Newsroom

Newsroom

Cyber Monday: Ημέρα μεγάλων διαδικτυακών προσφορών – Τι να προσέξετε

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές - Συστάσεις από την Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας

austin distel nGc5RT2HmF0 unsplash

Η Cyber Monday έφτασε και σήμερα οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν τις αγορές τους αναζητώντας μεγάλες εκπτώσεις, αποκλειστικά και μόνο μέσω διαδικτύου.

Μετά τη Black Friday, σήμερα, Δευτέρα 29 Νοεμβρίου, “πέφτει” η Cyber Mond με εκπτώσεις που αυτή τη φορά αφορούν σε αγορές που γίνονται μέσω ίντερνετ – μία “παράδοση” που ξεκίνησε το 2005 και γρήγορα έγινε μιας από τις καλύτερες ημέρες πώλησης προϊόντων μέσω διαδικτύου της χρονιάς, καθώς στις ΗΠΑ διαπιστώθηκε σημαντική αύξηση στις online πωλήσεις.

Ωστόσο, αυτή η μέρα μπορεί να δημιουργήσει στους καταναλωτές την αίσθηση του “επείγοντος” στη λήψη απόφασης μίας αγοράς και να γίνουν λάθη. 

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές:

Συστάσεις από την Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας: Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά.

– Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.

– Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.

– Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.

– Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν “νεκρές” συνδέσεις [links] ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).

Τι θα πρέπει να παρέχει μια εμπορική ιστοσελίδα:

– Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

– Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του: (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).

– Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

– Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

– Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ). Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).

 

Πλακιάς για Φλέσσα: «Εγώ τα παιδιά μου φοιτήτριες τα έστειλα – Δεν φταίω και δεν σκότωσα κανέναν»

InCollage 20240425 140114310

Πλακιάς για Φλέσσα: «Εγώ τα παιδιά μου φοιτήτριες τα έστειλα – Δεν φταίω και δεν σκότωσα κανέναν»

«Θα ήθελα να μην αναφέρετε πάλι το όνομα ΤΕΜΠΗ ,δεν γνωρίζετε μην μιλάτε», τόνισε ο…

Δίκη Ιάσονα: «Φτου σου, ψεύτη» – Χαμός στην αίθουσα μετά την κατάθεση του συνοδηγού αστυνομικού

604e6647825e631a983d9b22 1

Δίκη Ιάσονα: «Φτου σου, ψεύτη» – Χαμός στην αίθουσα μετά την κατάθεση του συνοδηγού αστυνομικού

Ούτε λίγο ούτε πολύ κατέθεσε πως δεν έφταιγε το όχημα για το τροχαίο που στέρησε…

Καλλιάνος: ΕΔΕ για τον θάνατο του πατέρα του – Ο Κούγιας την νομική εκπροσώπηση της οικογένειας

Καλλιάνος

Καλλιάνος: ΕΔΕ για τον θάνατο του πατέρα του – Ο Κούγιας την νομική εκπροσώπηση της οικογένειας

Ο Γιάννης Καλλιάνος είχε εκφράσει μέσω βίντεο τα παράπονα του για τις συνθήκες νοσηλείας του…

Χρήστης του Reddit για το «ΖΑΡΙ» της Σάττι: «Δεν είναι ερωτοτράγουδο – Μιλάει για τον υπερτουρισμό και την κακομοιριά μας»

maxresdefault

Χρήστης του Reddit για το «ΖΑΡΙ» της Σάττι: «Δεν είναι ερωτοτράγουδο – Μιλάει για τον υπερτουρισμό και την κακομοιριά μας»

Αίσθηση προκάλεσε η ερμηνεία για το περιεχόμενο των στίχων από έναν χρήστη του Reddit, σύμφωνα…

Αυτιάς για ψήφους Σπαρτιατών: «Δεν μπορώ να απαντήσω – Εγώ δεν είμαι πολιτικός, δημοσιογράφος είμαι» (ηχητικό)

6188958 1

Αυτιάς για ψήφους Σπαρτιατών: «Δεν μπορώ να απαντήσω – Εγώ δεν είμαι πολιτικός, δημοσιογράφος είμαι» (ηχητικό)

«Δεν είναι δουλειά μου ούτε να προσγειώνω αεροπλάνο, ούτε να κάνω εγχείρηση στο νοσοκομείο», ανέφερε…