Αναφορά στην ΕΣΗΕΑ κατά της «νέας δεοντολογίας» του διευθυντή του ΑΠΕ

«Επειδή θεωρώ ότι το ΑΠΕ – ΜΠΕ δεν μπορεί και δεν πρέπει να μετατρέπεται σε βραχίονα εξυπηρέτησης πολιτικών συμφερόντων και πως η δημοσιογραφική λειτουργία του θα έπρεπε να είναι παράδειγμα προς μίμηση και όχι προς αποφυγή, σας επισυνάπτω το δημοσίευμα του κυριακάτικου φύλλου της εφημερίδας και το τηλεγράφημα του ΑΠΕ, περιμένοντας να πράξετε τα δέοντα»

NewsRoom 24/05/2022 | 14:56

Μετά την αναπαραγωγή της «διάψευσης» του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη από το ΑΠΕ – ΜΠΕ χωρίς καμία αναφορά στο ρεπορτάζ του Documento, ο δημοσιογράφος της εφημερίδας Άγγελος Προβολισιάνος απέστειλε αναφορά στην ΕΣΗΕΑ κατά της «νέας δεοντολογίας» που εισάγει στη δημοσιογραφία ο πρόεδρος και διευθυντής του πρακτορείου, Αιμίλιος Περδικάρης.

Στο φύλλο της Κυριακής, το Documento αποκάλυψε ότι ο αν. υπουργός Εξωτερικών πλήρωσε το μάρμαρο της επαγγελματικής αποκατάστασης του γιου του πρωθυπουργού, καθώς μπορεί να είχε τις ανάλογες διαβεβαιώσεις, αλλά τη θέση του αντιπροέδρου του ΕΛΚ θα ζεστάνει ο Ισπανός ευρωβουλευτής και εργοδότης του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, Γκονθάλεθ Πονς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο διευθυντής του ΑΠΕ κατασκεύασε νέα δημοσιογραφική δεοντολογία – Διαβάστε τι απάντησε στο Documento

Την Παρασκευή, η εφημερίδα είχε επικοινωνήσει με στενούς συνεργάτες του κ. Βαρβιτσιώτη, οι οποίοι αρκέστηκαν να υπαγορεύσουν τα εξής: «Ο αναπληρωτής υπουργός δούλευε και δουλεύει για να έχει η ΝΔ ισχυρή παρουσία στο ΕΛΚ». Τα λόγια αυτά σε κανένα σημείο δεν διέψευδαν το θέμα, αφού οι συνεργάτες του δεν αρνήθηκαν πως ο αν. υπουργός προαλειφόταν για το πόστο του αντιπροέδρου του ΕΛΚ.

Σε ανάλογο μήκος κύματος ήταν η «διάψευση» του Μ. Βαρβιτσιώτη το μεσημέρι της Κυριακής. «Το Documento του κ. Βαξεβάνη, έχει εφεύρει διάφορους τρόπους κατά καιρούς για να πλήξει τον πρωθυπουργό. Αυτή τη φορά χρησιμοποιώντας το όνομά μου. Όσα γράφονται περί συναλλαγής αποτελούν μόνο μυθεύματα. Η πολιτική στην παράταξή μας βασίζεται σε αξίες και αρχές. Η ΝΔ θα αποκτήσει για πρώτη φορά τη θέση του γ.γ. του ΕΛΚ. Αυτό αποτελεί μέγιστη αναγνώριση στον ρόλο της ως ένα από τα ισχυρότερα ευρωπαϊκά κεντροδεξιά κόμματα και αποτελεί προσωπική επιτυχία του Κυρ. Μητσοτάκη. Σαν στρατιώτης της παράταξης είμαι περήφανος που συνέβαλλα σε αυτό» ανάρτησε ο αν. υπουργός στο Twitter, παριστάνοντας τον πολιτικό μπόντιγκαρντ του γιου του πρωθυπουργού.

Λίγη ώρα μετά τις αναρτήσεις του κ. Βαρβιτσιώτη, το ΑΠΕ – ΜΠΕ μετέτρεψε τα tweets σε τηλεγράφημα με τίτλο: «Διαψεύδει δημοσίευμα του Documento ο αναπληρωτής ΥΠΕΞ, Μ. Βαρβιτσιώτης». Το τηλεγράφημα δεν περιλάμβανε λέξη σχετικά με το ρεπορτάζ που δήθεν αντέκρουσε ο αν. υπουργός, με φιλοκυβερνητικές ιστοσελίδες να το αναπαράγουν με αντίστοιχους τίτλους, επιδιώκοντας να καταστήσουν το Documento και τον δημοσιογράφο της εφημερίδας πομπούς fake news.

«Απόλυτα δεοντολογικό»

To documentonews.gr επικοινώνησε τη Δευτέρα με τον κ. Περδικάρη προκειμένου να λάβει επίσημες απαντήσεις για τον λόγο που οδήγησε το πρακτορείο στην αναπαραγωγή μίας δήθεν διάψευσης χωρίς να δίνεται στο αναγνωστικό κοινό -έστω και σε λίγες γραμμές- να ενημερωθεί για το θέμα το οποίο «διαψεύδεται». Ο πρόεδρος και διευθυντής του πρακτορείου έκρινε πως η πρακτική αυτή είναι «απόλυτα δεοντολογική», ενώ αδυνατούσε να απαντήσει πώς γίνεται το ΑΠΕ να αναπαράγει θέματα ξένων Μέσων τη στιγμή που ο ίδιος ισχυριζόταν ότι αναπαράγει μόνο θέματα ξένων πρακτορείων.

Η αναφορά

Τούτων δοθέντων, ο Άγγελος Προβολισιάνος απέστειλε το μεσημέρι της Δευτέρας αναφορά στην ΕΣΗΕΑ, καταγγέλλοντας τη «νέα δεοντολογία» του Αιμίλιου Περδικάρη και ζητώντας από την Ένωση να πράξει τα δέοντα προκειμένου να μην «μετατρέπεται το ΑΠΕ – ΜΠΕ σε βραχίονα εξυπηρέτησης πολιτικών συμφερόντων».

Ολόκληρη η αναφορά:

Θα ήθελα να σας ενημερώσω για όσα έλαβαν χώρα την Κυριακή (23/5) και τη Δευτέρα (24/5), με αφορμή το πρωτοσέλιδο θέμα του Documento, την απάντηση του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και το σχετικό τηλεγράφημα του ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Το Documento δημοσίευσε ρεπορτάζ που αφορούσε τον αν. υπουργό Εξωτερικών και τις εσωτερικές διεργασίες στο ΕΛΚ εν όψει του συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στις 31 Μαΐου. Ο κ. Βαρβιτσιώτης σχολίασε το ρεπορτάζ μέσω Twitter, με τις αναρτήσεις του να παίρνουν τη μορφή τηλεγραφήματος του ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Το τηλεγράφημα είχε τίτλο «Διαψεύδει δημοσίευμα του Documento ο αναπληρωτής ΥΠΕΞ, Μ. Βαρβιτσιώτης» και περιλάμβανε μόνο τα tweets του κ. Βαρβιτσιώτη. Ως εκ τούτου, το αναγνωστικό κοινό δεν απέκτησε ποτέ τη δυνατότητα να ενημερωθεί -έστω και σε λίγες γραμμές- τι «διαψεύδει» ο αν. υπουργός κι αν όντως οι αναρτήσεις του αποτελούν διάψευση.

Συν τοις άλλοις, το τηλεγράφημα του ΑΠΕ – ΜΠΕ αναδημοσιεύτηκε από σειρά ενημερωτικών ιστοσελίδων. Έτσι, πολλαπλασιάστηκε η ελλιπής ενημέρωση που παρείχε προς το αναγνωστικό κοινό το Αθηναϊκό Πρακτορείο, με το Documento και εμένα προσωπικά να παρουσιαζόμαστε ως πομποί ψευδών ειδήσεων.

Επικοινωνήσαμε τη Δευτέρα (23/5) με τον πρόεδρο και διευθυντή του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, Αιμίλιο Περδικάρη, ο οποίος έκρινε ότι η αντιμετώπιση αυτή ήταν «απόλυτα δεοντολογική».

Επειδή θεωρώ ότι το ΑΠΕ – ΜΠΕ δεν μπορεί και δεν πρέπει να μετατρέπεται σε βραχίονα εξυπηρέτησης πολιτικών συμφερόντων και πως η δημοσιογραφική λειτουργία του θα έπρεπε να είναι παράδειγμα προς μίμηση και όχι προς αποφυγή, σας επισυνάπτω το δημοσίευμα του κυριακάτικου φύλλου της εφημερίδας και το τηλεγράφημα του ΑΠΕ, περιμένοντας να πράξετε τα δέοντα, καθώς η ΕΣΗΕΑ έχει πλέον άμεση δυνατότητα παρέμβασης εξαιτίας της συμμετοχής της προέδρου της Ένωσης στο Δ.Σ. του πρακτορείου.