Δυσκολεύονται οι έλληνες μαθητές: Χαμηλές επιδόσεις στη διεθνή αξιολόγηση

«Δεν τα παίρνουν τα γράμματα»;

NewsRoom 03/12/2019 | 11:03

Σταθερά χαμηλές παραμένουν οι επιδόσεις που έχουν οι έλληνες μαθητές στη διεθνή εκπαιδευτική αξιολόγηση του προγράμματος PISA, το οποίο πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια από τον ΟΟΣΑ. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών βαίνουν συνεχώς μειούμενες από το 2009. 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα για την έρευνα του 2018, το σκορ των Ελλήνων μαθητών ήταν 457 στην κατανόηση κειμένου (487 μ.ο. ΟΟΣΑ), 451 στα μαθηματικά (489 μ.ο.) και 452 στις φυσικές επιστήμες (489 μ.ο.). Το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών με υψηλές επιδόσεις σε ένα τουλάχιστον αντικείμενο ήταν 6,2% (15,7 μ.ο.) και εκείνο με χαμηλές επιδόσεις και στα τρία αντικείμενα 19,9% (μ.ο. 13,4).

Στις πρώτες θέσεις της κατάταξης φιγουράρουν η Σιγκαπούρη και τέσσερις επαρχίες της Κίνας, ενώ υψηλότερα από τον γενικό μέσο όρο κινούνται και οι μαθητές της Εσθονίας, του Καναδά και της Φινλανδίας.

Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται το Κόσοβο, η Δομινικανή Δημοκρατία και οι Φιλιππίνες.

Η έρευνα του PISA 2018 διενεργήθηκε από τον Οκτώβριο του 2018 έως τον Ιανουάριο του 2019 και συμμετείχαν συνολικά περίπου 600.000 μαθητές από 79 χώρες.

Συγκεκριμένα, από κάθε χώρα χρησιμοποιήθηκε δείγμα 2.360 μαθητών ηλικίας 15 ετών, από 75 σχολεία.

Η κατάταξη της Ελλάδας είναι κοντινή σε αυτή της Τουρκίας, της Σλοβακίας και της Χιλής, ενώ η Κύπρος βρίσκεται αρκετές θέσεις παρακάτω, μαζί με την Κόστα Ρίκα και τη Μολδαβία.

«Δεν συντρέχει κανένας λόγος να επικεντρωθούμε στη βελτίωση της χώρας μας στην κατάταξη υπό την έννοια πως κάτι τέτοιο δεν πρέπει να γίνει αυτοσκοπός. Το κύριο ζητούμενο είναι να εκμεταλλευτούμε το PISA ως εργαλείο για να πετύχουμε μια δίκαιη και ισότιμη εκπαίδευση. Δηλαδή μια εκπαίδευση που θα δίνει τη δυνατότητα στους μειονεκτούντες μαθητές να κατακτήσουν υψηλά επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων. Τα παραδείγματα των άλλων χωρών μπορούν να μας βοηθήσουν ως προς αυτόν τον στόχο» σημειώνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η εθνική συντονίστρια του PISA για την Ελλάδα, καθηγήτρια στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Χρύσα Σοφιανοπούλου, επισημαίνοντας το παράδειγμα της Εσθονίας, της χώρας που πρώτευσε ανάμεσα σε εκείνες του ΟΟΣΑ.

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.