Αυτοσχεδιάζοντας στην καρδιά της Άγριας...Βρύσης!

Ο Ματθαίος Λεωνίδας είδε στο θέατρο «Faust» την παράσταση «Επιστροφή στην Άγρια Βρύση» της ομάδας επιPlay

Ματθαίος Λεωνίδας 18/11/2018 | 12:37

Ήχος, κίνηση και εικόνα είναι οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται από τα μέλη τη ομάδας επιPlay για τις μέχρι τώρα δουλειές τους, γεγονός που τους έχει ξεχωρίσει ως ένα καλλιτεχνικό συγκρότημα που απαρτίζεται από νέους ανθρώπους κι επιλέγει να δημιουργήσει ως επί το πλείστον σύγχρονες παραστάσεις, εμβαθύνοντας και προεκτείνοντας με ιδιαίτερο τρόπο τις διαστάσεις και τις ποιότητες της μιμικής τέχνης. Η ίδια νόρμα ισχύει και για τη νέα τους παράσταση, «Επιστροφή στην Άγρια Βρύση», η οποία άνοιξε και έκανε πρεμιέρα στη θεατρική σκηνή του Faust τη Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου.

Οι επιPlay έκαναν την εμφάνισή τους ήδη από το 2014, όταν παρουσίασαν την παράσταση Οι Ακαταμάχητοι Λεβέντες (Η τελική αναμέτρηση, μέρος Α΄και Β΄), στην οποία παρωδούσαν τους υπερήρωες του αμερικανικού εμπορικού κινηματογράφου με μεγάλη επιτυχία, κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Ενώνοντας από κοινού τις δυνάμεις, αλλά και τις ευφάνταστες ιδέες τους, οι Δημήτρης Δεγαΐτης, Αυγουστίνος Κούμουλος, Αλέξανδρος Πέρρος και Νίκος Τσέκος, συναντιούνται με στόχο να στήσουν νέες παραγωγές, χρησιμοποιώντας ως οδηγούς τη σωματική έκφραση, την παντομίμα, τον αυτοσχεδιασμό προκειμένου να προκαλέσουν το γέλιο.

Μικρογραφία

Στη συγκεκριμένη περφόρμανς οι ηθοποιοί εμπνέονται από τις στερεοτυπίες των αμερικανικών κινηματογραφικών έργων γουέστερν, προσαρμόζοντας την υπόθεση στις δικές τους δυνατότητες και στα δικά τους υλικά. Κάτω από την παραστατική αφήγηση του Θανάση Κουρλαμπά, ο Αλέξανδρος Πέρρος, ο Αυγουστίνος Κούμουλος, ο Κωνσταντίνος Μουταφτσής και η Ισιδώρα Δωροπούλου, ταλαντούχοι όλοι τους, ξεδιπλώνουν πάνω στη σκηνή το κουβάρι μιας ιστορίας στην καρδιά του μακρινού Γουέστ, συγκεκριμένα στην πόλη της «Άγριας Βρύσης», όπου μετά το θάνατο του σερίφη σε συμπλοκή με μια συμμορία καουμπόηδων, η πόλη μένει αφύλακτη, μέχρι να φτάσει σ’ αυτήν ο νέος διάδοχος της τήρησης των νόμων. Ωστόσο ο νεοφερμένος σερίφης εκπροσωπεί το πρότυπο του αντιήρωα. Καλούμενος να αναμετρηθεί, λοιπόν, εκτός από τον ίδιο τον εαυτό του, και με μια συμμορία κακοποιών που τον καταδιώκει διαρκώς, μένει κανείς να ανακαλύψει αν στο τέλος θα καταφέρει να ορθώσει το ανάστημά του και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των κατοίκων της Άγριας Βρύσης όσον αφορά στη δεινότητα του να επιβάλει την τάξη.

Η εμπειρία για κάποιον που δεν είχε πρότερη επαφή με το σωματικό θέατρο χαρακτηρίζεται αρχικά ως πρωτόγνωρη και, ίσως, άβολη. Δικαιολογείται ο θεατής να ξενίζει μπροστά σε μια πρώτη γνωριμία με ένα είδος θεάτρου που δεν περιέχει καθόλου ζωντανή πρόζα, αλλά ως επί το πλείστον αυτοσχεδιασμό, παντομίμα, κίνηση βασισμένη σε μουσική και πολλούς λαρυγγικούς ήχους. Παρ΄ όλα αυτά το έργο παρακολουθείται ευχάριστα καθ΄ όλη τη μονόωρη διάρκειά του, αφού όλοι οι ηθοποιοί της ομάδας καταφέρνουν και δοκιμάζονται αποτελεσματικά με τη συγκεκριμένη πρόκληση, τσαλακώνοντας τους εαυτούς τους και προκαλώντας το γέλιο, κυρίως σε όσους είναι πρόθυμοι και διαθέσιμοι σε μιαν αλλότροπη θέαση της υποκριτικής και δραματικής τέχνης, όπου το σώμα τίθεται πια ως «μετά-σώμα», σώμα που «ξεφορμάρεται», σώμα που δεν υπακούει στα στερεότυπα, όσο απειλητικό κι αν μοιάζει κάτι τέτοιο. Και μόνο γι’ αυτό τους αξίζουν όλα τα εύσημα! 

Μικρογραφία

Δυστυχώς η μεταμοντέρνα σωματική έκφραση στο ελληνικό θέατρο δεν είναι τόσο διαδεδομένη και παγιωμένη, παρά τις αξιόλογες προσπάθειες σκηνοθετών και καλλιτεχνών, όπως οι επιPlay, να παραγάγουν αντίστοιχα έργα, θέτοντας στο προσκήνιο το ίδιο το σώμα του ηθοποιού, ο οποίος θα πρέπει να επικοινωνήσει την αλήθεια του μόνο μέσω αυτού, συνοδεία λίγων σκηνικών ή ηχητικών στοιχείων. Το αποτέλεσμα είναι να αντιμετωπίζεται με προκατάληψη ή και απόρριψη μια τέτοια «εναλλακτική» προσπάθεια θεατρικής απόπειρας. Η ομάδα επιPlay, ωστόσο, πλαισιώνει πάντα τον άξονα της σωματικής έκφρασης στη σφαίρα του χιούμορ, της παρωδίας και της κωμωδίας, όπου αναζητούν εύκολο καταφύγιο λίγο πολύ όλοι οι θεατές, επομένως μπορεί και διασώζεται από ένα βεβιασμένο αντίκρισμα με αρνητικές διαθέσεις. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα έπρεπε να παρακολουθήσει κανείς από κοντά την παράσταση και να δεχτεί τις αμέτρητες ενέσεις εύστοχου χιούμορ και γέλιου προτού κρίνει με ποιοτικό μέτρο τολμηρά εγχειρήματα όπως αυτά.

Μικρογραφία

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΓΡΙΑ ΒΡΥΣΗ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Δευτέρα, Τρίτη: 21:00

Διάρκεια: 60'

Σύλληψη/ Σκηνοθεσία: ομάδα επίPlay

Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη

Ερμηνεύουν: Αλέξανδρος Πέρρος, Αυγουστίνος Κούμουλος, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Ισιδώρα Δωροπούλου

Αφηγήσεις: Θανάσης Κουρλαμπάς

Θέατρο Faust

Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11, Κέντρο

Τηλέφωνο: 2103234095

Email: info@faust.gr

Website: www.faust.gr

Εισιτήρια: 12 ευρώ κανονικό, 10 ευρώ μειωμένο

Προπώληση: Στο ταμείο του Θεάτρου Faust και στο Viva.gr.

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.