Τα έκτακτα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας για τον έλεγχο της διασποράς του κορονοϊού μπορεί να αυξάνουν τις online αγορές, ωστόσο, αυξάνονται και τα κρούσματα εξαπάτησης των καταναλωτών.
Μάλιστα η ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” έγινε το τελευταίο διάστημα αποδέκτης πολύ μεγάλου αριθμού έγγραφων αναφορών και τηλεφωνικών παραπόνων – καταγγελιών σχετικά με προβλήματα, που συναντούν οι καταναλωτές με τις διαδικτυακές αγορές τους. Πολλές καταγγελίες έχει λάβει και το Koutipandoras.gr. Συγκεκριμένα, καταναλωτές καταγγέλλουν τη μη εκτέλεση των παραγγελιών τους από ηλεκτρονικά καταστήματα ( citisShop.gr), που είναι συνδεδεμένα σε γνωστή πλατφόρμα online αγορών, όπου τα διαφημίζει και τα οποία διαθέτουν προς πώληση τα προϊόντα τους σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό
Από τις καταγγελίες προκύπτει ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα (σ.σ της συγκεκριμένης πλατφόρμας) δεν παραδίδουν τα προϊόντα εντός του συμφωνημένου κατά περίπτωση χρόνου, ενώ δεν προβαίνουν σε επιστροφή χρημάτων, μετά από ακύρωση της παραγγελίας
Οι εν λόγω επιχειρήσεις διέκοψαν, μετά τη συναλλαγή και κάθε επικοινωνία με τους καταναλωτές, έκλεισαν τα καταστήματα και κατέβασαν τις σελίδες τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τους βρουν για την επιστροφή των χρημάτων τους. Υπήρξε μάλιστα περίπτωση όπου καταναλωτής (όπως αναφέρει στο Koutipandoras) που βρήκε την διεύθυνση κατοικίας του υπευθύνου καταστήματος, όταν έφτασε εκεί για απειλήθηκε.
Mάλιστα σε απάντηση του για τις καταγγελίες Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ανέφερε:
”ΑΠΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – Γ. Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Αναφορικά με την καταγγελία σας κατά της εταιρείας F-PLAY, σας γνωρίζουμε ότι στο άρθρο 1α του Ν.2251/94, ως ισχύει, ο καταναλωτής ορίζεται ως ακολούθως : «”καταναλωτής”: κάθε φυσικό πρόσωπο το οποίο ενεργεί για λόγους οι οποίοι δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική, βιοτεχνική ή ελευθέρια επαγγελματική του δραστηριότητα». Κατά συνέπεια, η περίπτωση πραγματοποίησης αγοράς εκ μέρους επιχείρησης (αγορά με τιμολόγιο) δε μπορεί να υπαχθεί στις ανωτέρω διατάξεις. Σε κάθε περίπτωση, η Υπηρεσία μας εξετάζει τις καταγγελίες των καταναλωτών κατά της εταιρείας F-PLAY προκειμένου να προβεί ενδεχομένως σε περαιτέρω ενέργειες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της.
Με εκτίμηση, Δ. Τζοβαρίδη Δ/νση Προστασίας Καταναλωτή”
Τέλος παρά τις αντιδράσεις και τα παράπονα στην γνωστή online πλατφόρμα, προώθησης των συγκεκριμένων καταστημάτων, η απάντηση που έλαβαν είναι ότι δεν φέρνουν καμία ευθύνη, άσχετα αν στους όρους για να συνεργαστεί με οποιοδήποτε online κατάστημα, θέτει ως όρο την ασφαλή παράδοση και επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης του προϊόντος η καθυστέρησης αυτού. Αποτέλεσμα αυτού τα καταστήματα ”φαντάσματα” ανθίζουν υπό τις ευλογίες της γνώστης πλατφόρμας η οποία εν γνώση της τα αφήνει να εξαπατούν τους καταναλωτές. Γιατί άραγε; Μήπως βγαίνει και εκείνη κερδισμένη;