NR
NewsRoom
17/03/2017, 12:42

Αυτά είναι τα προβλήματα των πολιτών που απευθύνονται στην “ομάδα Καθημερινότητας” του υπουργείου Επικρατείας

Ένα μήνα λειτουργεί το kathimerinotita.gov.gr  μια υπηρεσία του υπουργείου Επικρατείας στην οποία μπορούν οι πολίτες να καταγγείλουν περιστατικά που αφορούν τον δημόσιο τομέα τα οποία τους δυσκόλεψαν .

NewsRoom 17/03/2017 | 12:42

Της Αντιγόνης Μιχοπούλου 

Από της 9 Φεβρουαρίου έως και σήμερα εστάλησαν 2.200 υποθέσεις όπου σύμφωνα με πληροφορίες του koutipandoras.gr δεν αφορούν μόνο ατομικά προβλήματα αλλά και γενικότερες προτάσεις για την καλυτέρευση της καθημερινότητα των πολιτών. Αυτό αποτελεί ένα πολύ θετικό στοιχείο από την πλευρά των πολιτών και ένα πολύ καλό “εργαλείο” για την “ομάδα Καθημερινότητας” του υπουργείου Επικρατείας ώστε να πετύχουν τον στόχο τους.

Από ορισμένες υποθέσεις που έχει στην διάθεση του το koutipandoras.gr επιβεβαιώνεται η άποψη της πλειοψηφίας των πολιτών για την λειτουργία του δημοσίου τομέα (από τον οποίο πολλές φορές ταλαιπωρείται)  ωστόσο όπως όλα δείχνουν η "ομάδα καθημερινότητας"  το παλεύει και έχει και αποτέλεσμα.

Περιμένοντας τα αποτελέσματα του ΕΣΠΑ για τις επιχειρήσεις

Πολίτης ανέφερε ότι περιμένει από τον Οκτώβριο τα αποτελέσματα του ΕΣΠΑ για τις νεοφυείς επιχειρήσεις. «Τηλεφωνώ, όπως αναφέρει, στους υπεύθυνους και με πάνε από μήνα σε μήνα. Αφού σας ενδιαφέρει η ανάπτυξη, παρακαλώ κάντε κάτι, περιμένει τόσος κόσμος να ανοίξει δικές του δουλειές… Είμαι άνεργος εικαστικός 5 χρόνια και θέλω να ανοίξω τη δική μου επιχείρηση».

Η “ομάδα καθημερινότητας” την αμέσως επόμενη ημέρα και αφού προηγήθηκε η απαραίτητη αναζήτηση από την ομάδα του υπουργού Επικρατείας,ενημέρωσε τηλεφωνικά τον ενδιαφερόμενο τηλεφωνικά ότι το πρόγραμμα δράσης «Νεοφυής Επιχειρηματικότητα» που εντάσσεται στο ΕΣΠΑ, έχει εκδώσει τα αποτελέσματα από τις 30 Ιανουαρίου του 2017.

Του ζητούσαν να μεταφερθεί σε άλλο νησί για να εντάχθεί η επιχείρηση του στη ρύθμιση των 36 δόσεων της ΔΕΗ

Καταστηματάρχης από το νησί της Μήλου, διαμαρτυρήθηκε για το γεγονός ότι ζήτησε να ενταχθεί στη ρύθμιση των 36 δόσεων της Δ.Ε.Η. και η απάντηση που πήρε από το τμήμα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης πελατών (1170) είναι πως θα πρέπει να μεταβεί ο ίδιος σε κάποιο υποκατάστημα της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού Α.Ε. Το πλησιέστερο ωστόσο βρίσκεται στη Σύρο. «Πρέπει να κάνω δηλαδή ολόκληρο ταξίδι ξοδεύοντας χρόνο και χρήματα επειδή δεν υπάρχει κάποια μέριμνα και για εμάς;» αναρωτιέται.

Κατόπιν επικοινωνίας που είχε η “ομάδα καθημερινότητας” με τη διεύθυνση των γραφείων της ΔΕΗ στη Σύρο «ενημέρωσαν ότι θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τηλεφωνικά τον πολίτη μέσω του 11770, χωρίς να χρειαστεί να μεταβεί αυτοπροσώπως - κάτι που έχει ανάλογη ισχύ και για οποιονδήποτε άλλο πολίτη δεν έχει τη δυνατότητα να μεταβεί για ειδικούς λόγους σε κάποιο υποκατάστημα» Μάλιστα επικοινώνησαν και με τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο, ζητώντας του να καταβάλει το ποσό για τη ρύθμιση σε κάποια τράπεζα, προκειμένου να προχωρήσει ο διακανονισμός.

Αγρότης δεν μπορούσε να πάρει απαλλαγή από τον Ο.Α.Ε.Ε.

Αγρότης που έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά ισχύος 100 kw ανέφερε στην ομάδα της Καθημερινότητας ότι παρά το γεγονός πως τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για απαλλαγή του από τον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.) είναι γνωστά βάσει σχετικής εγκυκλίου, το αρμόδιο τμήμα της Λαμίας φέρεται να μην έχει ενημερωθεί. Κατόπιν αυτού, αναρωτιέται πώς έπαιρνε τόσα χρόνια απαλλαγή, εάν θα πρέπει κάθε χρόνο το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης να ενημερώνει τα κατά τόπους γραφεία του Ο.Α.Ε.Ε. και ποιος ο λόγος της απαλλαγής μιας και πλέον υπάρχει ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.). 

Η “ομάδα καθημερινότητας” έστειλε στη διοίκηση του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης όλα τα στοιχεία που είχαν προσκομιστεί από τον πολίτη στο kathimerinotita.gov.gr και αφού εξέτασαν την υπόθεση, «η υπηρεσία ενημέρωσε ότι το σχετικό απαλλακτικό θα ετοιμαστεί λίαν συντόμως.Ο ενδιαφερόμενος ενημερώθηκε απο την ομάδα καθημερινότητας επισημαίνοντας παράλληλα ότι θα πρέπει να προσκομίζει τα δικαιολογητικά σε ετήσια βάση» .

Βιομηχανία είχε πληρωθεί από το ΕΣΠΑ αλλά δεν το γνώριζε, γιατί τα χρήματα είχαν παρακρατηθεί

Βιομηχανία τροφίμων ανέφερε ότι «η επιχορήγηση που δικαιούμαστε από το ΕΣΠΑ που έχουμε ολοκληρώσει από τον Σεπτέμβριο, δεν έχει ακόμη καταβληθεί. Μας λένε ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Μιλάμε για περίπου 10.000 ευρώ. Αναρωτιέμαι, πως είναι δυνατόν να προχωρήσουμε σε νέες επενδύσεις και τι να περιμένουμε από τις επιχορηγήσεις των νέων ΕΣΠΑ που θέλουμε να ενταχθούμε, όταν δεν υπάρχουν ούτε καν 10.000 ευρώ στα ταμεία;».

Κατόπιν επικοινωνίας με την αρμόδια διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ (ΚΕΠΑ – Κέντρο Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης), γνωστοποιήθηκε ότι προς τη συγκεκριμένη επιχείρηση έχει καταβληθεί το ποσό των 9.925,73 ευρώ από το πρόγραμμα «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων» του ΕΣΠΑ 2007 – 2013. Ειδικότερα, η πληρωμή του ποσού έγινε υπέρ της Δ.Ο.Υ. (ΦΑΕ Αθηνών), καθώς στην προσκομισθείσα από την επιχείρηση φορολογική ενημερότητα υπήρχε παρακράτηση για το 100% της επιχορήγησης. Ενημερώθηκε τηλεφωνικώς αλλά και γραπτώς ο ενδιαφερόμενος, ο οποίος και ευχαρίστησε θερμά την ομάδα Καθημερινότητας για τη βοήθεια που του παρείχε. 

Να υπενθυμίσουμε ότι η επικοινωνία των πολιτών, από τους οποίους ζητείται η συμβολή για τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους, γίνεται μέσω της ιστοσελίδας www.kathimerinotita.gov.gr (με την υποβολής φόρμας) και μέσω email στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις kathimerinotita@ypep.grypep.co@ypep.gr και a.flampouraris@parliament.gr, χωρίς να χρειάζεται να ταλαιπωρούνται οι ενδιαφερόμενοι προσερχόμενοι στα γραφεία του υπουργού Επικρατείας.

Για διευκρινήσεις, οι πολίτες μπορούν να καλούν στα τηλέφωνα:

210 33 85 314 

210 33 85 305

210 33 85 100

καθώς επίσης και στα φαξ:

210 33 85 317

210 33 85 210

210 33 85 109

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.