Newsroom

Newsroom

Uber Gate -Ο πληροφοριοδότης εκθέτει την εταιρία αλλά και πολιτικούς

Μετά τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις για την Uber, ο Μαρκ Μακ Γκαν, ο άνθρωπος πίσω από τη διαρροή πληροφοριών, που ηγήθηκε των προσπαθειών της εταιρίας  να επηρεάσει τις κυβερνήσεις και πολιτικούς σε όλη την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, αποφάσισε να μιλήσει ανοιχτά στην Guardian,  για να «διορθώσει κάποια θεμελιώδη λάθη».  

Mark MacGann

Ο Μαρκ Μακ Γκαν αποφάσισε να μιλήσει στην Guardian μετά τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις για την Uber, καθώς  πιστεύει ότι η εταιρία  εν γνώση της παραβίαζε νόμους σε δεκάδες χώρες και παραπλανούσε τον κόσμο (ανάμεσα τους και η Ελλάδα που είχε σαν υπερασπιστές της εταιρίας τον Κυριάκο Μητσοτάκη και Άδωνη Γεωργιάδη) σχετικά με τα οφέλη για τους οδηγούς από το μοντέλο gig-economy της εταιρείας. Ο 52χρονος παραδέχεται ότι ήταν μέλος της ομάδας της Uber που έπαιρνε τις αποφάσεις εκείνη την εποχή και τις ευθύνες που του αναλογούν. Για τις αποκαλύψεις που έκανε, οδηγήθηκε όπως σημείωσε από τύψεις που ένοιωθε.

«Είμαι εν μέρει υπεύθυνος» υποστήριξε ο Μαρκ Μακ Γκαν. «Ήμουν αυτός που μιλούσε με τις κυβερνήσεις, ήμουν αυτός που το προωθούσε στα μέσα ενημέρωσης, ήμουν αυτός που έλεγα στους ανθρώπους ότι έπρεπε να αλλάξουν τους κανόνες επειδή οι οδηγοί θα επωφελούνταν και οι άνθρωποι θα είχαν τόσες πολλές οικονομικές ευκαιρίες»

Όπως υπογράμμισε αυτό αποδείχθηκε «ότι δεν ήταν έτσι, στην πραγματικότητα είχαμε πουλήσει στους ανθρώπους ένα ψέμα». Ο ανώτερος ρόλος που κατείχε ο Μακ Γκάν στην Uber μεταξύ 2014 και 2016 τον έβαλε στο επίκεντρο των αποφάσεων που ελήφθησαν στα υψηλότερα επίπεδα της εταιρείας κατά την περίοδο κατά την οποία εισερχόταν αναγκαστικά στις αγορές παραβιάζοντας τους νόμους περί αδειοδότησης ταξί. Επόπτευε τις προσπάθειες της Uber να πείσει τις κυβερνήσεις να αλλάξουν τους κανονισμούς για τα ταξί και να δημιουργήσουν ένα πιο ευνοϊκό επιχειρηματικό περιβάλλον σε περισσότερες από 40 χώρες. «Λυπάμαι που υπήρξα μέλος μιας ομάδας ανθρώπων που αλλοίωσε τα γεγονότα για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των οδηγών, των καταναλωτών και των πολιτικών της ελίτ», είπε. «Θα έπρεπε να είχα δείξει περισσότερη κοινή λογική και να είχα πιέσει περισσότερο για να σταματήσω την τρέλα. Είναι καθήκον μου να μιλήσω [τώρα] και να βοηθήσω τις κυβερνήσεις και τους βουλευτές να διορθώσουν ορισμένα θεμελιώδη λάθη. Ηθικά, δεν είχα άλλη επιλογή σε αυτό το θέμα».

Η Uber και οι επενδυτές της προσδοκούσαν τεράστιες αποδόσεις, αν η εταιρεία πετύχαινε την αποστολή της να απελευθερώσει τις αγορές, να μονοπωλήσει τις πόλεις, να μεταμορφώσει τα συστήματα μεταφορών και μια μέρα να αντικαταστήσει τους οδηγούς με αυτόνομα οχήματα.

«Η προσέγγιση της εταιρείας σε αυτά τα μέρη ήταν ουσιαστικά να παραβιάσει το νόμο, να δείξει πόσο εκπληκτική ήταν η υπηρεσία της Uber και στη συνέχεια να αλλάξει τη νομοθεσία. Η δουλειά μου ήταν να παραμερίσω αξιωματούχους της πόλης, να οικοδομήσω σχέσεις με το ανώτατο επίπεδο της κυβέρνησης και να διαπραγματευτώ. Ήταν επίσης για να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις».

Ο  Μακ Γκάν  είπε ότι οι περισσότεροι ανώτεροι πολιτικοί υποστήριζαν ενστικτωδώς την Uber, θεωρώντας την εταιρεία τεχνολογίας ως προσφορά μιας καινοτόμου νέας πλατφόρμας που θα μπορούσε να επιτρέψει την ευέλικτη εργασία και να βοηθήσει στην επανεκκίνηση των οικονομιών μετά την οικονομική κρίση.

(Πηγή φωτό: Guardian)

Ιράν: Ο στρατός ξεκινά έρευνα για τα αίτια της συντριβής του ελικοπτέρου του Ραϊσί

elikoptero

Ιράν: Ο στρατός ξεκινά έρευνα για τα αίτια της συντριβής του ελικοπτέρου του Ραϊσί

Τα συντρίμμια του ελικοπτέρου, το οποίο χάθηκε χθες Κυριακή (19/5), εντοπίστηκαν σήμερα τα ξημερώματα στην…

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στον ιρανικό λαό για την απώλεια του Προέδρου του

syriza grafeia 0

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στον ιρανικό λαό για την απώλεια του Προέδρου του

«Το δυστύχημα αυτό, αποτελεί μια τραγική εξέλιξη που σημειώνεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία στην…