Αφού όσοι κράζουν τη Ζαννή κάνουν αντιπολίτευση, ας τους τα πει και η Ελένη Καραΐνδρου!

Η κορυφαία Ελληνίδα συνθέτρια βάζει τα πράγματα στη θέση τους με μία οργισμένη ανάρτηση

zani

Είναι αλήθεια πως η σοπράνο Αναστασία Ζαννή από προχθές άκουσε τα σχολιανά της στα social media. Κι όσο οι χαρακτηρισμοί της αυξάνονταν, ταλαντευόμενοι μεταξύ ενός υπερβολικού βιτριολικού χιούμορ και μιας – δυστυχώς – αντικειμενικότητας ακόμη κι από ανθρώπους που ουδεμία σχέση έχουν με το λυρικό τραγούδι, τόσο έβλεπαν το φως της δημοσιότητας και πληροφορίες που την ήθελαν να’ναι ανιψιά της Γιάννας Αγγελοπούλου ή πουλέν των Βαρδινογιάννηδων, άρα υπόπτως και εκ προοιμίου ευνοούμενης. Το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα με την «τοποθέτηση» της σε μια τόσο σημαντική «θέση», της ερμηνεύτριας δηλαδή του Εθνικού Ύμνου στην επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, κατά τη γνώμη μου δε χρήζει ιδιαίτερης σημασίας.

Διότι είναι αλήθεια επίσης πως στην πραγματικότητα η ερμηνεία της Ζαννή στον Εθνικό Ύμνο ήρθε κι έδεσε με την κενότητα του όλου πανηγυριού. Σε μία εκδήλωση που κανένας ξένος ηγέτης δεν άλλαξε την ατζέντα του ώστε να δηλώσει το παρόν του και που από μερικά 24ωρα πριν όλα τα συστημικά μέσα θέλησαν να εστιάσουν στον διαβόητο κιμά γαρίδας του μενού, δεν άξιζε τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο από μία τέτοια ακριβώς ερμηνεία: Άχρωμη, άγευστη και άοσμη – χρησιμοποιώ τους πιο κόσμιους χαρακτηρισμούς.

Μουσικολόγος δεν είμαι, αλλά από μουσική θεωρώ ότι σκαμπάζω αρκετά πράγματα, κυρίως λόγω επαγγελματικής διαστροφής, που λένε. Παρακολούθησα το τι γράφτηκε στα social media για το θέμα της Ζαννή, όχι μόνο απ’ τους βιτριολικούς χιουμορίστες, αλλά και από επαγγελματίες του τραγουδιού, συνθέτες και τραγουδιστές. Αντιγράφω μία μικρή παράγραφο από μία ανάρτηση της λυρικής τραγουδίστριας Μαργαρίτας Συγγενιώτου, όπως τη δημοσίευσε στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook: « Ακόμα κι αν δεχτώ ότι εμείς οι κλασσικοί τραγουδιστές έχουμε υψηλότερο επίπεδο εξειδίκευσης από τους υπόλοιπους τραγουδιστές, δεν σημαίνει ότι αυτό έχει κάποιου είδους ποιοτική διαφορά. Συγκρίνεται η Τζένη Βανου με την Κάλλας; Σε κάποια στοιχεία ναι, σε κάποια όχι. Ποια από τις δύο είναι καλύτερη; Δεν μπαίνει τέτοιο θέμα και οι δύο είναι σπουδαίες. Αν προσπαθούσε η Βάνου να τραγουδήσει όπερα και η Κάλλας το “Μα αύριο κύριε” μάλλον θα ήταν και οι δύο χάλια»…Μεγάλη αλήθεια! 

Υπήρξαν κι άλλοι – να το πούμε κι αυτό – που έτυχε να συνεργαστούν με την Αναστασία Τζαννή στο παρελθόν και είτε χαρακτήρισαν όλους τους επικριτές της ως…άμουσους και κακεντρεχείς, είτε χαρακτήρισαν τη συγκεκριμένη στιγμή της απλά ως άτυχη συγκριτικά με το ταλέντο της. Εδώ πάλι δεν χρειάζεται να ανατρέξουμε στο βιογραφικό της για να μάθουμε κι εμείς οι αδαείς πότε και που ακριβώς η εν λόγω αοιδός έκανε χρήση αυτού του ταλέντου της. Τα έγραψε μια χαρά και κατατοπιστικά η Δέσποινα Κουτσούμπα στο TVXS για να λάβει την καθ’ όλα προβλέψιμη απάντηση από τα γνωστά sites της λίστας Πέτσα. Εν κατακλείδι, όποιος δεν γούσταρε ν’ ακούσει τον Εθνικό Ύμνο σαν ένα συνονθύλευμα σχολικής περφόρμανς, σκυλάδικου της Β περιφέρειας και βλαχοαμερικανικής βερσιόν, ήταν αν μη τι άλλο «Συριζαίος»! Λες και η αντίδραση του αυτιού, πρώτα απ’ όλα, κομματικοποιείται, λες ακόμη και στον Εθνικό Ύμνο ισχύει το περίφημο «με μας είσαι ή με τους άλλους;»…Πιάσ’ τ’ αυγό και κούρεψ’ το, με το συμπάθιο.

Ελπίζω σήμερα η ανάρτηση της κορυφαίας Ελληνίδας συνθέτριας Ελένης Καραΐνδρου να έβαλε τα πράγματα στη θέση τους. Αν όλοι οι άλλοι είναι «Συριζαίοι» ή άμουσοι, που αδυνατούν να συλλάβουν το μέγεθος της ερμηνείας της Ζαννή, για την Καραΐνδρου δεν τολμά να πει κανείς το παραμικρό (και να μην τολμήσει, το καλό που του θέλω), όταν η ίδια, πέραν του (πραγματικά διεθνούς) εγνωσμένου κύρους της στη μουσική για κινηματογράφο, έχει συνθέσει επίσης και έργα για φωνές λυρικών τραγουδιστών. Σημειωτέον, η Καραΐνδρου δεν συνηθίζει να εκφράζει τις πολιτικές πεποιθήσεις της στα social media ώστε να μπορεί να την κατηγορήσει κανείς για…αντιπολιτευτικές διαθέσεις. Μουσικές της από τον κινηματογράφο και το θέατρο ανεβάζει, ενίοτε και κάποιο απ’ τα λιγοστά τραγούδια της, ομορφαίνοντας το διαδίκτυο και προσφέροντας μια ψυχική ανάταση στους πολλούς followers της.

Κανένα άλλο σχόλιο! Παραθέτω μόνο την δημόσια ανάρτηση της Καραΐνδρου που εύχομαι να βουλώσει πολλά στόματα και να ξανακάνει τα φύκια «φύκια» και τις μεταξωτές κορδέλες σκέτες «κορδέλες», ούτε καν «μεταξωτές». Διότι αν δεν συμβεί κι αυτό, θ’ αρχίσουμε να πιστεύουμε πως η επιλογή της Ζαννή έγινε με μοναδικό στόχο την ψηφοθηρία της κυβέρνησης από την ελληνική ομογένεια των ΗΠΑ στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση στη χώρα μας – ναι, ακούστηκε κι αυτό!

Ελένη Καραΐνδρου, λοιπόν, με κεφαλαία γράμματα σαν να φωνάζει από αγανάκτηση το περιεχόμενο του κειμένου της και με μία φωτογραφία της Μαρίας Κάλλας, έτσι, για να μην ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε…

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

«Η ΛΑΡΚΟ ανήκει στους εργάτες» – Μαζικό συλλαλητήριο για τη ΛΑΡΚΟ στο κέντρο της Αθήνας

6167427

«Η ΛΑΡΚΟ ανήκει στους εργάτες» – Μαζικό συλλαλητήριο για τη ΛΑΡΚΟ στο κέντρο της Αθήνας

Στο μαζικό συλλαλητήριο για την ΛΑΡΚΟ συμμετέχουν και άλλα σωματεία, φορείς, συνδικάτα αλλά και φοιτητικοί…

Θρήνος στο Ρέθυμνο: Αυτοκτόνησαν σε μια μέρα, ένας 56χρονος επιχειρηματίας και ένας 84χρονος

5860197

Θρήνος στο Ρέθυμνο: Αυτοκτόνησαν σε μια μέρα, ένας 56χρονος επιχειρηματίας και ένας 84χρονος

Τον αυτόχειρα εντόπισαν οι οικείοι του. Λίγες ώρες αργότερα, ένας 84χρονος, έκοψε το νήμα της…

Μυστήριο με την αιτία θανάτου της Χρονοπούλου: «Κανείς δεν μας έχει απαντήσει πώς έπεσε και έσπασε το κεφάλι της» (Video)

χρονοπουλου10

Μυστήριο με την αιτία θανάτου της Χρονοπούλου: «Κανείς δεν μας έχει απαντήσει πώς έπεσε και έσπασε το κεφάλι της» (Video)

«Υπάρχουν πολλά ερωτήματα και σκοτεινά σημεία σε αυτή την υπόθεση - Η ιατροδικαστική έκθεση δεν…