Tο ChatGPT είναι η αλήθεια ότι έχει αρχίσει και μπαίνει ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητά μας καθώς μέσα από αυτό προσπαθούμε να αντλήσουμε πληροφορίες, ενώ ταυτόχρονα και εμείς του προσφέρουμε πληροφόρηση χωρίς πολλές φορές να το καταλαβαίνουμε.
Η λογική ότι όσο περισσότερες πληροφορίες του δώσεις τόσο περισσότερο θα σε βοηθήσει οδηγεί στο να του δίνουμε διάφορα άλλα σημαντικά και άλλα ασήμαντα προσωπικά στοιχεία.
Για παράδειγμα κάποιοι χρήστες του δίνουν ολόκληρα τα αποτελέσματα των ιατρικών τους εξετάσεων για να τα αναλύσει, ενώ προγραμματιστές μοιράζονται μαζί του τον κώδικα που έχουν γράψει για να βρει τα λάθη.
Ωστόσο επιστήμονες της τεχνητής νοημοσύνης προειδοποιούν ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με το τι λέμε στα chatbots.
Πληροφορίες όπως το ΑΦΜ και ο αριθμός ταυτότητας ή στοιχεία που μπορεί να θεωρηθούν πνευματική ιδιοκτησία της εταιρείας στην οποία δουλεύουμε, θεωρούνται ιδιαίτερα ευαίσθητα, τονίζει η Wall Street Journal.
Οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης αν και θέλουν συνεχώς δεδομένα για να βελτιώσουν τα μοντέλα τους, δεν θέλουν τα μυστικά μας.
«Παρακαλώ μη μοιράζεστε ευαίσθητες πληροφορίες στις συνομιλίες σας», σημειώνει η OpenAI.
Από τη μεριά της η Google καλεί τους χρήστες του Gemini: «Μην εισάγετε εμπιστευτικές πληροφορίες ή δεδομένα που δεν θα θέλατε να δει κάποιος».
Σε περίπτωση που ρωτήσετε το ChatGPT για ένα περίεργο εξάνθημα που έχετε βγάλει ή για τα οικονομικά σας, τα στοιχεία αυτά μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν στην εκπαίδευση της αυριανής τεχνητής νοημοσύνης αλλά είναι πιθανό να βγουν στη φόρα εάν υπάρξει κάποια διαρροή δεδομένων.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, αυτά είναι τα πέντε πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με τα chatbots:
- Πληροφορίες ταυτότητας: Σε αυτές περιλαμβάνονται ο αριθμός της ταυτότητας ή του διαβατηρίου, το ΑΦΜ, η ημερομηνία γέννησης, η διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου.
- Αποτελέσματα ιατρικών εξετάσεων: Εάν θέλετε να ρωτήσετε ένα chatbot τι σημαίνουν τα αποτελέσματα που μόλις λάβατε, προσπαθήστε να κόψετε από την εικόνα όλα τα προσωπικά στοιχεία, πριν να την «ανεβάσετε».
- Οικονομικά στοιχεία: Κρατήστε κρυφούς τους αριθμούς των τραπεζικών σας λογαριασμών.
- Ευαίσθητες πληροφορίες για την εταιρεία σας: Εάν χρησιμοποιείτε τα chatbots για τη δουλειά σας, μπορεί να τους αποκαλύπτετε άθελά σας τα στοιχεία των πελατών ή τα εμπορικά μυστικά της επιχείρησης. Ακόμα και εάν ζητάτε βοήθεια για να συντάξετε ένα email, αυτός ο κίνδυνος ελλοχεύει. Εάν η τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ χρήσιμη στη δουλειά σας, θα ήταν καλύτερο η εταιρεία σας να πληρώνει για επαγγελματικές συνδρομές.
- Στοιχεία login: Τα chatbots δεν έχουν σχεδιαστεί για να παίζουν τον ρόλο ενός «digital vault», δηλαδή να αποθηκεύουν τα passwords, τα PINs κ.τ.λ.
Τι μπορείτε να κάνετε
Οι συζητήσεις σας με ένα chatbot μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση ενός μοντέλου, ενώ εάν εντοπιστούν σε αυτές λέξεις – κλειδιά που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια (εάν για παράδειγμα αναφέρετε τη βία), υπάλληλοι της εταιρείας μπορεί να αναλάβουν να ελέγξουν το περιεχόμενο αυτό.
Για όλους αυτούς τους λόγους θα πρέπει να:
- Σβήνετε τακτικά τις συζητήσεις σας με τα chatbots.
- Να χρησιμοποιείτε προσωρινά chats (κάτι σαν το Incognito Mode του browser σας).
Πηγή: MoneyReview
Διαβάστε επίσης:
Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Μετά το έγκλημα στα Τέμπη πήρα την απόφαση να φύγουμε από την Ελλάδα»