Η πόρτα του Εισαγγελέα ανοίγει για τέσσερα τουλάχιστον πρόσωπα που διενήργησαν τον φορολογικό έλεγχο στο Documento, αφού προκειμένου να επιβάλουν πρόστιμο 235.000 ευρώ, δεν κατασκεύασαν μόνο μια δήθεν φορολογική παράβαση, αλλά απέκρυψαν και παραποίησαν επίσημα στοιχεία. Το Documento, δημοσιεύει τον επίσημο τιμοκατάλογο της εφημερίδας, ο οποίος είχε κατατεθεί στις επίσημες φορολογικές Αρχές στις 17 Μαρτίου 2017 (αμέσως μόλις ξεκίνησε η έκδοση της εφημερίδας). Ο κατάλογος αυτός, φέρει τη σφραγίδα της ΑΑΔΕ και αριθμό πρωτοκόλλου 16205.
Σύμφωνα όμως με όσα γράφουν αυτοί που διενήργησαν τον έλεγχο στο επίσημο πόρισμά τους, το Documento εμφανίζεται να κάνει εκπτώσεις σε διαφημιζόμενους και «οι μεγάλες αυτές εκπτώσεις είναι ανακόλουθες με τα δεδομένα του τιμοκαταλόγου του 2017, στον οποίο δεν αναγράφεται πουθενά ότι θα διενεργούνται εκπτώσεις».
«8. Η εταιρεία δύναται να παρέχει έκπτωση έως 95% σε συμφωνία με τον πελάτη
9. Η εταιρεία δύναται να παρέχει έκπτωση έως και 99% στα ένθετα περιοδικά και σε διάφορες θεματικές εκδόσεις , κατόπιν συμφωνίας με τον πελάτη.
- Για ειδικές συμφωνίες με προμηθευτές , παρέχεται έκπτωση έως και 99,9% στις τιμές εκάστοτε καταλόγου.
- Σε καταχωρήσεις και ενθέσεις συγχορηγιών-συνδιοργανώσεων παρέχεται έκπτωση έως και 99% στις τιμές καταλόγου…
- Οι δωρεάν καταχωρήσεις τιμολογούνται με 0,01 ευρώ»
Στον τιμοκατάλογο που απέκρυψαν οι ελεγκτές, στο σημείο 7, υπάρχει και πρόβλεψη για εκπτώσεις σε διάφορους Οργανισμούς όταν υπάρχει διαφήμιση κοινωνικού περιεχομένου. Γράφει συγκεκριμένα «Οι καταχωρήσεις και ένθετα κοινωνικού περιεχομένου (UNICEF, OHE, Γιατροί χωρίς Σύνορα ΚΛΠ) δημοσιεύονται χωρίς χρέωση»
Όλα αυτά τα στοιχεία, τα οποία μάλιστα φέρουν την επίσημη επικύρωση της ΑΑΔΕ και έχουν κατατεθεί στην Εφορία, οι Ελεγκτές και οι υπεύθυνοι του Ελέγχου τα αποκρύπτουν συνειδητά και βεβαιώνουν ότι ισχύουν ακριβώς τα αντίθετα. Διαπράττουν δηλαδή τα αδικήματα της παράβασης καθήκοντος, της ψευδούς βεβαίωσης σχετικά με την υπηρεσία και πολλά ακόμη, για να ενοχοποιήσουν και να στραγγαλίσουν οικονομικά το Documento.
Στο επίσημο πόρισμα των ελεγκτών που διενήργησε τον φορολογικό έλεγχο του Documento -όπως βλέπετε- αναγράφεται ψευδώς ότι στον τιμοκατάλογο του 2017 του Documento δεν υπήρχε πρόβλεψη για έκπτωση στους διαφημιζόμενους. Πρόκειται για χάλκευση και παραποίηση στοιχείων, αφού όπως βλέπετε στο Έγγραφο 2 που αποτελεί τον επίσημο τιμοκατάλογο του 2017 αναφέρεται έκπτωση έως και 99,9% στους διαφημιζόμενους. Τον τιμοκατάλογο αυτόν, ο οποίος είναι θεωρήμενος από την ίδια την ΑΑΔΕ τον απέκρυψαν για να μπορέσουν να βάλουν 235.000 ευρώ πρόστιμο στο Documento.
Πώς έστησαν το κόλπο
Όπως είναι γνωστό, το Documento βρέθηκε επί τρία χρόνια σε αλλεπάλληλους φορολογικούς ελέγχους οι οποίοι όπως ήταν φυσικό δεν βρήκαν κανένα επιβαρυντικό στοιχείο. Τα αποτελέσματα αυτά δεν κοινοποιήθηκαν ποτέ στην εφημερίδα, αν και υπάρχουν αποδείξεις ότι ο έλεγχος είχε ολοκληρωθεί.
Στις 19 Νοεμβρίου του 2023, ο έλεγχος ξεκίνησε εκ νέου με νέους ελεγκτές. Για τον έλεγχο μάλιστα αυτό, ενημερώθηκε εγγράφως το Μαξίμου! Η εφημερίδα παρέδωσε τα τελευταία φορολογικά στοιχεία στον Έλεγχο στις 4 Δεκεμβρίου, και ω του θαύματος, στις 6 Δεκεμβρίου, δηλαδή σε μια μέρα, ο έλεγχος τελείωσε, συντάχθηκε πόρισμα δεκάδων σελίδων και καταλογίστηκε στο Documento το ποσό των 235.000 ευρώ.
Προκειμένου να καταλογίσουν πρόστιμο, κατασκεύασαν «παρανομία».
Σε όσα τιμολόγια διαφήμισης για το 2017, η εφημερίδα έκανε εκπτώσεις πάνω από 80%, οι Ελεγκτές, αυθαίρετα και χωρίς καμία νομική βάση, κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι αυτές οι εκπτώσεις υπέκρυπταν δοσοληψίες κάτω από το τραπέζι. Δηλαδή πρακτικά κατηγόρησαν το μεν Documento ότι παίρνει μαύρο χρήμα , τους δε διαφημιζόμενους (Τράπεζες, Υπουργεία, ΤΕΡΝΑ, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Coca Cola, UNILEVER κλπ) ότι έδωσαν μαύρο χρήμα.
Το Documento , υποστήριξε από την πρώτη στιγμή ότι οι εκπτώσεις στους διαφημιζόμενους, αποτελούν δικαίωμα της ελεύθερης εμπορικής πολιτικής κάθε Μέσου Ενημέρωσης. Παρέδωσε μάλιστα στους Ελεγκτές, δεκάδες τιμολόγια από όλες τις εφημερίδες της χώρας (Πρώτο Θέμα, Καθημερινή, Όμιλος Μαρινάκη, Real, ΕΦΣΥΝ κλπ) από τα οποία αποδεικνύεται ότι οι εκπτώσεις αποτελούν συνήθη εμπορική πρακτική. Τα τιμολόγια μάλιστα που παραδόθηκαν, εμπεριείχαν εκπτώσεις έως και 99%.
Η Ένωσης Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων (ΕΙΗΕΑ), με δελτίο Τύπου που εκδόθηκε με αφορμή όσα συνέβησαν στον έλεγχο που έγινε στο Documento, διατυπώνει με σαφήνεια, ότι οι εκπτώσεις είναι δικαίωμα κάθε Μέσου και αποτελούν πάγια τακτική της Αγοράς και εξειδικεύονται μεταξύ διαφημιζόμενου και Μέσου μετά από ελεύθερες διαπραγματεύσεις.
Παρά τα αποδεικτικά στοιχεία που παραδώσαμε, οι Ελεγκτές προχώρησαν στον καταλογισμό του ποσού των 235.000 ευρώ, ενώ δεν έκαναν αυτό που θα έπρεπε να κάνουν από τη στιγμή που αναφέρονται σε μαύρο χρήμα, να δώσουν εντολή ελέγχου και στους «χορηγούς του μαύρου χρήματος» δηλαδή τους διαφημιζόμενους.
Έχει σημασία, ότι προκειμένου να χτυπήσουν το Documento, προφανώς μετά από εντολές, δεν κατασκεύασαν μόνο «φορολογικές παραβάσεις» αλλά έφτασαν στο σημείο να χαλκεύσουν στοιχεία, να αποκρύψουν τον ίδιο τον τιμοκατάλογο που έχουν στη διάθεσή τους και να βεβαιώσουν ψέματα στην υπηρεσία τους. Τις επόμενες ημέρες η εφημερίδα θα προχωρήσει σε μηνύσεις εναντίον των εργολάβων του ψέματος οι οποίοι έχουν βαρύτατες ποινικές και πειθαρχικές ευθύνες.
Ειδήσεις σήμερα:
Τσανακλίδου: «Δεν το ξέρει κανένας, σας το λέω, τον άλλο μήνα θα δικαστώ» (video)
Μεσολόγγι: «Θα αυτοκτονήσω» απειλεί ο κρεοπώλης στον Κορυδαλλό
Θανάσης Λάλας: «Το ζήτημα δεν είναι ο Νταλάρας όταν η δημοσιογραφία κατρακυλά στα σκαλοπάτια»