Αυξημένος ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου το 2017

Με αυξημένο τζίρο έκλεισε το 2017 για το οργανωμένο λιανεμπόριο, καταγράφοντας σύμφωνα με την Nielsen, αύξηση εσόδων κατά 1,6%, σε σύγκριση με το 2016, στα 9,1 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των μεγεθών της εκπτωτικής αλυσίδας LIDL και 1,5% σε όγκο.

5a9db0fb1dc5243f048b4597

Μη συμπεριλαμβανομένων των μεγεθών της εκπτωτικής αλυσίδας LIDL, το οργανωμένο λιανεμπόριο το 2017 παρουσίασε πωλήσεις αυξημένες σε αξία κατά 2% και σε όγκο κατά 2,3%.

Όπως ανέφερε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Nielsen Ελλάδος, Βίκυ Γρηγοριάδου, στο πλαίσιο παρουσίασης της πορείας του κλάδου του ελληνικού λιανεμπορίου το 2017, η αύξηση των εσόδων αποδίδεται κυρίως στην άνοδο του όγκου.

Παράλληλα, αναφέρθηκε ότι είναι η πρώτη φορά από το ξέσπασμα της κρίσης που καταγράφονται βελτιωμένοι όγκοι στο οργανωμένο λιανεμπόριο σε ετήσια βάση. Και αυτό συμβαίνει σε συνδυασμό με την γενικότερη βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και τη βελτίωση των μακροοικονομικών μεγεθών της ελληνικής οικονομίας.

Η πρόβλεψη της Nielsen για σύνολο του 2018 είναι συγκρατημένα θετική. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρθηκε, ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου το 2018 εκτιμάται ότι θα κινηθεί αυξητικά κατά 2%, ξεπερνώντας τα 11 δισ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, τις πρώτες επτά εβδομάδες του 2018 (μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου) καταγράφεται ανοδική πορεία. Η κατανάλωση στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάζει άνοδο 2,8%, συνεχίζοντας τη θετική πορεία που διαγράφεται από το δεύτερο εξάμηνο του 2017.

Παράλληλα, βελτιωμένη ήταν το 2017 και η μέση δαπάνη ανά νοικοκυριό το μήνα, η οποία έφτασε στα 284 ευρώ, από 280 ευρώ το 2016.

Σημειώνεται ότι το μέσο καλάθι στα σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται στα 20 με 25 ευρώ. Όπως αναφέρθηκε, έχει αυξηθεί η συχνότητα των επισκέψεων των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ, με μείωση ωστόσο του καλαθιού σε βάθος χρόνου.

Αναφορικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Nielsen, δεν προβλέπεται πολύ μεγάλη ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων. Όπως υπογράμμισαν στελέχη της Nielsen, τα τελευταία χρόνια η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι σταθερή και αυτό γιατί η προωθητική ένταση που σημειώνεται κυρίως στα επώνυμα προϊόντα, είναι πάρα πολύ έντονη.

Ένα στα δύο προϊόντα είναι σε προσφορά, και συγκεκριμένα το 52% των επωνύμων και το 44,1% των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας.

Ωστόσο, όπως σημειώθηκε, έρευνες κατά το παρελθόν της Nielsen έδειξαν ότι το 60% των προωθητικών ενεργειών στον κλάδο είναι ζημιογόνες, δηλαδή δεν δημιουργούν κέρδος, ούτε για το brand, ούτε για τον λιανέμπορο. Επιπλέον, μόνο το 16% είναι προσοδοφόρο για λιανέμπορους και προμηθευτές. Για τον λόγο αυτό πρέπει να γίνονται στοχευμένες προωθητικές ενέργειες.

Αναφορικά με το προφίλ του καταναλωτή, αυτό λόγω της οικονομικής κρίσης έχει μεταβληθεί ριζικά. Κατά μέσο όρο, ο καταναλωτής πηγαίνει σε δύο με τρία καταστήματα, ενώ κρατά συνήθως μικρό καλάθι για να επανατροφοδοτήσει το νοικοκυριό του.

Επτά στους δέκα καταναλωτές αγοράζουν οικονομικά προϊόντα, ενώ τρεις στους δέκα χρησιμοποιούν λίστα για τα ψώνια τους, και οι υπόλοιποι (65%) δεν χρησιμοιποιούν λίστα, ή έχουν μια λίστα την οποία δεν τηρούν ακριβώς αγοράζοντας επιπλέον προϊόντα. Η επικοινωνία και οι προωθητικές ενέργειες των εταιρειών, είναι καθοριστικές για την τελική επιλογή των καταναλωτών.

Μυστήριο με την αιτία θανάτου της Χρονοπούλου: «Κανείς δεν μας έχει απαντήσει πώς έπεσε και έσπασε το κεφάλι της» (Video)

χρονοπουλου10

Μυστήριο με την αιτία θανάτου της Χρονοπούλου: «Κανείς δεν μας έχει απαντήσει πώς έπεσε και έσπασε το κεφάλι της» (Video)

«Υπάρχουν πολλά ερωτήματα και σκοτεινά σημεία σε αυτή την υπόθεση - Η ιατροδικαστική έκθεση δεν…

Σκληρή απάντηση από τον Ιάσονα Αποστολόπουλο στον Πύρρο Δήμα: «Τι σημαίνει ξεφτίλα μαμά;»

252295075 10165879121585385 8369428181626529769 n

Σκληρή απάντηση από τον Ιάσονα Αποστολόπουλο στον Πύρρο Δήμα: «Τι σημαίνει ξεφτίλα μαμά;»

Επίθεση στον Πύρρο Δήμα έκανε ο Ιάσονας Αποστολόπουλος σχετικά με τα σχόλια του πρώην αρσιβαρίστα…

Χάρης Δούκας: Δέχεται επίθεση από τον Ζούκοφ, τον Πλεύρη και δεξιά τρολ επειδή είπε… «μπάτσος» – Τι πραγματικά έγινε (video)

Χάρης Δούκας

Χάρης Δούκας: Δέχεται επίθεση από τον Ζούκοφ, τον Πλεύρη και δεξιά τρολ επειδή είπε… «μπάτσος» – Τι πραγματικά έγινε (video)

Μάλιστα θέση στον χορό πήρε και ο Θάνο Πλεύρης - Τι πραγματικά ειπώθηκε από τον…

Πάτρα: «Βρήκε η παλάμη μου εκεί και μαύρισε το χέρι μου», λέει ο 17χρονος που υπέστη ηλεκτροπληξία (Video)

image 3

Πάτρα: «Βρήκε η παλάμη μου εκεί και μαύρισε το χέρι μου», λέει ο 17χρονος που υπέστη ηλεκτροπληξία (Video)

Ένα 24ωρο μετά τα όσα έγιναν στο Λύκειο της Πάτρας, ο 17χρονος φέρνει στο μυαλό του εικόνες, που θα θυμάται για καιρό.

Βίντεο–ντοκουμέντο κατέγραψε τη δράση των διαρρηκτών στα βόρεια προάστια – Κλωτσούν μέχρι να σπάσουν την πόρτα

433589017 703248218462576 2760550193709265598 n

Βίντεο–ντοκουμέντο κατέγραψε τη δράση των διαρρηκτών στα βόρεια προάστια – Κλωτσούν μέχρι να σπάσουν την πόρτα

Bίντεο ντοκουμέντο με τη σπείρα που ξάφριζε σπίτια σε Εκάλη και Νέα Ερυθραία - Αίσθηση…

Έλενα Ακρίτα: Ξεμπρόστιασε τα γέλια Βορίδη και Μιχαηλίδου στη Βουλή – «Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι» (εικόνα)

Ακρίτα 1

Έλενα Ακρίτα: Ξεμπρόστιασε τα γέλια Βορίδη και Μιχαηλίδου στη Βουλή – «Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι» (εικόνα)

Την ώρα που συζητούσαν για τους 57 νεκρούς των Τεμπών, ο Βορίδης με τη Μιχαηλίδου…