Newsroom

Newsroom

Δεν κόβουν αποδείξεις γιατί δεν πουλάνε

Στο γεγονός ότι δεν κόβουν αποδείξεις τα μικρά καταστήματα αποδίδεται κυρίως η πτώση του γενικού δείκτη λιανικών πωλήσεων τον Οκτώβριο…

supermarket

Στο γεγονός ότι δεν κόβουν αποδείξεις τα μικρά καταστήματα αποδίδεται κυρίως η πτώση του γενικού δείκτη λιανικών πωλήσεων τον Οκτώβριο του 2011, από το Δελτίο Οικονομικών Εξελίξεων η Alpha Bank. Οι αναλυτές της τράπεζας εξετάζοντας τη μεγάλη πτώση του ποσοστό λιανικών πωλήσεων διαπίστωσαν ότι στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ) η πτώση περιορίστηκε στο 0,4%, ενώ η αντίστοιχη πτώση στα μικρά καταστήματα τροφίμων- ποτών- καπνού ανήλθε «στο εξαιρετικά ανησυχητικό και άκρως εντυπωσιακό 19,7%».

Να σημειωθεί ότι μιλώντας στο www.koutipandoras.gr o πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Βασίλης Κορκίδης τόνισε ότι η πραγματική πτώση δεν μπορεί να καταγραφεί προσθέτοντας ακόμα και τις ημέρες των εορτών οι αγορές τροφίμων των καταναλωτών από τα σούπερ μάρκετ έπεσε κατά 3%-5%.

Ακριβώς αντίστροφη ήταν, συνεχίζουν, η επίδοση των ανωτέρω τομέων τον Οκτώβριο του 2010, όταν ακόμη οι καταναλωτές μάζευαν αποδείξεις για να επιτύχουν υψηλότερη φορολογική απαλλαγή. Η πτώση του όγκου πωλήσεων των μεγάλων καταστημάτων ήταν τότε στο 9,1% και των μικρών στο 4,5%.
Επίσης τον Οκτώβριο του 2011 η αξία των πωλήσεων εκτός καταστημάτων (αγορές από απόσταση) σημείωσε κάθετη πτώση κατά 33,4% από 13,4% τον Οκτώβριο του 2010.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στα πολυκαταστήματα ένδυσης- υπόδησης, επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, σε σχέση με τα μικρά καταστήματα.

Στους μεγάλους παρατηρήθηκε μηδενική μεταβολή στον όγκο πωλήσεων τον Οκτώβριο 2011 (από πτώση 10,6% τον Οκτώβριο του 2010). Αντίθετα στα μικρά καταστήματα ένδυσης -υπόδησης παρατηρήθηκε τεράστια πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 29,8% (από 10,4% ένα χρόνο πριν). «Η διαφορά είναι προφανώς ότι στα μεγάλα καταστήματα τίποτα δεν αγοράζεται χωρίς απόδειξη»σύμφωνα με το οικονομικό δελτίο της Alpha Bank.Όπως αναφέρει στοwww.koutipandoras.gr ο κ Βασίλης Κορκίδης «τα ποσοστά μειώσεις των λιανικών αγορών είναι πολύ μεγαλύτερα και δεν αφορούν στην φοροδιαφυγή καθώς όπως εξηγεί «η φοροδιαφυγή δεν συνδέεται με την κατανάλωση» και τονίζει ότι «τα ποσοστά μειώσεις των αγορών στα μικρά καταστήματα δεν είναι γνωστά καθώς δεν δημοσιοποιούνται»