Newsroom

Newsroom

"INTERSTELLAR" του Κρίστοφερ Νόλαν – Από 6 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους

INTERSTELLAR 

interstellar 2014 movie

Σε ένα μέλλον όπου το περιβάλλον έχει καταστραφεί και η τροφή γίνεται όλο και πιο σπάνιο αγαθό, ένα ταξίδι πέρα από το γαλαξία είναι το μόνο που μπορεί να προσφέρει ελπίδα στην ανθρωπότητα. Το INTERSTELLAR εξιστορεί τις περιπέτειες μιας ομάδας εξερευνητών, οι οποίοι αναλαμβάνουν την πιο σημαντική και ηρωική αποστολή στην ανθρώπινη ιστορία:να ταξιδέψουν, μέσω μιας πύλης στο χρόνο, πέρα από τους φυσικούς περιορισμούς για να ανακαλύψουν αν η ανθρωπότητα έχει μέλλον ανάμεσα στα αστέρια.

Στην ομάδα των εξερευνητών, το ρόλο του πιλότου αναλαμβάνει ο βραβευμένος με Όσκαρ Μάθιου ΜακΚόναχι, ο οποίος συνειδητοποιεί πως η αγάπη είναι το μόνο πράγμα που ξεπερνάει το χρόνο και το χώρο, όταν αφήνει πίσω τα δύο του παιδιά για να ηγηθεί της αποστολής διάσωσης της ανθρωπότητας. Μαζί του, η βραβευμένη με Όσκαρ Αν Χάθαγουεϊ (ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ, Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΦΟΡΟΥΣΕ PRADA), η υποψήφια για Όσκαρ Τζέσικα Τσαστέιν (ZERO DARK THIRTY), ο βραβευμένος με Όσκαρ Μάικλ Κέιν (Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΙΠΠΟΤΗΣ, BATMAN BEGINS). Συμμετέχουν ακόμα, η βραβευμένη με Όσκαρ Έλεν Μπέρστιν (ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ, Ο ΕΞΟΡΚΙΣΤΗΣ), ο Κέισι Άφλεκ (Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ) και ο Γουες Μπέντλεϊ (AMERICAN BEAUTY).

Το νέο κινηματογραφικό αριστούργημα του Κρίστοφερ Νόλαν (Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΙΠΠΟΤΗ, INCEPTION), βασίζεται στις επιστημονικές θεωρίες του παγκοσμίως γνωστού φυσικού, Κιπ Θορν, ο οποίος είναι και συμπαραγωγός της ταινίας. Γυρισμένο μόνο σε φιλμ, το πολυαναμενόμενο INTERSTELLAR αποτελεί μια συναρπαστική ιστορία του διαχρονικού αγώνα του ανθρώπου να κατανοήσει τη θέση του στο σύμπαν. Η μουσική του βραβευμένου με Όσκαρ Χανς Ζίμερ (THE LION KING, Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΙΠΠΟΤΗ, INCEPTION) δημιουργεί μια υποβλητική ατμόσφαιρα σε ένα αγωνιώδες ταξίδι στο σύμπαν.

Εκτός από τα διαστημικά σκάφη και τα μακρινά ταξίδια σε άγνωστους πλανήτες, το INTERSTELLAR είναι μια ταινία “για την οικογένεια και τις ανθρώπινες σχέσεις”, όπως λέει η συμπαραγωγός Έμα Τόμας. “Εστιάζεται στην επιθυμία του ανθρώπου να εξερευνήσει, να ανακαλύψει και να ζήσει την περιπέτεια”, συνεχίζει. “Βρήκα το σενάριο πολύ συναισθηματικό”, δηλώνει η πρωταγωνίστρια Τσαστέιν, η οποία συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον Νόλαν. “Ο θεατής θα συνδεθεί με το καστ, αλλά και θα πληγωθεί. Μου αρέσει που υπάρχει το επιστημονικό στοιχείο, αλλά το ανθρώπινο στοιχείο ήταν εκείνο με προσέλκυσε κυρίως στην ταινία”.

Η πρωταγωνίστρια Χάθαγουεϊ, η οποία συνεργάζεται για δεύτερη φορά με τον Νόλαν μετά την ταινία Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΙΠΠΟΤΗΣ: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ, συμπληρώνει πως συγκινείται όποτε διαβάζει το σενάριο. “Η δυναμική της οικογένειας είναι τεράστια στην ταινία. Όλοι πρέπει να κάνουν κάποια θυσία για να μπορέσουν να ταξιδέψουν και πιστεύω πως η ταινία εξυψώνει τους γενναίους εξερευνητές που βάζουν το καλό της ανθρωπότητας μπροστά από τους εαυτούς τους, και δέχονται να ταξιδέψουν”. Για τον ίδιο τον Νόλαν, η ταινία επικεντρώνεται στο ρόλο του πατέρα. Επιπλέον, επιβεβαιώνει πως “το ταξίδι στο INTERSTELLAR είναι και εσωτερικής σημασίας. Όσο πιο μακριά πάμε στο διάστημα, τόσο περισσότερο ανακαλύπτουμε ποιοι είμαστε, αλλά και τη σημασία της ανθρωπότητας”.

Ο Νόλαν είναι ένας σπάνιος και χαρισματικός σκηνοθέτης. Μπορεί να δουλεύει στα πλαίσια ενός mainstream studio, αλλά έχει μια δημιουργική ελευθερία και τεχνικές που σπανίζουν όλο και περισσότερο στις μέρες μας. Γυρίζει ταινίες μόνο σε φιλμ και αντιστέκεται στις ψηφιακές τεχνικές όσο μπορεί. “Είναι πάντα ήρεμος και έχει στο μυαλό του κάθε λεπτομέρεια, σε σημείο που μπορεί να απαντήσει ερωτήσεις για τα πάντα, από τους χαρακτήρες μέχρι τα ειδικά εφέ”, σύμφωνα με τη συμπαραγωγό Τόμας. “Παρά την αυτοπεποίθηση του για τις σκηνοθετικές του ικανότητες, είναι πολύ συνεργάσιμος και δημοκρατικός. Έχεις την ελευθερία να προτείνεις, να ρωτήσεις και να εκφράσεις τη δική σου οπτική γωνία”, προσθέτει η Χάθαγουεϊ.

Ο Μακ Κόναχι, ο οποίοςσυνεργάζεται με τον Νόλαν για πρώτη φορά, εντυπωσιάστηκε από τις δυνατότητες του και τον τρόπο που δουλεύει. “Στα πλαίσια ενός mainstream studio, συχνά υπάρχουν περιορισμοί. Αλλά εδώ, δεν τους αισθάνθηκα καθόλου. Θυμάμαι που κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων στην Αλμπέρτα, ξέσπασε μια ανεμοθύελλα. Οι περισσότεροι σκηνοθέτες θα είχαν διακόψει άμεσα τα γυρίσματα και θα περίμεναν να σταματήσει η δυνατή βροχή. Ο Κρις όμως, συνέχισε τα γυρίσματα και αντιμετωπίζει τα πάντα με τις εκάστοτε συνθήκες”.

Το INTERSTELLAR υπόσχεται ένα επικό ταξίδι στα αστέρια, μέσω τεχνικών που το κάνουν να μοιάζει αληθινό σε κάθε επίπεδο στη μεγάλη οθόνη.  Για τον Νόλαν, η ύπαρξη του ρεαλιστικού στοιχείου σε μια ταινία είναι ύψιστης σημασίας. Ο Νόλαν μαζί με τoν production designer, Νέιθαν Κρόουλι, ήθελαν το επιστημονικό στοιχείο να είναι ελεγχόμενο και προσγειωμένο. Για την παραγωγή του INTERSTELLAR, το συνεργείο συμπεριέλαβε αστροναύτες, όπως η Μάρσα Άιβινς, και επισκέψεις στο Επιστημονικό Κέντρο της Καλιφόρνια. Η ιδέα ήταν πως κάθε τι που θα χρησιμοποιούταν για την παραγωγή της ταινίας, θα έπρεπε να είναι αληθινό, όσο αληθινός είναι και ο κόσμος στον οποίο ζούμε. “Δεν ζούμε σε έναν λαμπερό, ψεύτικο κόσμο”, όπως λέει ο ΜακΚόναχι. 

Αντί να δημιουργηθούν ψηφιακά, τα ρομπότ κατασκευάστηκαν από τον ηθοποιό Μπιλ Έργουιν, μέλος του καστ, ο οποίος ειδικεύεται στο να “δίνει ζωή” σε άψυχα αντικείμενα. “Στην παραγωγή, δεν χρησιμοποιώ ποτέ green screens”, χαμογελάει ο Νόλαν. “Προσπαθούμε να διατηρούμε το ρεαλιστικό στοιχείο όσο περισσότερο γίνεται, κυρίως για την εμπειρία του καστ. Απλά εφέ, όπως αντανακλάσεις στα διαστημικά κράνη, δίνουν στους ηθοποιούς την αίσθηση πως ο κόσμος στον οποίο πρωταγωνιστούν είναι αληθινός και χειροπιαστός.”

Παρoλ’ αυτά, το ρεαλιστικό στοιχείο πολλές φορές δεν ήταν ό,τι πιο άνετο για το καστ της ταινίας. Η ενδυματολόγος Μέρι Ζόφρες δηλώνει πως οι διαστημικές στολές που σχεδίασε για τους σκοπούς της ταινίας συνδύαζαν το ρεαλιστικό στοιχείο με την ελκυστικότητα, αλλά δεν ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστικό για τους ηθοποιούς να τα φορούν. “Τους πήρε λίγο καιρό να τις συνηθίσουν. Είναι πολύ βαριές: η κάθε στολή μπορεί να ζυγίζει από 9 ως 13,5 κιλά.”. Η Χάθαγουεϊ προσθέτει πως υπήρξαν φορές που αισθανόταν κλειστοφοβικά φορώντας τη.

Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στην Ισλανδία, όπου ο Νόλαν και το συνεργείο του είχαν γυρίσει το BATMAN BEGINS. Η τοποθεσία ήταν ιδανική και “επική” όπως τη χαρακτηρίζει ο Νόλαν, αφού έβγαζε την αίσθηση του μακρινού και του ξένου, όπως είναι ο παγωμένος πλανήτης στον οποίο ταξιδεύουν ο ΜακΚόναχι, η Χάθαγουεϊ και η υπόλοιπη ομάδα των εξερευνητών, με σκοπό να σώσουν την ανθρωπότητα. “Όσο πιοασυνήθιστο και ακραίο θα ήταν το μέρος όπου θα γυρίζαμε την ταινία, τόσο πιο αληθινό θα ήταν το αποτέλεσμα”, σχολιάζει ο Νόλαν. Οι συνθήκες των γυρισμάτωνήταν εξίσου ακραίες. “Στις 15 Σεπτεμβρίου, καθώς γυρίζαμε την ταινία, ξεκίνησε ένας δυνατός αέρας ο οποίος κατέληξε στη μεγαλύτερη ανεμοθύελλα που μπορούσαμε να φανταστούμε, και διήρκησε δύο μέρες”, θυμάται ο Νόλαν. “Η μανία του τυφώνα δεν μας πτόησε όμως. Συνεχίσαμε τα γυρίσματα, εκτός κι αν η ομάδα ασφαλείας μας συμβούλευε το αντίθετο”.

Δείτε το τρέιλερ: 

 

 

Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Νόλαν

Πρωταγωνιστούν:  Μάθιου ΜακΚόναχι, Αν Χάθαγουεϊ, Τζέσικα Τσαστέιν, Μάικλ Κέιν, Έλεν Μπέρστιν, Κέισι Άφλεκ, Γουές Μπέντλεϊ

 

Καιρός: Βροχές, καταιγίδες και κεραυνοί την Παρασκευή – Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού

Καιρός έκτακτο δελτίο

Καιρός: Βροχές, καταιγίδες και κεραυνοί την Παρασκευή – Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού

Δύσκολες θα είναι οι καιρικές συνθήκες σε πολλές περιοχές της χώρας την Παρασκευή και το…

Αναστάσης Μανιουδάκης: Να υπάρξει Δικαιοσύνη για την αστυνομική δολοφονία του πατέρα μου (video)

Μανιου

Αναστάσης Μανιουδάκης: Να υπάρξει Δικαιοσύνη για την αστυνομική δολοφονία του πατέρα μου (video)

«Η απώλεια του οπτικοακουστικού υλικού οφείλεται σε απόρριψη του αιτήματος της οικογένειας από τον Εισαγγελέα»,…

Βραζιλία: Eίχε πεθάνει δύο ώρες πριν ο 68χρονος που τον πήγε νεκρό στην τράπεζα η ανιψιά του για δάνειο 3.000 ευρώ (video)

Βραζιλία

Βραζιλία: Eίχε πεθάνει δύο ώρες πριν ο 68χρονος που τον πήγε νεκρό στην τράπεζα η ανιψιά του για δάνειο 3.000 ευρώ (video)

«Θείε με ακούς; Πρέπει να υπογράψεις. Δεν μπορώ να υπογράψω για σένα», φαινόταν να λέει…