Οι ταινίες της εβδομάδας: Το «Τετράγωνο» του Ρούμπεν Έστλουντ και το «Wonder Wheel» του Γούντι Άλεν

Η ταινία που απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα κλέβει τις εντυπώσεις αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα, όπως και η νέα ταινία του Γούντι Άλεν, η οποία έχει αποσπάσει θετικά σχόλια. Δεν λείπουν βέβαια και άλλες ενδιαφέρουσες επιλογές.

«Wonder wheel»

Η νέα δουλειά του Γούντι Άλεν - με τους Κέιτ Ουίνσλετ, Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, Τζούνο Τεμπλ και Τζιμ Μπελούσι - εκτυλίσσεται τη δεκαετία του ’50, στο Κόνι Άιλαντ, όταν η σύζυγος ενός μεσήλικα χειριστή καρουζέλ ερωτεύεται παράφορα έναν ναυαγοσώστη, τον οποίο φλερτάρει παράλληλα και η θετή κόρης της. Τέσσερις άνθρωποι διασταυρώνονται τη δεκαετία του ‘50 εν μέσω της φρενίτιδας και του χάους, στο εμβληματικό, θεματικό πάρκο του Κόνι Άιλαντ, στη Νέα Υόρκη. Η Τζίνι είναι μία μελαγχολική, συναισθηματικά ασταθής, πρώην ηθοποιός, που πλέον εργάζεται ως σερβιτόρα σε ένα εστιατόριο θαλασσινών. Ο Χάμπτι είναι ο άξεστος χειριστής του Καρουζέλ του πάρκου και σύζυγος της Τζίνι. Ο Μίκι, είναι ένας όμορφος, νεαρός ναυαγοσώστης, που ονειρεύεται να γίνει θεατρικός συγγραφέας και ενσαρκώνει όλες τις χαμένες ελπίδες και η Καρολίνα είναι η αποξενωμένη κόρη του Χάμπτι, η οποία κρύβεται από τους γκάνγκστερ, στο σπίτι του πατέρα της.

«Το τετράγωνο»

Η καυστική κωμωδία του Σουηδού σκηνοθέτη Ρούμπεν Έστλουντ απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα στο φετινό Φεστιβάλ Καννών. Ο ευφυής και ωραίος Κριστιάν, είναι καταξιωμένος επιμελητής σε ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης. Διαζευγμένος και αφοσιωμένος πατέρας δύο παιδιών, οδηγεί ηλεκτρικό αυτοκίνητο και υποστηρίζει κοινωφελείς οργανισμούς. Η επόμενη έκθεση που επιμελείται, με τίτλο The Square, είναι μια εγκατάσταση που προσκαλεί τους περαστικούς στον αλτρουισμό, υπενθυμίζοντας την ευθύνη απέναντι στον συνάνθρωπο. Η ομάδα δημοσίων σχέσεων του μουσείου έχει δημιουργήσει μια αναπάντεχη καμπάνια για το The Square. Η ανταπόκριση είναι υπερβολική οπότε και ο Κριστιάν, αλλά και το ίδιο το μουσείο, οδηγούνται σε υπαρξιακή κρίση.

«Στην ταινία, αντιμετωπίζουμε μια αδυναμία στην ανθρώπινη φύση» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Όταν προσπαθούμε να κάνουμε το σωστό, το πιο δύσκολο δεν είναι να συμφωνήσουμε σε κοινές αξίες, αλλά να λειτουργούμε με βάση αυτές. Για παράδειγμα, πώς πρέπει να φέρομαι στους επαίτες, αν θέλω να προωθήσω μια δίκαιη και ισότιμη κοινωνία, όπου το κενό ανάμεσα στους φτωχούς και τους πλούσιους έχει εξαφανιστεί; Πρέπει να διατηρήσω την προνομιούχα ζωή, που μου επιτρέπει να τους δίνω κάτι κάθε μέρα και να βελτιώσω την κατάστασή τους με έναν μάλλον ασήμαντο τρόπο; Ή πρέπει να αλλάξω ριζικά τον τρόπο ζωής μου, ώστε να αποκαταστήσω την ισορροπία ανάμεσά μας; Η άνοδος της ανέχειας και η αύξηση του πληθυσμού των αστέγων σε πόλεις του πρώτου κόσμου μάς παρουσιάζει ένα τέτοιο δίλημμα κάθε μέρα».

«Ζούγκλα»

Το θρίλερ δράσης του Γκρεγκ Μακλίν με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Άλεξ Ράσελ, Τόμας Κρέτσμαν, Λίλι Σάλιβαν, Γιασμίν Κασίμ και Τζόελ Τζάκσον μας μεταφέρει στη Βολιβία των αρχών της δεκαετίας του ’80, όπου ο Ισραηλινός εξερευνητής Γιόσι Γκίνσμπεργκ ξεκινά μια περιήγηση στον Αμαζόνιο, αναζητώντας μια χαμένη φυλή Ινδιάνων. Σύντομα, θα συνειδητοποιήσει πόσο άγρια και αμείλικτη είναι η ζούγκλα. Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. 

«Εγώ, ο Κολοκυθάκης»

Η τρυφερή ταινία κινουμένων σχεδίων του Κλοντ Μπαρά, η οποία βασίστηκε στο μυθιστόρημα «Autobiographie d’ une Courgette» του Ζιλ Παρί, ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων. Ήρωάς της είναι ένα εννιάχρονο αγόρι, που, μετά τον θάνατο της μητέρας του, μεταφέρεται σε ένα ορφανοτροφείο. Παλεύοντας να βρει τη θέση του σε αυτό το παράξενο και συχνά εχθρικό περιβάλλον, όχι μόνο μαθαίνει να εμπιστεύεται, αλλά καταφέρνει να βρει την αγάπη και μια νέα οικογένεια, όλη δική του.

«Mαμάδες με κακή διαγωγή: Χριστούγεννα εκτός ελέγχου»

Οι γνωστές πλέον κακές μαμάδες επιστρέφουν μέσα από την κωμωδία των Τζον Λούκας και Σκοτ Μουρ, με τους Μίλα Κούνις, Κρίστεν Μπελ, Κάθριν Χαν, Σούζαν Σάραντον, Τζάστιν Χάρτλει, Κριστίν Μπαράνσκι, Πίτερ Γκάλαχερ και Τζέι Χερνάντεζ. Έναν χρόνο μετά τα γεγονότα της πρώτης ταινίας, οι ηρωίδες αποφασίζουν να «επαναστατήσουν» και να απολαύσουν τα Χριστούγεννα, χωρίς το άγχος της προετοιμασίας μιας ιδανικής οικογενειακής γιορτής. Όμως, τα πάντα ανατρέπονται, όταν οι εμφανίζονται οι δικές τους καταπιεστικές μαμάδες.

«Νήμα»

Η αφοσίωση μιας γυναίκας στην Αντίσταση προδίδει την αδυναμία της να ανταποκριθεί ως μητέρα, στο ψυχαναλυτικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας του The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης), με τη Σοφία Κόκκαλη. Ο γιος της κληρονομεί ένα παρελθόν, που ο ίδιος πότε του δεν ονειρεύτηκε. Μέχρι που μια μέρα, το νήμα που τους συνδέει, ένας αόρατος ψυχολογικός ομφάλιος λώρος, κόβεται. Ο αγώνας της μητέρας για τα πολιτικά της πιστεύω μεταμορφώνεται σε ψυχολογική αλυσίδα που φυλακίζει τον γιο, ο οποίος πρέπει να αγωνιστεί για τη δική του ελευθερία και να αναζητήσει τη δική του λύτρωση.

«O θησαυρός»

Η κωμωδία του Στράτου Μαρκίδη βασίζεται σε μια από τις αγαπημένες στιγμές του κλασικού ελληνικού κινηματογράφου, την ταινία του Νίκου Τσιφόρου, «Ο θησαυρός του μακαρίτη» (1959). Η προσφάτως χήρα Θεώνη Κανελοπιπεράκη, μένει στον χρεοκοπημένο ξενώνα της στην Κρήτη και προσπαθεί να ανταπεξέλθει στα χρέη, που της άφησε ο μακαρίτης. Τα δωμάτια όμως δεν ενοικιάζονται ιδιαίτερα εύκολα. Έτσι, μαζί με την ανιψιά της, την Λουκία, σκαρφίζονται ένα τέχνασμα και διαδίδουν πως στην πανσιόν ο μακαρίτης έχει κρύψει ένα θησαυρό. Πολύ γρήγορα η πανσιόν γεμίζει από θησαυροθήρες που με διάφορες δικαιολογίες ζητούν να νοικιάσουν ένα δωμάτιο. 

«Μήδεια»

Μένοντας πιστός στον μύθο, ο Πιερ Πάολο Παζολίνι διασκεύασε, το 1969, την τραγωδία του Ευριπίδη, αναθέτοντας την ερμηνεία στη Μαρίας Κάλλας, στην πρώτη και μοναδική της εμφάνιση στη μεγάλη οθόνη. Σε αυτή την ιστορία αγάπης, προδοσίας και εκδίκησης, ο Ιάσωνας επιστρέφει από την αργοναυτική εκστρατεία κι είναι έτοιμος να παντρευτεί τη Γλαύκη, κόρη του Κρέοντα, εγκαταλείποντας τη σύζυγο και μητέρα των δύο παιδιών του, Μήδεια, η οποία, εξοργισμένη, καταστρώνει ένα δόλιο σχέδιο εκδίκησης. Το καστ συμπληρώνουν οι Μάσιμο Τζιρότι, Λορέν Τερζιέφ και Τζουζέπε Τζεντίλε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.