Newsroom

Newsroom

Δικογραφία στη Βουλή που "καίει" Σαχινίδη-Ζανιά

Οι οικονομικοί εισαγγελείς απέστειλαν στη Βουλή δικογραφία στην οποία έχουν εμπλακεί τα ονόματα των πρώην υπουργών Οικονομικών, Φίλιππου Σαχινίδη και…

Οι οικονομικοί εισαγγελείς απέστειλαν στη Βουλή δικογραφία στην οποία έχουν εμπλακεί τα ονόματα των πρώην υπουργών Οικονομικών, Φίλιππου Σαχινίδη και Γιώργου Ζανιά κι αφορά ζημία του ελληνικού Δημοσίου ύψους άνω των 7.5 εκατομμυρίων ευρώ από την οποία ευνοήθηκαν δύο επιχειρηματίες μέσω «χαριστικών» δανείων και ύποπτων διαγραφών τους. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα www.e-reportaz.gr, από τη δικογραφία προέκυψε πως οι επίμαχες εταιρίες λάμβαναν δάνεια από το ελληνικό Δημόσιο χωρίς να υπάρχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, ενώ στη συνέχεια υπογράφηκαν και καταπτώσεις των εγγυήσεων.

Η εισαγγελική έρευνα έδειξε» καταστρατήγηση της διαδικασίας και παράκαμψη του αρμόδιου συμβουλίου αξιολόγησης, καθ΄ ύλη αρμοδίου να κρίνει τη πιστοληπτική ικανότητα των εταιριών. Είναι χαρακτηριστικό πως δεν εισπράχθηκε ένα εκατομμύριο ευρώ που αναλογούσε σε τόκους υπερημερίας, ενώ διαγράφηκε κι ένα ποσό 4.5 εκατομμυρίων ευρώ που αφορούσε οφειλές. Οι εισηγήσεις, μάλιστα, όπως προέκυψε από τη δικογραφία, για τη διαγραφή χρεών κι οφειλών έγιναν με υπουργικές αποφάσεις, χωρίς τις εγκρίσεις των αρμόδιων οργάνων, ενώ αποδείχθηκε ότι και τα δάνεια που είχαν λάβει οι εταιρίες, για τα οποία εγγυητής ήταν το ελληνικό Δημόσιο, δεν είχαν λάβει εγκρίσεις από το αρμόδιο συμβούλιο αξιολόγησης.

Διαβάστε την απάντηση Σαχινίδη:

«Οι υποθέσεις στις οποίες αναφέρεστε αφορούν δυο αιτήσεις επιχειρήσεων που ζητούσαν την εξυγίανση τους σύμφωνα με την υφιστάμενη τότε νομοθεσία και εκκρεμούσαν μαζί με πολλές άλλες αιτήσεις στις αρμόδιες διοικητικές υπηρεσίες.

Οι αποφάσεις αυτές ελήφθησαν με την νόμιμη διαδικασία κατόπιν εισηγήσεων του αρμόδιου Συμβουλίου Αξιολόγησης Εγγυοδοτικής Ευθύνης του Δημοσίου και μετά από σχετική γνωμοδότηση του ΝΣΚ και σύμφωνα με την νομοθεσία που ίσχυε κατά τον χρόνο έκδοσης τους.

Οι Υπουργικές αυτές αποφάσεις για να αποκτήσουν ισχύ έπρεπε να επικυρωθούν από το αρμόδιο Εφετείο, διαδικασία που δεν ολοκληρώθηκε για τις συγκεκριμένες εταιρείες επειδή η νομοθεσία στο μεταξύ άλλαξε και οι σχετικές αποφάσεις έπαψαν να ισχύουν.

Το Συμβούλιο Αξιολόγησης σύμφωνα με την τότε ισχύουσα νομοθεσία περί Εγγυήσεων του Δημοσίου σε συνδυασμό με τις διατάξεις του Πτωχευτικού Κώδικα είχε την αποκλειστική αρμοδιότητα να εξετάσει την αίτηση των επιχειρήσεων και να σταθμίσει την ωφέλεια που θα μπορούσε να προκύψει για την εθνική οικονομία από την διάσωση της εταιρείας σύμφωνα με το πρόγραμμα εξυγίανσης που είχε καταθέσει έναντι της διαγραφής μέρους των υποχρεώσεων της εταιρείας προς το δημόσιο.

Σύμφωνα λοιπόν με την τότε ισχύουσα νομοθεσία οι ουσιαστικές σταθμίσεις για την αξιολόγηση των αιτήσεων εξυγίανσης αποτελούσαν αποκλειστική αρμοδιότητα του Συμβουλίου. Η σχετική απόφαση υπόκειτο στην έγκριση του Υπουργού».