Black Friday – Cyber Monday: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ιδιαίτερα όσον αφορά στις διαδικτυακές συναλλαγές που πραγματοποιούν

bf

Μια σειρά από κινδύνους ελλοχεύουν για τους καταναλωτές μέρες όπως η Black Friday και η Cyber Monday. Σημαντικό είναι λοιπόν, όποιος επιθυμεί να πραγματοποιήσει αγορές εκείνες τις ημέρες να είναι κάπως προετοιμασμένος. Για παράδειγμα, ιδιαίτερα χρήσιμο είναι να κάνει έρευνα αγοράς και να συγκρίνει τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει, ενώ η διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων αποτελεί χρήσιμο εργαλείο και διευκολύνει τη σύγκριση. 

Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές ενέργειες, πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης. Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

Την προσοχή των καταναλωτών, κυρίως στις διαδικτυακές συναλλαγές, εφιστά η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή (υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων), εν όψει των προσφορών της Black Friday στις 29 Νοεμβρίου και της Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου, καθώς «δημιουργούν μια αίσθηση ”επείγοντος” στη λήψη μιας απόφασης αγοράς».

Συγκεκριμένα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

Την ταυτότητα του προμηθευτή: πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του: sυμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ.

Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).

Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής.

Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:

Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Στην ανακοίνωση υπενθυμίζεται πως οι καταναλωτές μπορούν καταγγέλλουν φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών είτε στην τηλεφωνική γραμμή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες από 09.00 έως 15.00 είτε μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του ΥΠΑΝΕΠ (ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση [email protected].

Καλλιάνος: «Θα φτάσω το μαχαίρι στο κόκκαλο για όλους τους πατεράδες»-Τι απαντά το «Αττικόν» (video)

kallianos adonis 654 new 102

Καλλιάνος: «Θα φτάσω το μαχαίρι στο κόκκαλο για όλους τους πατεράδες»-Τι απαντά το «Αττικόν» (video)

Η αγωνία του βουλευτή της ΝΔ για τη ζωή του πατέρα του, γίνεται κατά διαστήματα…