Boeing 737: Τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή εξετάζουν οι ειδικοί

Το αεροπορικό δυστύχημα με το Boeing 737 της China Eastern Airlines, που σημειώθηκε την Δευτέρα στην Γκουανγκσί, ενδεχομένως να χαρακτηριστεί ως το φονικότερο στην Κίνα από το 1994 - Δεν είναι ακόμη σαφές τι προκάλεσε την ξαφνική βύθιση και τη συντριβή της πτήσης.

AP22081346113697

Οι κινεζικές Αρχές της αυτόνομης περιοχής Γκουάνγκσι Ζουάνγκ στην νότια Κίνα συνεχίζουν για δεύτερη ημέρα τις έρευνες στο σημείο όπου συνετρίβη χτες το Boeing 737-800 της China Eastern Airlines, στην περιοχή Τενγκ της επαρχίας Γουζχού. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το αεροσκάφος υπέστη ένα καταστροφικό «συμβάν απώλειας ελέγχου» και έπεσε κάθετα στο έδαφος με ταχύτητα 350 μιλίων την ώρα, μέσα μόλις δυο λεπτά.

Η πτήση της China Eastern Airlines έκανε μια τεράστια βουτιά πριν προσκρούσει στην πλαγιά ενός λόφου και εκραγεί σε μια τεράστια πύρινη σφαίρα κοντά στην πόλη Wuzhou στην κομητεία Teng της νότιας επαρχίας Guangxi. Το γεγονός ότι το αεροσκάφος που συνετρίβη ήταν κατασκευής της αμερικανικής Boeing που τα προηγούμενα χρόνια βρέθηκε στο στόχαστρο για θέματα ασφαλείας στα 737 MAX (το νεότερο μοντέλο της που αντικαθιστά τα 737-800), έχει προκαλέσει διεθνές ενδιαφέρον για τα αίτια της συντριβής.

«Αποτεφρώθηκαν» οι επιβαίνοντες αποκαλύπτουν διασώστες που επιχειρούν στα συντρίμμια

Η συντριβή του Boeing 737 συνέβη σε ορεινή δασική περιοχή Γκουανγκσί και προκάλεσε αρχικά πυρκαγιά, η οποία έγινε ορατή ακόμα και από δορυφόρους της NASA. Διασώστες που βρίσκονται στο σημείο και διεξάγουν έρευνα στα συντρίμμια του αεροσκάφους – όπως μεταδίδει η Daily Mail – δηλώνουν ότι δεν υπήρχαν ελπίδες για τους επιβαίνοντες να έχουν επιβιώσει από την πυρκαγιά. Εκτιμούν μάλιστα ότι «αποτεφρώθηκαν ολοσχερώς» μετά την συντριβή, καθώς στο σημείο υπάρχουν μόνο αποκαΐδια.  

Ένας αξιωματούχος διάσωσης φέρεται να δήλωσε ότι το αεροπλάνο έχει διαλυθεί εντελώς, ενώ η φωτιά που προκλήθηκε από τη συντριβή έκαψε και δέντρα και μπαμπού στην περιοχή, πριν τελικά σβήσει με τη βοήθεια των δυνάμεων που έσπευσαν σε βοήθεια.

Η China Eastern εξέφρασε «βαθιά συλλυπητήρια» στους συγγενείς των επιβαινόντων. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυκλοφόρησαν τρομακτικά πλάνα από κάμερες κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης που υποτίθεται ότι δείχνουν το αεροσκάφος να πέφτει κάθετα προς το έδαφος δευτερόλεπτα πριν συντριβεί.

Συντριβή Boeing 737

Το αεροσκάφος Boeing 737-800 με τους 132 επιβαίνοντες σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης, πετούσε σε φυσιολογικό ύψος  πάνω από τη νότια Κίνα. 

Αναλυτικά: Φαίνεται να διατηρεί σταθερή πορεία, ταχύτητα και ύψος μέχρι τις 14.20, καθώς κατά τα φαινόμενα πετούσε στον αυτόματο πιλότο για το κύριο μέρος της πτήσης.

Η απεμπλοκή αυτού του συστήματος φαίνεται ότι επιτρέπει αρχικά μία κάθοδο από τα 29.100 πόδια στα 9.075 πόδια (χονδρικά από τα 8,9 χλμ. στα 2,8 χλμ.), μέσα σε δύο λεπτά και 15 δευτερόλεπτα. 

Στη συνέχεια ακολουθεί μία σχεδόν στιγμιαία ανακοπή της πτώσης και ελαφριά ανοδική πορεία για περίπου 20 δευτερόλεπτα, πριν να ακολουθήσει η απότομη πτώση και η συντριβή στο έδαφος, 35 δευτερόλεπτα μετά τις 14.22.

Τι εκτιμούν οι ειδικοί

Δεν είναι ακόμη σαφές τι προκάλεσε την ξαφνική βύθιση και τη συντριβή της πτήσης MU5735

Αναλυτές αεροπορικών ατυχημάτων χαρακτηρίζουν εξαιρετικά προβληματικά αυτά τα δεδομένα, ως προς την αιτιολόγηση της αεροπορικής τραγωδίας.

Κατά τον Νιλ Χάνσφορντ, «είναι δυσεξήγητο, εκτός αν πρόκειται για κάτι τόσο καταστροφικό όσο η απώλεια των φτερών, το ότι έπεσε από τον ουρανό με αυτόν τον τρόπο … Αυτό πήγε ευθεία κάτω. Αυτό θα μπορούσε να εξηγηθεί αν είχε χτυπηθεί από στρατιωτικά πυρά, αν συγκρούστηκε με κάτι στον αέρα, ή αν υπάρχει παρέμβαση του πιλότου».

Ειδικοί σε θέματα αεροπλοΐας δήλωσαν στη Daily Mail ότι μπορεί να ήταν «ένα συμβάν απώλειας ελέγχου, πιθανώς μετά από ακινητοποίηση του αεροσκάφους σε μεγάλο ύψος» ή μια βλάβη στους αισθητήρες στο πιλοτήριο.

Η ίδια η δομή του αεροσκάφους εκτιμάται ότι θα οδηγούσε σε μία σταδιακή «διόρθωση» της πορείας του, ακόμη και αν βρισκόταν σε κάθετη πτώση, με την αύξηση της ταχύτητάς του. Ωστόσο, τα δεδομένα δείχνουν ότι αυτό δεν συνέβη. Ειδικοί εκτιμούν ότι η απάντηση ίσως «κρύβεται» στο πώς λειτούργησε το πηδάλιο ανόδου/καθόδου και ο σταθεροποιητής στην ουρά του αεροσκάφους. Είναι πιθανόν ότι στα συντρίμια του αεροσκάφους αυτά θα βρεθούν στην θέση που είχαν τεθεί.

Αναλυτικότερα δεδομένα αναμένεται να εξαχθούν όταν βρεθούν τα «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους, αν είναι δυνατή η ανάκτηση των πληροφοριών που καταγράφουν.

Παράλληλα, άλλη ειδικός εκτιμά ότι είναι πιθανόν το πρώτο συμβάν που οδήγησε στην πτώση κατά 6 χλμ., να προκάλεσε απώλεια αισθήσεων  σε επιβάτες και πλήρωμα. Όπως λέει η Σάλι Γκέθιν στη Sun, τα 20 δευτερόλεπτα που ακολούθησαν, είναι πιθανώς αποτέλεσμα του ότι ένας τουλάχιστον πιλότος ανέκτησε προσωρινά τις αισθήσεις του και προσπάθησε να σώσει το αεροσκάφος.

Το αεροπλάνο, με αριθμό πτήσης MU5735 από το Κουνμίνγκ προς το Γκουανγκζού, ήταν ένα Boeing 737-89P, το οποίο δεν ανήκει στη σειρά MAX των 737 της Boeing με τα οποία με το που κυκλοφόρησαν προκλήθηκαν δύο δυστυχήματα και για μεγάλο χρονικό διάστημα καθηλώθηκαν παγκοσμίως στο έδαφος. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) δήλωσε ότι το αεροσκάφος έχασε την επαφή πάνω από την πόλη Wuzhou.

Ένας τοπικός αξιωματούχος πρόσθεσε: «Η ακριβής τοποθεσία του δυστυχήματος ήταν η κοινότητα Langnan στην επαρχία Teng».

Η πτήση αναχώρησε από τη νοτιοδυτική πόλη Κουνμίνγκ στις 1.11 μ.μ. (5.11 μ.μ. ώρα Ελλάδας), σύμφωνα με τα δεδομένα του FlightRadar24. Όμως η καταγραφή της πτήσης από το FlightRadar τερματίστηκε στις 2.22μμ (6.22πμ GMT), ενώ πετούσε σε ύψος 3.225 ποδών με ταχύτητα 376 κόμβων.  Ήταν προγραμματισμένο να προσγειωθεί στο Guangzhou, στην ανατολική ακτή, στις 3.05 μ.μ. (7.05 π.μ. GMT).

Το Κουτί της Πανδώρας συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που εξήγγειλε η ΕΣΗΕΑ

issue 2465910 1920 1

Το Κουτί της Πανδώρας συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που εξήγγειλε η ΕΣΗΕΑ

Η δημοσιογραφική ομάδα του koutipandoras.gr, συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που εξήγγειλαν τα Διοικητικά Συμβούλια της Ομοσπονδίας…