ΓΜ

Γιώργος Μιχαήλ

Το απόλυτο ξεπούλημα

Η ΕΛΒΟ η τελευταία ελληνική βιομηχανία οχημάτων που απόμεινε, δεν είναι πια ελληνική. 

apokratikopoiiseis eydap elta deh

Έχει περάσει(sic) στην ισραηλινή εταιρεία Sk Group end Plazan.. Και το μόνο πια που θα προσφέρει ουσιαστικά στην Ελλάδα, θα είναι οι παχυλοί μισθοί των ανώτερων στελεχών της και οι ισχνοί μισθοί των εργατών και των τεχνιτών που θα δουλεύουν σκληρά κάτω από τη διοίκηση της ισραηλινής κοινοπραξίας.

Η ΕΛΒΟ,  γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Τότε που οι «ρομαντικοί» πιστεύαμε ότι η Ελλάδα εκτός από φέτα ελιές ,πορτοκαλιά και αρχαίους προγόνους, θα μπορούσε να εξάγει και αξιόπιστα τεχνολογικά προϊόντα με μεγάλη ελληνική προστιθέμενη αξία. Πχ ηλεκτρικές συσκευές, διαφόρους τύπους αγροτικών μηχανημάτων, επιβατικά αυτοκίνητα, λεωφορεία, και πολλά άλλα βιομηχανικά προϊόντα , προσφέροντας εργασία και ευημερία στο λαό.

Η ΕΛΒΟ, τα χρόνια της ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον, σχεδίαζε και κατασκεύαζε οχήματα κάθε τύπου: λεωφορεία αγροτικά μηχανήματα οχήματα του στρατού κτλ. Μαζί με αυτή και μερικές άλλες ελληνικές βιομηχανίες, όπως η ΜΑVA που κατασκεύαζε τα τζιπάκια FARMA (Aθήνα), η ΝΑΜCO που κατασκεύαζε τα PΟΝΥ και τα ΑGRIKAR που ήταν οχήματα πολλαπλών χρήσεων(Θεσσαλονίκη), η Aυτοκινητοβιομηχανία Ελλάδος που κατασκεύαζε τα τζιπάκια ΑMICO, η εταιρία Δημητριάδη που κατασκεύαζε τα τρίκυκλα αυτοκίνητα ΑTTICA κτλ.

Γράφει το ΕΘΝΟΣ στις 11 Ιουν 2021: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πλέον Ιταλίδα εδώ και μία τετραετία, καθώς ανήκει στη Ferroviα dello Stato Italianο .Ο Νέος λογότυπος της θα λέει Hellenic Train ,και όχι πιά ΟΣΕ». Όμως, το μεγαλύτερο μέρος του τροχαίου υλικού των σιδηροδρόμων μας θα μπορούσε να είναι ελληνικής κατασκευής, ενώ τα τραίνα μας, θα μπορούσαν να αποτελέσουν το φθηνό μεταφορικό και οικολογικό μέσο, που κινούμενο με ηλεκτρισμό θα αξιοποιούσε τον πλούτο των ανανεώσιμων πηγών της χώρας μας. Ενα αναπτυγμένο σε όλη την ελληνική επικράτεια σιδηροδρομικό δίκτυο θα συνέβαλε
σημαντικά στην αποκέντρωση του πληθυσμού και στην ενδογενή ανάπτυξη της ελληνικής επαρχίας, δυστυχώς εξαρτάται πλέον σε μεγάλο ποσοστό από τη βούληση και τα συμφέροντα των Ιταλικών σιδηροδρόμων.

Οι περισσότερες ελληνικές δημιουργικές προσπάθειες για παραγωγική αυτονομία που κάποιοι Έλληνες στο το παρελθόν συμμετείχαν σε αυτές, έκλεισαν τελικά η μία μετά την άλλη, ή μεταβιβάστηκαν(ξεπουλήθηκαν) σε ξένα χέρια.

Στην Αστυπάλαια πριν λίγους μήνες, ο πρωθυπουργός μαζί με τον Herbert Diess τον ισχυρό άντρα της Volkswagen, επιθεώρησαν με υπερηφάνεια 8 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έφτασαν στο νησί κατασκευασμένα από τη μεγάλη γερμανική εταιρία. Αυτά τα εισαγόμενα γερμανικά αυτοκίνητα-( χωρίς ούτε την ελάχιστη προστιθέμενη ελληνική αξία φυσικά) – θα αποτελέσουν -όπως ισχυρίστηκαν κάποιοι πετσωμένοι δημοσιογράφοι- το μέλλον για την ηλεκτροκίνηση στα νησιά μας. 

Γιατί όμως πρέπει η φολξβάγκεν να είναι αυτή που θα ανοίξει το δρόμο για την ηλεκτροκίνηση στα νησιά μας κύριε Πρωθυπουργέ; Δεν θα μπορούσαν κάλλιστα τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα τα κατάλληλα για το περιορισμένο συγκοινωνιακό δίκτυο των νησιών μας, να κατασκευάζονται στην Ελλάδα, και μάλιστα με μεγάλη προστιθέμενη αξία; Το τεχνολογικό επίπεδο για την κατασκευή μικρών ηλεκτρικών οχημάτων(δίτροχων ,τρίτροχων και τετράτροχων μικρών ηλ. οχημάτων είναι πασίγνωστο ότι είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που απαιτείται για την κατασκευή των θερμικών οχημάτων, και είναι απόλυτα συμβατό με τις ελληνικές κατασκευαστικές δυνατότητες.

Στην Θεσσαλονίκη η κυβέρνηση επιμένει πεισματικά ,ότι για να μη παρακαμφθεί μια στάση του μετρό , ένας πολιτιστικός θησαυρός, ένα ιστορικό σταυροδρόμι, η µαρµαρόστρωτη λεωφόρος της πρωτοβυζαντινής Θεσσαλονίκης , που σαν από θαύμα αναδύθηκε από το παρελθόν, μπορεί να πριονιστεί, να γίνει κομμάτια, και μετά, σαν να είναι Legο, να μεταφερθεί και να ξαναμονταριστεί σε άλλη θέση δημιουργώντας μεγάλη καθυστέρηση στην αποπεράτωση του έργου και οικονομική επιβάρυνση εκατομμύριων στο λαό, απο τις αποζημιώσεις των καθυστερήσεων που ζητούν οι εργολάβοι.

Δεν είναι απίθανο αυτοί που μας «κυβερνούν» να φορτώσουν τον πολιτιστικό θησαυρό της Θεσσαλονίκης σε κοντέινερ και να τον ξεπουλήσουν και αυτόν , όπως έγινε και με την δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού της χώρας μας, τη ΔΕΗ, που στα μουλωχτά πουλήθηκε στους ιδιώτες.

‘Ίσως έτσι όπως πάμε δεν θα ήταν απίθανο, η κυβέρνηση να ξεπουλήσει τμηματικά σε τιμές ευκαιρίας, και ολόκληρη την Ελλάδα , ώστε να ξεμπερδεύουμε από τις ευθύνες της διατήρησης της ακεραιότητας της, που δημιουργούν πολλά προβλήματα, κινδύνους και έξοδα. Το μόνο πρόβλημα σ’ αυτή την περίπτωση, οι αντιρρήσεις που θα φέρουν κάποιοι «επενδυτές πατριώτες» γιατί θα χάσουν τις μίζες των εξοπλιστικών  προγραμμάτων.

Αν δεν ξυπνήσουμε και δεν αντιδράσουμε άμεσα και αποφασιστικά με έντονες διαμαρτυρίες στους δρόμους , στις πλατείες και φυσικά με ψήφο που να στοχεύει στις ελπίδες, του λαού και όχι στα συμφέροντα των ολιγαρχών και των παρατρεχάμενων τους, οι έννοιες ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ δυστυχώς δεν θα είναι τίποτα άλλο, πάρα θλιβεροί ευφημισμοί μέσα στην περιρέουσα δυστοπία.

* Ο Γιώργος Θ. Μιχαήλ είναι  Αρχιτέκτονας -Βιομηχανικός σχεδιαστής 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

Έλον Μασκ: To σχόλιο του στο Twitter για την Ελένη Τσολάκη – «Ένας πολύ όμορφος τρόπος να ξυπνάς στην Ελλάδα»

InCollage 20240423 092006837

Έλον Μασκ: To σχόλιο του στο Twitter για την Ελένη Τσολάκη – «Ένας πολύ όμορφος τρόπος να ξυπνάς στην Ελλάδα»

Ο ιδιοκτήτης του Twitter (X), Έλον Μασκ, φαίνεται να εντυπωσιάστηκε από τον τρόπο που παρουσίαζε…

«Καρφιά» από τον Αντώνη Κανάκη για Μητσοτάκη: «Τον καλέσαμε αλλά τελικά δεν ήρθε-Δεν μπορούσε να ελέγξει τις ερωτήσεις» (video)

Κανάκης

«Καρφιά» από τον Αντώνη Κανάκη για Μητσοτάκη: «Τον καλέσαμε αλλά τελικά δεν ήρθε-Δεν μπορούσε να ελέγξει τις ερωτήσεις» (video)

Αποκαλύψεις έκανε ο παρουσιαστής των Ράδιο Αρβύλα, καθώς όπως είπε, ο πρωθυπουργός, απέφυγε να πάει…

Μαλαισία: 10 νεκροί από σύγκρουση στρατιωτικών ελικοπτέρων – Σοκαριστικό βίντεο ντοκουμέντο

Μαλαισία

Μαλαισία: 10 νεκροί από σύγκρουση στρατιωτικών ελικοπτέρων – Σοκαριστικό βίντεο ντοκουμέντο

Οι 10 άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους ήταν μέλη των πληρωμάτων των δύο ελικοπτέρων