Newsroom

Newsroom

Aντρέι Βάιντα: Δύο από τις καλύτερες ταινίες του στους κινηματογράφους

Ο Aντρέι Βάιντα είναι ο κορυφαίος πολωνός σκηνοθέτης, με πλούσια και ιδιαίτερα παραγωγική πορεία. Σκηνοθέτησε περισσότερες από 40 ταινίες σε μία καριέρα 60 ετών.

57fe33401dc524661b8b4674

Είχε τιμηθεί με σωρεία βραβείων μεταξύ των οποίων, τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες το 1981 για τον «Άνθρωπο από Σίδερο», το 2000 με τιμητικό Οσκαρ για το σύνολο της προσφοράς του και το 2006 με τιμητική Χρυσή Αρκτο στο Φεστιβάλ του Βερολίνου.

Aναγνωρισμένος ως ο μεγαλύτερος εκπρόσωπος του πολωνικού σινεμά, υπεύθυνος τόσο για την αναγνωρισιμότητά του εκτός συνόρων της Πολωνίας όσο και για το νέο κύμα των σκηνοθετών που θα συνέχιζαν επάξια το στίγμα που αυτός άφηνε με κάθε του ταινία, ο Αντρέι Βάιντα διέσχισε έξι δεκαετίες σινεμά χωρίς ποτέ να παραδώσει ίχνος από το δυναμισμό και την πολιτική του ορμή. Παρέμεινε ένας βαθιά αντιστασιακός δημιουργός, ταυτόχρονα θεματοφύλακας αλλά και κριτικός της φορτισμένης ιστορίας της Πολωνίας.

Στις ταινίες του Βάιντα οι ήρωες είναι συνήθως τραγικά πρόσωπα που αναζητούν την ταυτότητά τους σε μια χώρα άλλοτε κομματιασμένη από τους κατακτητές της κι άλλοτε σιωπηλή. Η αλληγορία και ο συμβολισμός κυριαρχούν στα έργα του και κάποιες φορές η κινηματογραφική εικόνα είναι σαν υπόγεια πράξη αντίστασης. Κάποιες άλλες φορές ηχεί σαν κραυγή απόγνωσης στη διαπασών.

Η NEW STAR προβάλλει στο STUDIO new star art cinema και στο ΖΕΦΥΡΟ new star art cinema δύο από τις σημαντικότερες ταινίες του, “Η ΓΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ “ και “ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΗΜΥΔΕΣ”.

Αναλυτικά από 13/10 έως 19/10

«Η ΓΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ» ​του ΑΝΤΡΕΪ ΒΑΪΝΤΑ

STUDIO new star art cinema ΠΕΜΠΤΗ 13/10 έως ΚΥΡΙΑΚΗ 16/10 στις 17.30

Ένα πολυβραβευμένο αριστούργημα του πολωνικού κινηματογράφου, από τα κορυφαία έργα του σπουδαίου Αντρέι Βάιντα. «Η Γη της επαγγελίας» , αποτελεί επική μεταφορά στην μεγάλη οθόνη, του μυθιστορήματος του βραβευμένου με Νόμπελ Πολωνού λογοτέχνη, Βλαντίσλαφ Σ. Ρέιμοντ.

Η ταινία στην πρωτότυπη, πλήρη έκδοσή της και μας βυθίζει στην ατμόσφαιρα της πόλης Λοτζ του 19ου αιώνα. Η Πολωνική βερσιόν του «Όσα παίρνει ο άνεμος» όπου προσπαθεί να αποτυπώσει την αύρα μιας ολόκληρης εποχής.

Απέσπασε σωρεία βραβείων, περισσότερα από 25, μεταξύ των οποίων : Μεγάλο Βραβείο στο Φεστιβάλ του Σικάγο 1975, Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Πολωνικού Κινηματογράφου στο Gdansk 1975, Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Μόσχας 1975, Α΄ Βραβείο στο Φεστιβάλ της Kartagena 1977, Μεγάλο Βραβείο στο ΦεστιβάλValladolid 1977 καιμε υποψηφιότητα για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας 1976.

Ο Βάιντα, αντικατοπτρίζει την μετάβαση της Πολωνίας του 19ου αιώνα, από τον φεουδαλισμό στον καπιταλισμό, μία ταινία για την ανεξέλεγκτη βιομηχανική ανάπτυξη. Η ψαλίδα μεταξύ εργοστασιαρχών, συνήθως Γερμανών, Εβραίων, Πολωνών, και εργατικής τάξης, ολοένα και μεγαλώνει. Τρεις ενθουσιώδεις νέοι, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους: να ανοίξουν το δικό τους εργοστάσιο.

Όμως ο άγριος καπιταλισμός τους καταπίνει και τους αναγκάζει να πράξουν ενάντια στις ηθικές αρχές τους. Ως είθισται, η συσσώρευση του κεφαλαίου συνοδεύεται από αισθητή ηθική κατάπτωση. Τα τελευταία 10’ της ταινίας, υπό τους ήχους της τυμπανοκρουσίας, δείχνουν ξεκάθαρα το αδίστακτο πρόσωπο του καπιταλισμού, που βάζει το κέρδος πάνω από τις ανθρώπινες ζωές. Η ταινία ήταν υποψήφια για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας το 1976, το οποίο έχασε από το «Dersu Uzala» του Ακίρα Κουροσάουα.

Μυθοπλασία Πολωνία 1974, 138΄

Πρωταγωνιστούν: Ντανιέλ Ολμπρίνσκι, Βόιτσιεχ Πσόνιακ, Αντρέι Σεβέριν


«​ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΗΜΥΔΕΣ»​του ΑΝΤΡΕΪ ΒΑΪΝΤΑ

STUDIO new star art cinema ΔΕΥΤΕΡΑ εως ΤΕΤΑΡΤΗ στις 18.30

ΖΕΦΥΡΟΣ new star art cinema ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ ​​στις 2​0​.00 και 22.00

Μια ταινία μεστή, φιλοσοφικού νοήματος κι αισθητικής τελειότητας. Η αγωνία της ανθρώπινης ύπαρξης, συνυφασμένη με τον θάνατο και την αγάπη να μάχεται κατά του φόβου του τέλους. Ένα σπάνιο κλασικό έργο που βραβεύτηκε με ΧΡΥΣΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΜΟΣΧΑΣ και ΧΡΥΣΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΝΔΡΙΚΟ ΡΟΛΟ με τον κορυφαίο πολωνό Ντανιέλ Ολμπρίνσκι. Ένα ελπιδοφόρο μήνυμα που έρχεται μέσα από ατυχείς συνθήκες, μια ταινία που θα μας κάνει να εκτιμήσουμε το δώρο της ζωής.

Τα γεγονότα της ταινίας διαδραματίζονται στις αρχές του 20ου αιώνα, στο χαμένο στο δάσος με τις σημύδες σπίτι του δασολόγου Μπολεσλάβ. Ο θάνατος της συζύγου του έχει αλλάξει εντελώς τη ζωή του, και μονάχα η παρουσία της κόρης του Όλιας και της οικονόμου δεν μας επιτρέπουν να τον χαρακτηρίσουμε ως ερημίτη. Μια μέρα στο σπίτι του τον επισκέπτεται ο αδερφός του ο Στανισλάβ, ο οποίος είναι άρρωστος με φυματίωση. Ξέρει, ότι σύντομα θα πεθάνει, θέλει όμως να γευθεί τη ζωή του στο έπακρον. Η γοητεία της απελπισίας του και η δίψα του για τη ζωή έρχονται σε αντίθεση με την πνευματική νάρκη του Μπόλεσλαβ. Έτσι, αρχίζει μια υποσυνείδητη συναισθηματική αντιπαλότητα ανάμεσα στα δυο αδέρφια…

Παρουσιάζοντας την αργή διαδικασία του θανάτου, ο Βάϊντα δεν κάνει μία απαισιόδοξη ταινία γεμάτη πόνο και λύπη. Ο θάνατος του Στανισλάβ εγγράφεται στον αέναο κύκλο της ζωής αλλά και της φύσης. “Το Δάσος με τις Σημύδες” αρχίζει μέσα σ’ ένα σκοτεινό και χιονισμένο τοπίο αλλά καθώς η ιστορία εξελίσσεται, ο χειμώνας αντικαθίσταται από μία όμορφη ανθούσα άνοιξη. Η φύση πεθαίνει με την ίδια της την αναγέννηση, φέρνοντας μία νέα εποχή. Μετά τον θάνατο του Στανισλάβ, ο Μπολεσλάβ αναζωογονείται έχοντας ξανά ενδιαφέρον για την ζωή. Όλος ο συμβολισμός της αναγέννησης συμπίπτει με τη δράση να λαμβάνει χώρα την περίοδο κοντά στο Πάσχα.

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Daniel Olbrychki, Olgierd Lukaszewicz, Emilia Krakowsk


Νέο βίντεο της Χαμάς με ομήρους: Ένας Αμερικάνος και ένας Ισραηλινός ελπίζουν σε συμφωνία (video)

Screenshot 2024 04 27 204402

Νέο βίντεο της Χαμάς με ομήρους: Ένας Αμερικάνος και ένας Ισραηλινός ελπίζουν σε συμφωνία (video)

Στο βίντεο, διάρκειας τριών λεπτών, οι Σίγκελ και Μιράν αναφέρουν τα ονόματά τους, και λένε…

ΚΚΕ για διάρρηξη στο Υπουργείο Εσωτερικών: Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει άμεσα εξηγήσεις

kke

ΚΚΕ για διάρρηξη στο Υπουργείο Εσωτερικών: Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει άμεσα εξηγήσεις

«Οι πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης είναι δεδομένες, όσα πορίσματα κι αν εκδώσει για να καλύψει…