Δεν γίνεται να μειωθούν τα διόδια δηλώνει ο Γ. Μαγκριώτης

[…]

Δεν είναι δυνατή η μείωση των τιμών των διοδίων λόγω της μη επαναχρηματοδότησης των έργων από τις τράπεζες, δήλωσε σε σημερινή του συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό Βήμα FM, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός συνέδεσε την τιμή των διοδιών με την στάση των τραπεζών και την επιλογή τους να μην αναχρηματοδοτήσουν τα έργα. Όπως εξήγησε «η κρίση οδηγεί τις τράπεζες – που είναι και ο βασικός χρηματοδότης των έργων, κατά 40% – πάντα σε δεύτερες σκέψεις. Γι’ αυτό δεν βάζουν και την τελική, τυπική υπογραφή για να πάμε στη λύση των προβλημάτων και στην επαναχρηματοδότηση των έργων που έχουν σταματήσει οι τράπεζες και δεν έχουν συνεχίσει τη χρηματοδότηση από πέρσι. Θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα και ότι η Ελλάδα δεν θα πάει καλά και δεν θα μπορέσει να πληρώσει τα έργα αυτά».

Όπως εξήγησε «κάναμε την πρόταση και έγινε δεκτή κατά τη συνάντησή μας την τελευταία φορά με την ιδιωτική πλευρά για τη μείωση των διοδίων. Δεν ανακοινώσαμε τη μείωση των διοδίων, γιατί δεν έχουμε συμβατικά αυτή τη δυνατότητα. Αν το κάνουμε μονομερώς, θα καταγγελθούν οι συμβάσεις και θα πληρώσει ο φορολογούμενος πολλά περισσότερα, αποζημιώσεις κτλ. και τα έργα δεν θα έχουν κίνητρο».

Καταλόγισε μάλιστα ευθύνες για την κατάσταση στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας η οποία κύρρωνε συμβάσεις και για τα διόδια και για την προχειρότητα των έργων η οποία φάνηκε γρήγορα όπως στην περίπτωση των απαλλοτριώσεων οι οποίες σε ένα 12μηνο θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί.

«Όταν γίναμε κυβέρνηση, είχε περάσει το 12μηνο και μόνο το 10% είχε ολοκληρωθεί, με συνέπεια μεγάλες καθυστερήσεις στα έργα και αξιώσεις για ποινικές ρήτρες από τους παραχωρησιούχους. Αυτά τα έργα τα δουλέψαμε, δώσαμε λύσεις και χρειάζεται η τελική συμφωνία από την πλευρά των παραχωρησιούχων και τονίζω και πάλι ότι δικαιολογημένα από την πλευρά των πολιτών υπάρχει δυσφορία, αλλά να εκφράζεται προς τη σωστή κατεύθυνση».

Τα διόδια είπε ο Γ. Μαγκριώτης είναι βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο των έργων
και αυτό είναι το άλλο μεγάλο πρόβλημα. «Έχουμε μεγάλη κοινοτική και εθνική συμμετοχή που φθάνει στο 25-28% και αυτό κατά τη διάρκεια της κατασκευής των έργων είναι τα διόδια. Γι’ αυτό είναι πολλά και ακριβά. Και επίσης, το 48% στην κατασκευή είναι η ιδιωτική συμμετοχή – τράπεζες κατά κύριο λόγο, στο 40% και 8% οι παραχωρησιούχοι. Το Δημόσιο δεν χρωστά ούτε ένα ευρώ, τα έχει κάνει όλα και η ευθύνη τώρα είναι στις τράπεζες» είπε.
http://www.enet.gr

ΗΠΑ: Δολοφόνησε αντιρατσιστή διαδηλωτή, καταδικάστηκε σε 25 χρόνια κάθειρξη και… έλαβε χάρη

ΗΠΑ: Δολοφόνησε αντιρατσιστή διαδηλωτή, καταδικάστηκε σε 25 χρόνια κάθειρξη και… έλαβε χάρη

Η επιτροπή απονομών χάριτος «ψήφισε ομόφωνα την απονομή πλήρους χάριτος και την αποκατάσταση του δικαιώματος…

Μενίδι – Αυτόπτης μάρτυρας: Ο δράστης περιφερόταν για ώρες λίγα μέτρα από τον τόπο του εγκλήματος

Μενίδι – Αυτόπτης μάρτυρας: Ο δράστης περιφερόταν για ώρες λίγα μέτρα από τον τόπο του εγκλήματος

"Ήταν σαν να τους κορόιδευε" - Η σπαρακτική στιγμή που η κόρη του θύματος πληροφορήθηκε…