Newsroom

Newsroom

"Aπό Έρωτα" του Θοδωρή Αθερίδη

Σε όσους περιμένουν μια ρομαντική κλισέ ιστορία απλά ενός έρωτα, ο Θοδωρής Αθερίδης δίνει μια ιστορία με βάθος, που διαβάζεται…

apo erota

Σε όσους περιμένουν μια ρομαντική κλισέ ιστορία απλά ενός έρωτα, ο Θοδωρής Αθερίδης δίνει μια ιστορία με βάθος, που διαβάζεται σε πολλά επίπεδα και γεμίζει τον θεατή ερωτήματα, γέλιο, συγκίνηση και συναισθήματα. Από έρωτα επιλέγουμε τα σημαντικά στη ζωή, και μέσα από έρωτα τελικά βλέπουμε τον κόσμο και ορίζουμε τις αλήθειες, τις αξίες, τους ανθρώπους και τα όνειρά μας.

Η υπόθεση:

Ο Αντώνης Γκαλιμάνης (Θοδωρής Αθερίδης) είναι πυροσβέστης και ζει στον Πειραιά. Η ιστορία  ξεκινά δυο ημέρες πριν από τον επικείμενο γάμο του με την νοσηλεύτρια Νατάσα (Παναγιώτα Βλαντή), όταν αιφνιδιαστικά θα τον επισκεφτεί στο σπίτι του η Άννα (Σμαράγδα Καρύδη), μια δημοσιογράφος με την οποία διατηρούσε σχέση παλαιότερα. Από την συνάντηση αυτή θα αντιληφθούμε τον ζωντανό ακόμα έρωτα ανάμεσά τους. Ο Αντώνης δεν θα ματαιώσει τον γάμο του με την Νατάσα παρότι η Άννα νιώθει έντονη την επιθυμία της επανασύνδεσης. Τα πράγματα θα περιπλεχθούν ακόμα περισσότερο όταν θα ξεκινήσει η «διπλή ζωή» του Αντώνη μέσα στο ίδιο του το σπίτι.  Τι θα συμβεί όταν η  Άννα θα συνυπάρχει με την Νατάσα όχι μόνο όταν η Νατάσα θα λείπει, αλλά κι όταν αυτή είναι μπροστά;

Η ιστορία, βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Θοδωρή Αθερίδη, έχει μεταφερθεί σε ένα πλούσιο κινηματογραφικό παζλ χαρακτήρων και καταστάσεων. Στόχος του στη δεύτερη κινηματογραφική του δουλειά ήταν να “ξεδιπλώσει” την ιστορία σε μια εμπειρία που απορροφά και παρασέρνει το θεατή σε ένα ταξίδι γεμάτο συναισθήματα που τον προτρέπουν να αναζητήσει και τις δικές του αλήθειες. Η αφήγηση γίνεται σε δύο χρόνους, της μνήμης και του παρόντος, ενώ η ιστορία έχει εμπλουτιστεί με χαρακτήρες, τοποθεσίες και γεγονότα που δίνουν στην ταινία επιπλέον δυναμική και κρατάνε αμείωτη την περιέργεια και το ενδιαφέρον. Η συνεχής δράση περνάει από το γέλιο στη συγκίνηση, από την αποκάλυψη στην αναζήτηση της αλήθειας, υποκειμενικής και αντικειμενικής.

Η άποψη του σκηνοθέτη:

Ο Θοδωρής Αθερίδης λέει χαρακτηριστικά για την ταινία: “Συνήθως στην Ελλάδα οι ταινίες δεν μπορούν να γίνουν όπως τις φαντασιώνεται ο δημιουργός τους. Είναι αυτονόητο ότι αυτό συμβαίνει κυρίως για οικονομικούς λόγους. Στη συγκεκριμένη ταινία όμως, η προεργασία λειτούργησε τέλεια, και μπορώ να πω, μετά λόγου γνώσεως, τώρα, πριν η ταινία βγει στο κοινό, ότι αποτυπώνει το όραμά μου 100%. Αναλαμβάνω την ευθύνη και είμαι ευτυχής που το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα είναι τέτοιο ώστε να μην ψάχνω για δικαιολογίες σε οικονομικούς, τεχνικούς ή χρονικούς παράγοντες! Όλα έγιναν καθώς έπρεπε να γίνουν. Πιστεύω πως ο κόσμος που αντιμετωπίζεται ως μια μάζα που ακολουθεί άνευ όρων την “κωμωδία” θα αναγνωρίσει στο “από έρωτα” μια βαθιά προσδοκία που είχε μέσα του για συναισθηματικό αντίκρισμα. Σκηνοθέτησα σαν κοινό που δεν μου δίνουν το απλό αλλά ουσιαστικό που ζητάω.”

Οι χαρακτήρες:

Ο Αντώνης Γκαλιμάνης (Θοδωρής Αθερίδης) είναι ο κεντρικός ήρωας. Γενναίος πυροσβέστης, σεμνός, αλτρουιστής και φιλότιμος. Σε μια διάσωση γνωρίζει την Άννα (Σμαράγδα Καρύδη), με την οποία μοιράζεται δύο χρόνια μεγάλου έρωτα. Τα δυνατά του αισθήματα και το θάρρος να ζήσει συνειδητά μιαν αυταπάτη όταν η σχέση τελειώνει προσδίδουν μια ποιητική διάσταση στην υπόστασή του.

Η Νατάσα (Παναγιώτα Βλαντή), μια Μολδαβή νοσοκόμα που γνωρίζει τον Αντώνη (Θοδωρής Αθερίδης) κατά τη διάρκεια μιας επέμβασης, τον ερωτεύεται γιατί έχει το θάρρος να δώσει τα πάντα για μια γυναίκα, και τελικά τον παντρεύεται με όνειρο να ζήσει μαζί του μια κανονική ζωή σε μια ξένη χώρα. Η σχέση τους, βασισμένη κυρίως στην αγάπη και το σεβασμό που τρέφει η Νατάσα προς τον Αντώνη, δοκιμάζεται όταν εμφανίζεται η Άννα, πρώην έρωτας του Αντώνη, και η προσπάθεια της Νατάσας να τον κρατήσει την οδηγεί σε δρόμους αμφίβολης ηθικής.

Η Άννα (Σμαράγδα Καρύδη), μια γυναίκα με πάθος για τον έρωτα και τη ζωή, είναι ο μεγάλος  έρωτας του Αντώνη. Εμφανίζεται ξανά στη ζωή του την κρίσιμη στιγμή πριν το γάμο του με τη Νατάσα, και γεμίζει την οθόνη με αγάπη που τελικά υποκύπτει στους περιορισμούς της πεζής πραγματικότητας. Ο μεγάλος έρωτας έρχεται αντιμέτωπος με καταστάσεις και ανθρώπους που τον δοκιμάζουν – θα αντέξει;

Ο Νίκος (Γιώργος Χρυσοστόμου), Επιπυραγός και κολλητός του Αντώνη, τον έχει ζήσει από κοντά στις δύο σημαντικές σχέσεις του. Σταθερός και αληθινός φίλος, διανύει μαζί του ένα δύσκολο συναισθηματικό ταξίδι το οποίο τον κάνει να αναθεωρήσει.

Ο Αλέξης Κουρέτας (Γιάννος Περλέγκας) είναι μεγαλογιατρός, παντρεμένος, με ηθικά αμφιλεγόμενη συμπεριφορά που επηρεάζει τελικά τα πρόσωπα της ζωής του άμεσα και έμμεσα. 

Οι τοποθεσίες:

Από τη Μυτιλήνη στον Πειραιά, και από τη Δραπετσώνα στην Αγία Άννα στο Ρέντη, έστησαν σκηνές γεμάτες αγάπη, ποίηση, ένταση και ρεαλισμό. Οι χώροι, ιδιαίτερες τοποθεσίες σε μια πόλη που έχει ακόμα γειτονιές και κρυμμένες ομορφιές, επελέγησαν ένας-ένας από το Θοδωρή Αθερίδη και τον Τάκη Κατσέλη, διευθυντή παραγωγής, για να δημιουργήσουν μια ατμόσφαιρα υποβλητική και ρεαλιστική. Εξάλλου ήταν επιθυμία του σκηνοθέτη όλη η ταινία να έχει φόντο τη θάλασσα.

Η μουσική:

Το τραγούδι της ταινίας είναι στο ύφος που επέλεξε ο Θοδωρής Αθερίδης ώστε να χτίσει μια ατμόσφαιρα που γεφυρώνει τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και τα συναισθήματα που μας δημιουργεί με μια ιστορία στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.  Όπως είπε χαρακτηριστικά, “κοινό παρονομαστή επέλεξα βεβαίως το μπουζούκι, όπως το μάθαμε από τον Κακογιάννη, το Ντίνο το Δημόπουλο, τις ταινίες όπου το μπουζούκι κι ο έρωτας, οι ιστορίες του Λιμανιού, μας έχουν γαλουχήσει και μας έχουν δώσει ένα στίγμα, ένα τόνο ελληνικό. Αυτό τον τόνο ήθελα να τον αναπαράγω κι εγώ, ενταγμένο όμως στη σύγχρονη εποχή, στο 2014”.

Ο Σταμάτης Κραουνάκης έγραψε ένα τραγούδι καινούριο αλλά οικείο, που σιγοτραγουδιέται από την πρώτη φορά που το ακούει κανείς. Η επιλογή της Ελεονώρας Ζουγανέλη ήταν η ιδανική τόσο για τον συνθέτη όσο και για τον σκηνοθέτη, και η σκηνική της παρουσία ήταν από τις καλύτερες στιγμές των γυρισμάτων.

Η μουσική επένδυση του Παναγιώτη Τσεβά έρχεται να υπογραμμίσει την εναλλαγή συναισθημάτων.

Διανομή ρόλων:

ΑΝΤΩΝΗΣ – Θοδωρής Αθερίδης

ΑΝΝΑ – Σμαράγδα Καρύδη

ΝΑΤΑΣΑ – Παναγιώτα Βλαντή

ΝΙΚΟΣ – Γιώργος Χρυσοστόμου

ΑΛΕΞΗΣ – Γιάννος Περλέγκας

ΣΟΦΙΑ  – Μάρθα Καραγιάννη

ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ – Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Συντελεστές:

Σενάριο- Σκηνοθεσία: ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΘΕΡΙΔΗΣ         

Σκηνογράφος: ΕΥΑ ΝΑΘΕΝΑ 

Ενδυματολόγος: ΒΑΣΩ ΤΡΑΝΙΔΟΥ

Μοντάζ: ΛΑΜΠΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

Οργάνωση παραγωγής: ΤΑΚΗΣ ΚΑΤΣΕΛΗΣ

Μουσική: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΕΒΑΣ  

Διεύθυνση φωτογραφίας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΓΥΡΟΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Executive producer: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΥΦΩΝ

Παραγωγοί: ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

Το τραγούδι της ταινίας, σε στίχους Θοδωρή Αθερίδη, ερμηνεύει η  Ελεονώρα Ζουγανέλη σε μουσική Σταμάτη Κραουνάκη.

Από 4 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους

 

Στην αντεπίθεση περνά η Καϊλή: «Δεν με υπερασπίστηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Ε.Ε., θα μετακομίσω στην Ιταλία»

5754833

Στην αντεπίθεση περνά η Καϊλή: «Δεν με υπερασπίστηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Ε.Ε., θα μετακομίσω στην Ιταλία»

Τα παράπονα της προς το ΠΑΣΟΚ εξέφρασε σε συνέντευξη η Εύα Καϊλή

Ράδιο Αρβύλα: Το «αντίο» του Αντώνη Κανάκη για τη φετινή σεζόν – «Η χρονιά είχε δυο πρόσωπα, δεν ξέρω αν θα ξαναέρθουμε»

Κανάκης 1

Ράδιο Αρβύλα: Το «αντίο» του Αντώνη Κανάκη για τη φετινή σεζόν – «Η χρονιά είχε δυο πρόσωπα, δεν ξέρω αν θα ξαναέρθουμε»

Αυλαία έριξε για φέτος το Ράδιο Αρβύλα, με τον Αντώνη Κανάκη να μιλάει για τη…

Αλαζονικές δηλώσεις από Μητσοτάκη στο ΣΚΑΪ: «Η οικονομία πάει καλά και οι φόροι μειώνονται» (video)

μητσο

Αλαζονικές δηλώσεις από Μητσοτάκη στο ΣΚΑΪ: «Η οικονομία πάει καλά και οι φόροι μειώνονται» (video)

Εκτός τόπου και χρόνου τα όσα είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη του στο ΣΚΑΪ