Το Μετρό για την Θεσσαλονίκη δεν είναι ποια ανέκδοτο…(video)

Έχουν γραφτεί πολλά  και άλλα τόσα έχουν ειπωθεί  για την ολοκλήρωση των έργων στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Όμως «Είναι η πρώτη φορά που το μετρό της Θεσσαλονίκης βλέπει ορίζοντα ολοκλήρωσης», όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ», Γιάννης Μυλόπουλος, αναφερόμενος στον σταθμό «Σιντριβάνι - Έκθεση». «Tο πιο γνωστό ανέκδοτο για την πόλη της Θεσσαλονίκης παύει να είναι πια ανέκδοτο και γίνεται πραγματικότητα», είπε ο πρωθυπουργός στον χαιρετισμό του.

μετρο

Ο πρόεδρος του Μετρό εξηγεί γιατί θα εγκαινιαστεί σήμερα ο σταθμός Συντριβάνι

«Επιλέξαμε έναν από τους σταθμούς της βασικής γραμμής να τον φτάσουμε στο τελικό του στάδιο, να τον ολοκληρώσουμε πλήρως, για να λειτουργήσει σαν σταθμός αναφοράς, να είναι ένας σταθμός τον οποίο θα μπορεί ο κάθε ένας Θεσσαλονικιός, πολίτης αυτής της χώρας, να μπορεί να δει πώς θα είναι ακριβώς μετά από δυο χρόνια, οι σταθμοί του μετρό» υπογράμμισε ο κ. Μυλόπουλος, επισημαίνοντας πως ο συγκεκριμένος σταθμός είναι στην «καρδιά» της πόλης, μεταξύ της Διεθνούς Εκθέσεως, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και του ιστορικού, εμπορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης.

Ο πρόεδρος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ» είπε ακόμα ότι σε δυο χρόνια οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το μετρό για τις μετακινήσεις. «Τα Χριστούγεννα, τις γιορτές του 2020, δηλαδή σε δυο χρόνια από σήμερα, το μετρό πλέον θα λειτουργεί εμπορικά, όπως σήμερα γιορτάζουμε τον πρώτο σταθμό που τελείωσε, τότε θα γιορτάζουμε το σύνολο του μετρό που θα έχει τελειώσει και που θα ξεκινήσει να λειτουργεί», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το 2019, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, είναι μια χρονιά – σταθμός για το μετρό της Θεσσαλονίκης διότι «πρώτα από όλα θα έρθουν οι συρμοί, θα τελειώσει η τοποθέτηση των σιδηροτροχιών και τον ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και κυρίως διότι το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια», ανέφερε.

Τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα ενσωματώνονται στην κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται αναμφισβήτητα να αποτελέσει το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη. «Όπως ξέρουμε όλοι, το δικό μας μετρό, είναι ένα μετρό αυτόματο που λειτουργεί χωρίς οδηγό, το οποίο χρειάζεται μια περίοδο δοκιμών περίπου ενός χρόνου, έτσι ώστε το σύστημα να μονταριστεί και να μην υπάρχει ούτε μισή στις 1.000 πιθανότητες να συμβεί το παραμικρό περιστατικό», διευκρίνισε ο πρόεδρος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ».

Το μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006 και είναι το πρώτο αυτόματο σύστημα υπόγειων σιδηροδρόμων, δίχως οδηγούς, στην Ελλάδα. Πρόκειται ίσως για το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο της Β. Ελλάδας, χρηματοδοτούμενο σε ποσοστό 75% από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Tο πιο γνωστό ανέκδοτο για την πόλη της Θεσσαλονίκης παύει να είναι πια ανέκδοτο και γίνεται πραγματικότητα»

Το έργο είναι ολοκληρωμένο στο 95% σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και «αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα: οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητα τους», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Ανακοίνωσε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών και τόνισε την πεποίθησή του ότι «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη».

Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν επανέφερε τις εικόνες που αντίκρισε ως πρωθυπουργός (στις αρχές του 2015): «Eρειπωμένα εργοτάξια, λαμαρίνες σε όλη την πόλη, μεγάλες διαφωνίες για την επίλυση τεχνικών ζητημάτων, νομικές εμπλοκές διεκδίκηση απίστευτων αποζημιώσεων για τις καθυστερήσεις, για το 30% του έργου που ανέρχονταν σε ποσά μεγαλύτερα από ό,τι το συνολικό συμβασιοποιημένο τίμημα του έργου», ανέφερε εξηγώντας ότι 900 εκατομμύρια ήταν όλο το έργο, ενώ 1,1 δισ. ήταν οι απαιτήσεις που ζητούσαν για το 30% του έργου. «Προχωρήσαμε σε δύσκολη διαπραγμάτευση, συμφωνήσαμε τελικά διαιτητικά δικαστήρια και ανώτατο πλαφόν αποζημίωσης και τελικά οι αποφάσεις όρισαν τελικά 188 εκατομμύρια ευρώ αντί για 1,1 δισ.».

«Σπάσαμε το ψευτοδίλημμα που έλεγε ή αρχαία ή μετρό»

Ο Αλ. Τσίπρας είπε ότι το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη «ήταν σταματημένο, βαλτωμένο, μαζί με την ανάπτυξη της πόλης, την προοπτική της, την ελπίδα των Θεσσαλονικέων».

Όμως, κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της χώρας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ. «όχι μόνο προχώρησε αλλά ολοκληρώνεται σε χρόνο συντομότερο από όσο κανείς θα μπορούσε να φανταστεί, σε σχέση με τη πορεία των εργασιών όταν αναλάβαμε, σε σχέση με την απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι αυτό οφείλεται στο ότι υπήρξε μια άλλη πρακτική και αντίληψη για τα πράγματα που επιτρέπει και την ολοκλήρωση του έργου και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Σπάσαμε το ψευτοδίλημμα που έλεγε ή αρχαία ή μετρό και καταλήξαμε σήμερα να έχουμε και αρχαία και Μετρό, είπε ο Αλ. Τσίπρας.
 

Ελεφάντη για Βαρτζόπουλο: Οι δηλώσεις του ξεπλένουν τις γυναικοκτονίες και δικαιολογεί τις γυναικοκτονίες

ελεφάντη

Ελεφάντη για Βαρτζόπουλο: Οι δηλώσεις του ξεπλένουν τις γυναικοκτονίες και δικαιολογεί τις γυναικοκτονίες

Σάλο προκαλέσαν οι δηλώσεις του υφυπουργού Υγείας, Δημήτρη Βαρτζόπουλου, που υποστήριξε ότι «η γυναικοκτονία έχει…

Πάτρα: Απολογούνται οι κατηγορούμενοι που διακινούσαν ναρκωτικά σε σχολεία – Ελεύθερος ο 19χρονος (video)

πατρα σχολειο

Πάτρα: Απολογούνται οι κατηγορούμενοι που διακινούσαν ναρκωτικά σε σχολεία – Ελεύθερος ο 19χρονος (video)

Φοβισμένοι οι ανήλικοι – Δίνουν πληροφορίες με το σταγονόμετρο

Εβγαλε είδηση το Ρομπότ Σοφία: «Αυτόνομο κρατίδιο θα μπορούσε να ειναι η Κρήτη»

σοφια

Εβγαλε είδηση το Ρομπότ Σοφία: «Αυτόνομο κρατίδιο θα μπορούσε να ειναι η Κρήτη»

Θεωρείται τοπιο διάσημο κατασκεύασμα της τεχνητής νοημοσύνης αλλά...μάλλον είπε κάτι που κυοφορείται χρόνια στην Κρήτη

«Καμπανάκι» του ΕΟΦ που διαφημίζεται για τους πόνους των αρθρώσεων -«Μην το χρησιμοποιήσετε»

eof

«Καμπανάκι» του ΕΟΦ που διαφημίζεται για τους πόνους των αρθρώσεων -«Μην το χρησιμοποιήσετε»

Το σκεύασμα αυτό δεν είναι εγκεκριμένο φαρμακευτικό προϊόν και ως εκ τούτου δεν έχει αξιολογηθεί…