Το βραβείο των Ελλήνων κριτικών κινηματογράφου στο «Τελευταίο Ταξίδι» του Αρη Χατζηστεφάνου

Tο Τελευταίο Ταξίδι «ανανεώνει τη γραφή του Καζαντζάκη μέσα από τη χρήση της φωνής του Γιάννη Αγγελάκα και τη σκηνοθετική ευελιξία με την οποία μεταφέρει την παραδοσιακή Ιαπωνία στην καπιταλιστική εκδοχή του σήμερα».

τελευταίο ταξιδι

Στο ντοκιμαντέρ Τελευταίο Ταξίδι του Αρη Χατζηστεφάνου απένειμε η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) το βραβείο για την καλύτερη ελληνική ταινία του Επίσημου Προγράμματος του 24ου Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Στο σκεπτικό της απόφασης αναφέρεται ότι το Τελευταίο Ταξίδι «ανανεώνει τη γραφή του Καζαντζάκη μέσα από τη χρήση της φωνής του Γιάννη Αγγελάκα και τη σκηνοθετική ευελιξία με την οποία μεταφέρει την παραδοσιακή Ιαπωνία στην καπιταλιστική εκδοχή του σήμερα».

Ύστερα από την πρώτη sold out προβολή του ντοκιμαντέρ στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το Τελευταίο Ταξίδι επιστρέφει στις αίθουσες. Την Πέμπτη 24 Μαρτίου στις 20:00 ο Αρης Χατζηστεφάνου, ο Γιάννης Αγγελάκας, η Όλια Λαζαρίδου και όλοι οι συντελεστές θα καλωσορίσουν το κοινό στην αίθουσα Τριανόν στην Αθήνα σε μια ειδική εκδήλωση για την έναρξη των προβολών. Την ίδια ημέρα ξεκινούν οι προβολές και στη Θεσσαλονίκη στην αίθουσα Τζον Κασαβέτης ενώ στις 30 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί προβολή στην Πάτρα στον πολυχώρο Γιαπί.

Στο νέο του ντοκιμαντέρ ο δημοσιογράφος Αρης Χατζηστεφάνου συναντά τον Γιάννη Αγγελάκα και την Όλια Λαζαρίδου και μαζί ακολουθούν τα βήματα του Νίκου Καζαντζάκη σε δυο ταξίδια, που πραγματοποίησε στην Ιαπωνία πριν και μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τα οποία καθόρισαν τη σκέψη του και τελικά στοίχισαν τη ζωή του. 

Εξήντα πέντε χρόνια μετά το θάνατο του μεγάλου συγγραφέα, ο Γ.Αγγελάκας και η Ό.Λαζαρίδου διαβάζουν αποσπάσματα από τις σημειώσεις του Νίκου Καζαντζάκη ενώ η κάμερα «σχολιάζει» με πολιτική ματιά τον κόσμο που θα συναντούσε σήμερα στα ταξίδια του. Οι εικόνες από τη σύγχρονη και την παλιά Ιαπωνία εμπλουτίζονται με anime, video games και ιαπωνικά manga. 

Οι παλιοί αχθοφόροι αφήνουν τις χειράμαξες και γίνονται ντελιβεράδες της διαμοιραστικής οικονομίας ενώ ιερόδουλες στέκονται στα ίδια πεζοδρόμια του Τόκιο που κάποτε ενέπνευσαν τον σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ στην ταινία Metropolis. Η ιστορία εκτυλίσσεται με φόντο τη σύγκρουση υπερδυνάμεων για την κυριαρχία στην Ασία αλλά και μια πανδημία που – τότε όπως και τώρα – ανατρέπει τις βεβαιότητες για τον κόσμο γύρω μας.

Το μοντάζ υπογράφει ο Άρης Τριανταφύλλου, ενώ ο μουσικός παραγωγός Rsn δημιουργεί την πρωτότυπη μουσική με Jazz, Trip Hop και Electronica ήχους. To Post Production επιμελήθηκε ο Θάνος Τσάντας. Επεξεργασία ήχου Αρης Αζιλαζιάν και Γιάννης Μαρκοπουλιωτης. Σχεδιασμός αφίσας Λουίζα Καραγεωργίου

Πρόγραμμα προβολών
– Από 24/3 Μαρτίου, Αθήνα, Τριανόν,
– Από 24/3 Μαρτίου, Θεσσαλονίκη, αίθουσα «Τζον Κασσαβέτης»
– 30 Μαρτίου Πάτρα, ΓΙΑΠΙ, Πάροδος Δρακοπούλου 8  (παρουσία συντελεστών)

 

Μητσοτάκης: Σε πανικό στη Βουλή – Αντί για απαντήσεις, επίθεση και «δεν ντρέπεστε» στην αντιπολίτευση (video)

6167665

Μητσοτάκης: Σε πανικό στη Βουλή – Αντί για απαντήσεις, επίθεση και «δεν ντρέπεστε» στην αντιπολίτευση (video)

«Ουδέποτε, δόθηκε καμία εντολή για συγκάλυψη», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κοιτώντας τους συγγενείς των θυμάτων

Βουλή: Ο λόγος για τα άδεια έδρανα του ΚΚΕ και της Νέας Αριστεράς στην ομιλία της Κωνσταντοπούλου

6167422

Βουλή: Ο λόγος για τα άδεια έδρανα του ΚΚΕ και της Νέας Αριστεράς στην ομιλία της Κωνσταντοπούλου

Μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου, οι βουλευτές των δύο κομμάτων επέστρεψαν στις…

Μητσοτάκης: Όλο το παρασκήνιο για τις εκκαθαρίσεις Μπρατάκου και Παπασταύρου

InCollage 20240328 205245331

Μητσοτάκης: Όλο το παρασκήνιο για τις εκκαθαρίσεις Μπρατάκου και Παπασταύρου

O Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται πως «παραίτησε» τους δύο στενούς του συνεργάτες προκειμένου να μην απολογηθεί…