίλης Μπουγιουκλάκης, Σταμάτης Φασουλής, Νίκος Τσιλούνης, Σταύρος Μερμήγκης, Λάμπρος Τσάγκας, Μίμης Χρυσομάλλης, Λεύτερης Βογιατζής. Όλοι αυτοί έπαιζαν και τραγουδούσαν τα ζωντανά και σήμερα τραγούδια της Λένας Πλάτωνος, του Δημήτρη Μαραγκόπουλου, του Νίκου Χριστοδούλου και του Νίκου Κυπουργού, όταν δεν τραγουδούσαν η Σαβίνα Γιανάτου, η Νένα Βενετσάνου, ο Σπύρος Σακκάς ή ο Αντώνης Κοντογεωργίου. 


Αργολίδα: Χωρίς παιδίατρο το Πάσχα-Μήνυση από τον πατέρα παιδιού που τραυματίστηκε

giatros nosokomeio eurokinissi kontarinis 708 3

Αργολίδα: Χωρίς παιδίατρο το Πάσχα-Μήνυση από τον πατέρα παιδιού που τραυματίστηκε

Την πραγματική κατάσταση με την οποία είναι αντιμέτωποι γονείς και παιδιά στην Αργολίδα, τις ημέρες…