Εντείνονται οι ανησυχίες πολλών ευρωπαίων για εμπόδια ή ακόμα και διακοπή της τροφοδοσίας της ΕΕ με ρωσικό φυσικό αέριο. Η γερμανική κυβέρνηση ωστόσο σύμφωνα με το σχετικό άρθρο της Deutsche Welle εμφανίζεται καθησυχαστική.
Μεγάλος όγκος του ρωσικού φυσικού αερίου περνά από τη Βαλτική θάλασσα και τον αγωγό Nordstream για να φθάσει στη δυτική Ευρώπη. Περίπου 55 εκατομμύρια κυβικά διοχετεύονται κάθε χρόνο σε αυτόν τον αγωγό. Τα έσοδα της Ρωσίας από την διάθεση φυσικού αερίου και πετρελαίου στην ΕΕ ανήλθαν μόνο τους πρώτους εννέα μήνες του 2013 σε 156 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ την ίδια στιγμή οι εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων από χώρες της ΕΕ στη Ρωσία έφθασαν τα 90 δισεκατομμύρια ευρώ.
Λόγω της συνεχιζόμενης κρίσης στην Ουκρανία πολλοί είναι εκείνοι που θέτουν, εύλογα, το ερώτημα αν κινδυνεύει η τροφοδοσία της ΕΕ με ρωσικό φυσικό αέριο. Από την πλευρά του πάντως το γερμανικό υπουργείο Οικονομίας είναι καθησυχαστικό. Η εκπρόσωπός του Τάνιο Αλεμάνι δήλωσε ότι «οι δεξαμενές φυσικού αερίου στη Γερμανία είναι γεμάτες. Είναι οι τέταρτες σε χωρητικότητα παγκοσμίως».
Σίγουρος ότι δεν θα δημιουργηθεί ζήτημα με τη παροχή ρωσικού φυσικού αερίου στην ΕΕ εμφανίστηκε και ο γερμανός υπουργός Ζίγκμαρ Γκάμπριελ στη σύνοδο υπουργών Ενέργειας στις Βρυξέλλες. Τόνισε ωστόσο ότι η ΕΕ θα πρέπει να βοηθήσει την Ουκρανία που αντιμετωπίζει μεγάλο ενεργειακό πρόβλημα.
Στόχος η μείωση της εξάρτησης από τη Ρωσία
Ο ειδικός σε ζητήματα Ρωσίας στο γερμανικό Εμποροβιομηχανικό επιμελητήριο Τομπίας Μπάουμαν μιλώντας στην εκπομπή Wirtschaft Kompakt της τηλεόρασης της DW, εκτίμησε ότι χώρες της Δύσης θα αναζητήσουν στο μέλλον άλλους παροχείς φυσικού αερίου για να διασφαλίσουν την τροφοδοσία τους με ενέργεια: «Η Γερμανία εξαρτάται κατά 30 με 40% από τις εισαγωγές ενέργειας από τη Ρωσία. Την ίδια στιγμή όμως και η Ρωσία εξαρτάται από τη Γερμανία διότι έχει σημαντικά έσοδα από την πώληση του φυσικού αερίου. Μακροπρόθεσμα όμως αναμένω ότι οι χώρες της Δύσης θα προσπαθήσουν να περιορίσουν την εξάρτηση από τη Ρωσία και να διερωτηθούν αν η Ρωσία είναι ο κατάλληλος εταίρος».
Μια ενδεχόμενη επιβολή κυρώσεων θα μπορούσε να έπληττε όχι μόνο τη Ρωσία, αλλά και τις χώρες της ΕΕ. Έτσι θα μπορούσε να παγώσει, ενδεχομένως, τις εισαγωγές οχημάτων γερμανικής κατασκευής στην γοργά αναπτυσσόμενη ρωσική αγορά.