«Αποφασίζομεν και διατάσσομεν» από Κυριάκο και Μενδώνη για τα μουσεία

Οι εργαζόμενοι του επιτυχημένου κρατικού Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου ξεμπροστιάζουν τις κυβερνητικές επιλογές για αλλαγή του νομικού καθεστώτος επειδή έτσι θέλει η κυβέρνηση

5118851

Οι εργαζόμενοι του επιτυχημένου κρατικού Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου ξεμπροστιάζουν τις κυβερνητικές επιλογές για αλλαγή του νομικού καθεστώτος επειδή έτσι θέλει η κυβέρνηση.

Τελικά ο καινούργιος χρόνος μπήκε όπως ο παλιός για την κυβέρνηση. Άλλαξε ένα-δυο πρόσωπα, επιβραβεύοντας έτσι την αποτυχία των βασικών επιλογών της. Η Λίνα Μενδώνη κράτησε το χαρτοφυλάκιο του πολιτισμού έχοντας όλους τους ανθρώπους του πολιτισμού εναντίον της ανεξαρτήτως πολιτικής ή κομματικής ταυτότητας. Αρχαιολόγοι, καλλιτέχνες και εργαζόμενοι στον χώρο αλλά και στο υπουργείο παρατηρούν μια αυταρχική εφαρμογή μιας πολιτικής που δεν τους λογαριάζει.

Σε αυτούς προστέθηκαν 82 εργαζόμενοι στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (ΕΑΜ), το μεγαλύτερο και εμβληματικότερο της χώρας καθώς φιλοξενεί στις πλούσιες συλλογές του αντικείμενα όλων των εποχών, από τον κυκλαδικό πολιτισμό, τη μυκηναϊκή περίοδο, τους γεωμετρικούς χρόνους, την κλασική εποχή, την ελληνιστική. Αυτό το μουσείο που είναι πασίγνωστο για τις δράσεις του, εξωστρεφές και απολύτως επιτυχημένο τσουβάλιασε η υπουργός Πολιτισμού –και ο πολιτικός της προϊστάμενος– στον νέο νόμο για την αλλαγή του νομικού χαρακτήρα των δημόσιων μουσείων.

Είναι ένας νόμος-ντροπή και το αποδεικνύουν οι εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο δημόσιο μουσείο της χώρας καθώς απαριθμούν την επιτυχημένη πορεία τους. Έτσι ξεμπροστιάζουν την κυβέρνηση που λειτουργεί εμμονικά υπέρ των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων τυφλωμένη από τον νεοφιλελευθερισμό καθώς έχει βρει τη «μαγική συνταγή» διά πάσαν νόσον. Σημειώνουν ότι το μοντέλο αυτό που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση δεν αποτελεί πανάκεια καθώς δεν λειτούργησε και απέτυχε οικτρά στην περίπτωση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων (άλλαξε με τον ίδιο νόμο).

Η κυβέρνηση κάνει ευκαιρία την πανδημία και περνάει ό,τι έχει εμμονικά κλεισμένο στο μυαλό της ως λύση. Δεν έκανε διάλογο με τους φορείς και τους εργαζόμενους, δεν ακούει κανέναν και με την ευκαιρία της μονολιθικότητας στην ενημέρωση δείχνει ότι δεν έχει αντίπαλο. Οι εργαζόμενοι στο ΕΑΜ όμως είναι πάντα εδώ για να θυμίζουν στους κυβερνώντες πόσο καλά έχουν αντεπεξέλθει στα καθήκοντά τους ως δημόσιοι υπάλληλοι και δεν χρειάζονται αλλαγή μοντέλου για να πετύχουν περισσότερα. Είναι υπάλληλοι στο αρχαιότερο μουσείο της χώρας (όπως σημειώνουν, ιδρύθηκε αρχικώς στην Αίγινα το 1829 και κατόπιν, με τον πρώτο Αρχαιολογικό Νόμο του 1834, ως «Κεντρικό Δημόσιο Μουσείο»), με σαφή προορισμό την προστασία, διαφύλαξη και προβολή της αρχαίας ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό αποτελεί μνημείο δημοσιοϋπαλληλικής υπευθυνότητας όταν η κυβέρνηση όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει όσο όσο για να δείξει ότι παράγει έργο ενώ στην ουσία καταστρέφει ό,τι πιο δυναμικό –και με τη βούλα– έχει να επιδείξει ο δημόσιος τομέας.

Η επιστολή τους

Στην επιστολή τους οι εργαζόμενοι στο ΕΑΜ, αρχαιοφύλακες, μηχανικοί, συντηρητές, αρχαιολόγοι, λογιστές, εργατοτεχνίτες και διοικητικοί, σημειώνουν ότι «σε κανένα στάδιο του σχεδιασμού αυτού του άγνωστου νομοσχεδίου οι εργαζόμενοι του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου δεν κληθήκαμε να εκφράσουμε την άποψή μας για τη βελτίωση της λειτουργίας ή της διοικητικής του δομής».

Επισημαίνουν επίσης ότι «το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο μέχρι σήμερα λειτούργησε με τη διαφάνεια και τον έλεγχο που διέπει κάθε κρατική υπηρεσία και ήδη υλοποιεί όσα ευαγγελίζεται το υπό κατάθεση νομοσχέδιο, προασπίζοντας την προστασία των αρχαίων, διατηρώντας την ακεραιότητα των αρχαιολογικών συλλογών, οργανώνοντας ή συμμετέχοντας σε πλήθος εκθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, προάγοντας την επιστημονική έρευνα, εκτελώντας συγχρηματοδοτούμενα έργα και προβάλλοντας τον Ελληνικό Πολιτισμό με δρώμενα, επιτυχημένες εξωστρεφείς δράσεις, επιστημονικές ομιλίες για εκθέματα των Συλλογών για το ευρύ κοινό και εκπαιδευτικά προγράμματα δωρεάν για όλους τους πολίτες. Με την παρουσία σας τιμήσατε τις επιτυχημένες εκθέσεις του, αποτέλεσμα συστηματικής επιστημονικής έρευνας και σκληρής προσπάθειας όλων των ειδικοτήτων του Μουσείου. Επιπλέον, το Μουσείο μας δέχτηκε και αξιοποίησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χορηγίες από ιδρύματα και εταιρείες (COSMOTE, HUBLOT, ΕΛΠΕ, ΕΤΕ, Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, Ίδρυμα Λάτση, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Ίδρυμα Ωνάση, Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη, Μουσείο J.P.Getty κ.ά)».

Σε αυτή την επιτυχημένη πορεία τους αντιπαραβάλλουν ότι «η λειτουργία στην πράξη των ΝΠΔΔ στην Ελλάδα περιλαμβάνει τόσο επιτυχημένα, όσο και καταφανώς αποτυχημένα παραδείγματα, όπως π.χ. το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων. Συνεπώς, η επιλογή μιας τέτοιας θεσμικής αλλαγής για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο δεν είναι αυτόχρημα ορθή, ειδικά όταν το μοντέλο της κρατικής διαχείρισης έχει λειτουργήσει επιτυχημένα».

Απέναντι στις κυβερνητικές αιτιάσεις υπογραμμίζουν ότι «εάν εξασφαλιστεί η επαρκής στελέχωση (π.χ. τεχνικό, διοικητικό προσωπικό, προσωπικό επικοινωνίας και δημιουργικού), το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο μπορεί να ανταποκριθεί με επιτυχία στις ανάγκες της κοινωνίας και του 21ου αιώνα».

Αφού σημειώνουν πώς όλοι οι εργαζόμενοι του μουσείου προστάτεψαν τις συλλογές του μουσείου στη ναζιστική κατοχή της χώρας, καταλήγουν τονίζοντας ότι «θέλουμε να στείλουμε το μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις ότι για μια ακόμη φορά θα συγκεντρώσουμε όλες μας τις δυνάμεις και θα διαφυλάξουμε την προστασία και ασφάλεια των αρχαίων μνημείων και την ακεραιότητα των αρχαιολογικών συνόλων, εντός του πλαισίου της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, της οποίας το Μουσείο πρέπει να συνεχίσει να είναι οργανικό τμήμα. Είναι αυτονόητο ότι η προσπάθειά μας βρίσκεται πέρα και πάνω από κάθε κομματικό ή ιδεολογικό πλαίσιο, καθώς το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο είναι το Μουσείο όλων μας».

O γνωστός ράπερ Εθισμός «σπάει κόκκαλα» με το νέο του τραγούδι – Η αναφορά στον Κώστα Βαξεβάνη και στις υποκλοπές

433140002 767928198614916 439479898267640574 n

O γνωστός ράπερ Εθισμός «σπάει κόκκαλα» με το νέο του τραγούδι – Η αναφορά στον Κώστα Βαξεβάνη και στις υποκλοπές

Ο Εθισμός μέσα από τους στίχους του θίγει συχνά υποθέσεις που απασχολούν έντονα την ελληνική…