Το βραβείο των Ελλήνων κριτικών κινηματογράφου στο «Τελευταίο Ταξίδι» του Αρη Χατζηστεφάνου

Tο Τελευταίο Ταξίδι «ανανεώνει τη γραφή του Καζαντζάκη μέσα από τη χρήση της φωνής του Γιάννη Αγγελάκα και τη σκηνοθετική ευελιξία με την οποία μεταφέρει την παραδοσιακή Ιαπωνία στην καπιταλιστική εκδοχή του σήμερα».

τελευταίο ταξιδι

Στο ντοκιμαντέρ Τελευταίο Ταξίδι του Αρη Χατζηστεφάνου απένειμε η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) το βραβείο για την καλύτερη ελληνική ταινία του Επίσημου Προγράμματος του 24ου Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Στο σκεπτικό της απόφασης αναφέρεται ότι το Τελευταίο Ταξίδι «ανανεώνει τη γραφή του Καζαντζάκη μέσα από τη χρήση της φωνής του Γιάννη Αγγελάκα και τη σκηνοθετική ευελιξία με την οποία μεταφέρει την παραδοσιακή Ιαπωνία στην καπιταλιστική εκδοχή του σήμερα».

Ύστερα από την πρώτη sold out προβολή του ντοκιμαντέρ στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το Τελευταίο Ταξίδι επιστρέφει στις αίθουσες. Την Πέμπτη 24 Μαρτίου στις 20:00 ο Αρης Χατζηστεφάνου, ο Γιάννης Αγγελάκας, η Όλια Λαζαρίδου και όλοι οι συντελεστές θα καλωσορίσουν το κοινό στην αίθουσα Τριανόν στην Αθήνα σε μια ειδική εκδήλωση για την έναρξη των προβολών. Την ίδια ημέρα ξεκινούν οι προβολές και στη Θεσσαλονίκη στην αίθουσα Τζον Κασαβέτης ενώ στις 30 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί προβολή στην Πάτρα στον πολυχώρο Γιαπί.

Στο νέο του ντοκιμαντέρ ο δημοσιογράφος Αρης Χατζηστεφάνου συναντά τον Γιάννη Αγγελάκα και την Όλια Λαζαρίδου και μαζί ακολουθούν τα βήματα του Νίκου Καζαντζάκη σε δυο ταξίδια, που πραγματοποίησε στην Ιαπωνία πριν και μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τα οποία καθόρισαν τη σκέψη του και τελικά στοίχισαν τη ζωή του. 

Εξήντα πέντε χρόνια μετά το θάνατο του μεγάλου συγγραφέα, ο Γ.Αγγελάκας και η Ό.Λαζαρίδου διαβάζουν αποσπάσματα από τις σημειώσεις του Νίκου Καζαντζάκη ενώ η κάμερα «σχολιάζει» με πολιτική ματιά τον κόσμο που θα συναντούσε σήμερα στα ταξίδια του. Οι εικόνες από τη σύγχρονη και την παλιά Ιαπωνία εμπλουτίζονται με anime, video games και ιαπωνικά manga. 

Οι παλιοί αχθοφόροι αφήνουν τις χειράμαξες και γίνονται ντελιβεράδες της διαμοιραστικής οικονομίας ενώ ιερόδουλες στέκονται στα ίδια πεζοδρόμια του Τόκιο που κάποτε ενέπνευσαν τον σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ στην ταινία Metropolis. Η ιστορία εκτυλίσσεται με φόντο τη σύγκρουση υπερδυνάμεων για την κυριαρχία στην Ασία αλλά και μια πανδημία που – τότε όπως και τώρα – ανατρέπει τις βεβαιότητες για τον κόσμο γύρω μας.

Το μοντάζ υπογράφει ο Άρης Τριανταφύλλου, ενώ ο μουσικός παραγωγός Rsn δημιουργεί την πρωτότυπη μουσική με Jazz, Trip Hop και Electronica ήχους. To Post Production επιμελήθηκε ο Θάνος Τσάντας. Επεξεργασία ήχου Αρης Αζιλαζιάν και Γιάννης Μαρκοπουλιωτης. Σχεδιασμός αφίσας Λουίζα Καραγεωργίου

Πρόγραμμα προβολών
– Από 24/3 Μαρτίου, Αθήνα, Τριανόν,
– Από 24/3 Μαρτίου, Θεσσαλονίκη, αίθουσα «Τζον Κασσαβέτης»
– 30 Μαρτίου Πάτρα, ΓΙΑΠΙ, Πάροδος Δρακοπούλου 8  (παρουσία συντελεστών)

YouTube video player

 

Μικρούτσικος: H παίκτρια του «TV Queen» που του θύμισε τον… Μητσοτάκη – «Έχετε τον ίδιο σύμβουλο;» (video)

Μικρούτσικος: H παίκτρια του «TV Queen» που του θύμισε τον… Μητσοτάκη – «Έχετε τον ίδιο σύμβουλο;» (video)

«Το ότι δεν τον έχεις παρακολουθήσει μπορεί να με κάνει να σε συμπαθήσω», είπε ο…

Σάλος με τις κιτς χλαμύδες στην Ακρόπολη και την «αναβάθμιση» με άρωμα…χούντας (!) – «Η κα Μενδώνη να απαντήσει άμεσα»

Σάλος με τις κιτς χλαμύδες στην Ακρόπολη και την «αναβάθμιση» με άρωμα…χούντας (!) – «Η κα Μενδώνη να απαντήσει άμεσα»

Αλευρωμένοι λευκοί σανδαλοφόροι νεαροί και νεαρές πόζαραν σαν αρχαία αγάλματα μπροστά από τον Παρθενώνα παριστάνοντας…

Η πρώτη δήλωση της Δούρου μετά την απόφαση για το Μάτι: «Η μάνα μου πέθανε με τον καημό ότι η κόρη της διασύρθηκε»

Η πρώτη δήλωση της Δούρου μετά την απόφαση για το Μάτι: «Η μάνα μου πέθανε με τον καημό ότι η κόρη της διασύρθηκε»

Διαβάστε τα πρώτα λόγια της Ρένας Δούρου μετά την αθώωση της για την τραγωδία στο…