Διώρυγα του Σουέζ: Συνεχίζονται οι προσπάθειες για αποκόλληση του Ever Given

Οι προσπάθειες για να αποκολληθεί το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει μπλοκάρει εδώ και τέσσερις ημέρες τη Διώρυγα του Σουέζ, διεκόπησαν αργά χθες Παρασκευή και θα συνεχιστούν αργότερα σήμερα Σάββατο.

NewsRoom 27/03/2021 | 12:06

Η τελευταία απόπειρα αποκόλλησης του Ever Given ξεκίνησε νωρίτερα χθες Παρασκευή μετά από εργασίες βυθοκόρησης για την απομάκρυνση 20.000 κυβικών μέτρων άμμου από τη βολβοειδή πλώρη του πλοίου.

Το περιστατικό, που συνέβη την Τρίτη, έχει προκαλέσει τεράστια συμφόρηση με δεκάδες πλοία να περιμένουν αποκλεισμένα στα δύο άκρα του καναλιού καθώς και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της Διώρυγας. Την ίδια ώρα αυτές τις 4 μέρες η χασούρα από την παραμονή του εκεί είναι τεράστια! 

Οι αναλυτές αναμένουν μία μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων για τα μικρότερα τάνκερ και τα προϊόντα πετρελαίου, όπως τη νάφθα και τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων από την Ευρώπη στην Ασία, εάν η διώρυγα παραμείνει κλειστή για εβδομάδες.

«Η προμήθεια περίπου του 20% της ασιατικής νάφθας γίνεται από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω της διώρυγας του Σουέζ», δήλωσε στέλεχος της FGE, προσθέτοντας ότι οι νέες διαδρομές που θα κάνουν τα πλοία, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μπορεί να αυξήσει κατά δύο εβδομάδες τον χρόνο τους και κατά πάνω από 800 τόνους την κατανάλωση καυσίμων των Suezmax τάνκερ. Τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο κόστος για τα πλοία, αντιστοιχώντας έως το 60% των συνολικών δαπανών. Η ήδη αδύναμη ασιατική αγορά βενζίνης ή ντίζελ επιδεινώνεται από τον αποκλεισμό καθώς η Ασία εξάγει καύσιμα σε δυτικές αγορές, όπως της Ευρώπης, το 60% των οποίων έγιναν μέσω του Σουέζ το 2020. Πάνω από 30 πετρελαιοφόρα πλοία ανέμεναν από την Τρίτη και από τις δύο πλευρές της διώρυγας για να περάσουν, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.

Η επίπτωση από τις καθυστερήσεις των πλοίων στις αγορές ενέργειας είναι πιθανό να περιορισθεί από τη ζήτηση για αργό και υγραέριο (LNG) που είναι στη χαμηλή περίοδο, ανέφεραν αναλυτές.

To κόστος της ναύλωσης προϊόντων, όπως βενζίνης και ντίζελ, από το ρωσικό λιμάνι του Τουάπσε στη Μαύρη Θάλασσα στη Νότια Γαλλία αυξήθηκε από 1,49 δολάρια ανά βαρέλι στις 22 Μαρτίου στα 2,58 δολάρια στις 25 Μαρτίου, μία αύξηση 73%, σύμφωνα με το Refinitiv.


Ο πρόεδρος της Shoei Kisen ευελπιστεί σε αποκόλληση του πλοίου σήμερα το βράδυ

Ο πρόεδρος της Shoei Kisen, της ιδιοκτήτριας εταιρίας του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given που έχει μπλοκάρει από την Τρίτη τη Διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε πως ευελπιστεί ότι το πλοίο θα αποκόρησης», δήλωσε ο Γιουκίτο Χιγκάκι σε συνέντευξη Τύπου χθες, με τα σχόλιά του να δημοσιεύονται σήμερα στον ιαπωνικό Τύπο. Δήλωσε πως ελπίζει σε αποκόλληση του Ever Given «αύριο (σήμερα, Σάββατο) το βράδυ» (ώρα Ιαπωνίας).

Η εταιρία στην οποία έχει ανατεθεί η αποκόλληση του Ever Given έχει εμφανιστεί πιο επιφυλακτική, προβλέποντας «ημέρες, ακόμα και εβδομάδες» για την αποκατάσταση της ναυσιπλοΐας στο κανάλι, από όπου περνά το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου, σύμφωνα με ειδικούς.