Πώς φτάσαμε στην έκρηξη κρουσμάτων κορονοϊού στην Αττική

Πώς οδηγήθηκε σε τρίτο lockdown η Αττική σύμφωνα με την καθηγήτρια Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

5221511 1

Η καθηγήτρια Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθηνά Λινού, μιλώντας στο Open, κλήθηκε να εξηγήσει πώς έφτασε η κατάσταση ως εδώ και από το πρωί του Σαββάτου και συγκεκριμένα από τις 06:00, η Αττική ανήκει πλέον στις κόκκινες περιοχές της χώρας λόγω των κρουσμάτων κορονοϊού και τόνισε το γεγονός ότι δεν είχαν παρθεί κεντρικά μέτρα. «Ηταν αναμενόμενο να αυξηθούν τα κρούσματα διότι κεντρικά μέτρα δεν είχαν παρθεί. Ενώ υπήρχε η τηλεργασία για το 50% των εργαζομένων, ελάχιστα εφαρμόστηκε και η εμπειρία μου ήταν ότι δεν είχε εφαρμοστεί καν στον δημόσιο τομέα και αυτό δείχνει μια άγνοια».

Σύμφωνα με την κ. Λινού στις συγκοινωνίες δεν πάρθηκαν μέτρα και τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων δεν έγιναν σε μεγάλο βαθμό, όπως για παράδειγμα τα τεστ στους εκπαιδευτικούς. Η ίδια εκτίμησε ως θετικό μέτρο το ότι δεν ανοίγουν τα λύκεια στις κόκκινες περιοχές και αυτό θα πρέπει να εξετάζεται κάθε εβδομάδα. «Είναι απαραίτητο να αυξηθούν τα τεστ μεταξύ των εκπαιδευτικών που εξ’ ανάγκης βλέπουν πολλά παιδιά. Υπάρχουν χώροι που δεν αξιοποιούνται όπως θέατρα, χώροι του δήμου που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Στις οικογένειες, πρέπει να θυμηθούμε την κατάσταση στο πρώτο κύμα που καθαρίζαμε ακόμη και τις σακούλες των τροφίμων» τόνισε η κ. Λινού.

Σχολιάζοντας τη μεταδοτικότητα του ιού στα παιδιά είπε: «Η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά μεταδίδουν τον ιό στο ¼ δηλαδή πολύ λιγότερο και το ίδιο ισχύει και για τη μετάδοση από τα παιδιά προς τους ενήλικες. Είναι σημαντικό να ελέγχονται οι εκπαιδευτικοί και για τη δημιουργία εστιών μέσα στα σχολεία. Ό,τι ισχύει για τα λύκεια θα έπρεπε να ισχύει και για τα φροντιστήρια. Υπάρχουν μελέτες που έδειξαν ότι όταν τα παιδιά δεν πάνε στο σχολείο, υπάρχει κίνδυνος να έρθουν σε επαφή με άλλον πληθυσμό και η διασπορά να είναι μεγαλύτερη.

Η προσέλευση εκ περιτροπής θα ωφελούσε και η διασπορά σε μεγαλύτερες τάξεις των μαθητών θα ωφελούσε. Έχουμε θέματα ανισότητας, υπάρχει επιβάρυνση σε φτωχότερες γειτονιές, όμως κάθε κρούσμα που αποφεύγουμε είναι ωφέλιμο».

 

 

Μανωλόπουλος: Θα πρέπει να αυξήσουμε κατά πολύ τους ρυθμούς των εμβολιασμών

«Δεν είμαι σίγουρος ότι ήταν σωστή κίνηση να ανοίξουν τα λύκεια» σημείωσε ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος. Όσον αφορά στους εμβολιασμούς ανέφερε ότι προχωρούν με αργό ρυθμό, αλλά θα αναπληρωθεί η καθυστέρηση με την ένταξη και των πέντε εμβολίων που αναμένονται. «Στόχος είναι μέχρι τέλος Ιουνίου να έχει εμβολιαστεί μεγάλο μέρος πληθυσμού. Όταν έρθουν τα εμβόλια, θα πρέπει να αυξήσουμε τον ρυθμό εμβολιασμού. Παραμένουμε εντός στόχου. Σε έναν μήνα θα αρχίσουμε να βλέπουμε διαφορά, θα αρχίσουν να αποκτούν ανοσία οι ηλικιωμένοι», ανέφερε.

Σοκ σε πλοίο για την Ίο: Έξι μαθητές τραυματίστηκαν στις κυλιόμενες σκάλες – 14χρονη μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας

6212764

Σοκ σε πλοίο για την Ίο: Έξι μαθητές τραυματίστηκαν στις κυλιόμενες σκάλες – 14χρονη μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας

Μαθητές από σχολείο της Θήρας βρίσκονταν στο πλοίο «Διονύσιος Σολωμός» με προορισμό την Ίο, όταν…

Καιρός: Έρχεται αφρικανική σκόνη διαρκείας σε δύο κύματα – Πότε αρχίζει το φαινόμενο στη χώρα

6201041

Καιρός: Έρχεται αφρικανική σκόνη διαρκείας σε δύο κύματα – Πότε αρχίζει το φαινόμενο στη χώρα

«Ενδέχεται οι συγκεντρώσεις της σαχαριανής σκόνης να αυξήσουν τις συγκεντρώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα…