Hearing – Ένα επικό έργο για την καφκική πραγματικότητα του Ιράν από τον Amir Reza Koohestani

Πώς είναι να παίζεις στο θέατρο φορώντας τσαντόρ; Πώς είναι να περνάς τη νιότη σου σε συνθήκες καταστολής; Ένα λιτό και, συνάμα, επικό έργο σχετικά με την καφκική πραγματικότητα του Ιράν, από τον Amir Reza Koohestani, για τρεις ημέρες στη Στέγη.

58e5102b1dc5245a298b471e

Όταν ένας πολυβραβευμένος θεατρικός σκηνοθέτης και δραματουργός, όπως ο Ιρανός Αμίρ Ρεζά Κουχεστανί, εμπνέεται από το έργο ενός σπουδαίου ομοεθνούς του κινηματογραφιστή, και πιο συγκεκριμένα του Abbas Kiarostami, το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι συγκλονιστικό.

Το Hearing μιλά για την ελευθερία και την καταστολή της, με βάση ένα ιρανικό παράδειγμα «εγκλήματος»: το άκουσμα μιας «απαγορευμένης» ανδρικής φωνής σε μια φοιτητική εστία θηλέων στην Τεχεράνη.

Τέσσερις γυναίκες με τσαντόρ. Μια φωνή που δεν έπρεπε να ακουστεί. Μια ανάκριση. Ο φόβος, η ενοχή και η νιότη που εξορίζεται.

Πέντε χρόνια μετά το ονειρικό Μέσα στα σύννεφα, ο πολυβραβευμένος Ιρανός σκηνοθέτης και δραματουργός Αμίρ Ρεζά Κουχεστανί επιστρέφει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, από 28 έως 30 Απριλίου, με ένα συγκλονιστικά λιτό έργο που διερευνά την καφκική πραγματικότητα της χώρας του.

Πηγή έμπνευσής του ήταν το ντοκιμαντέρ του Αμπάς Κιαροστάμι, Homework (1989), το οποίο αποτελούσε μια κριτική του ιρανικού εκπαιδευτικού συστήματος, βασισμένη σε συνεντεύξεις των τρομοκρατημένων μαθητών ενός δημοτικού σχολείου της Τεχεράνης. Με αφορμή αυτή την ταινία, ο Κουχεστανί παρουσιάζει στο Hearing κάτι αντίστοιχο: το πανεπιστήμιο σαν στρατοδικείο και τη νιότη σαν φυλακή.

Η ελευθερία του λόγου ταυτίζεται με την ελευθερία της ύπαρξης σε μια μυστηριώδη παράσταση ποιητικής πνοής, στημένη στο ημίφως και ανάμεσα στις σιωπές και τους ψιθύρους. Κυρίαρχο στοιχείο είναι ένα κράνος με κάμερα, ένα σκηνικό αντικείμενο που παραπέμπει τόσο σε δυστοπική ταινία επιστημονικής φαντασίας όσο και στις συνθήκες καταστολής που επικρατούν στο Ιράν.

Συντελεστές

Κείμενο & Σκηνοθεσία: Amir Reza Koohestani

Βοηθός Σκηνοθέτη: Mohammad Reza Hosseinzadeh

Ερμηνεύουν: Mona Ahmadi, Ainaz Azarhoush, Elham Korda, Mahin Sadri

Βίντεο: Ali Shirkhodaei

Μουσική: Ankido Darash & Kasraa Paashaaie

Ήχος: Ankido Darash

Σχεδιασμός Φωτισμών: Saba Kasmaei

Σχεδιασμός Σκηνής: Amir Reza Koohestani, με τη βοήθεια της Golnaz Bashiri

Κοστούμια & Σκηνικά αντικείμενα: Negar Nemati

Δεύτερος Βοηθός: Mohammad Khaksari

Διευθυντής Σκηνής: Mohammad Reza Najafi

Βοηθός Ενδυματολόγου: Negar Bagheri

Παραγωγή: Mehr Theatre Group

Συμπαραγωγή: La Bâtie – Festival de Genève (Ελβετία), Künstlerhaus Mousonturm Frankfurt am Main (Γερμανία), BOZAR – Centre for Fine Arts Brussels (Βέλγιο)

Διεύθυνση παραγωγής: Mohammad Reza Hosseinzadeh & Pierre Reis

Διεύθυνση ομάδας & περιοδείας: Pierre Reis

Το Hearing γράφτηκε στη διάρκεια φιλοξενίας στην Akademie Schloss Solitude, στη Στουτγάρδη της Γερμανίας (Οκτώβριος 2014 – Μάρτιος 2015).

HEARING

του Amir Reza Koohestani

28 – 30 Απριλίου 2017|21:00|Μικρή Σκηνή

Περισσότερα: http://www.sgt.gr/gre/SPG1756


Διπλός ισχυρός σεισμός ταρακούνησε τη μισή Ελλάδα: Τι είναι γνωστό μέχρι τώρα – Οι πρώτες εκτιμήσεις

σεισμός

Διπλός ισχυρός σεισμός ταρακούνησε τη μισή Ελλάδα: Τι είναι γνωστό μέχρι τώρα – Οι πρώτες εκτιμήσεις

Δύο ισχυροί σεισμοί σημειώθηκαν στην Ηλεία - Οι πρώτες εκτιμήσεις από τους σεισμολόγους

Απάντηση Φαραντούρη σε Μητσοτάκη: «Έτσι λειτουργεί η δικαιοσύνη στα δημοκρατικά ευρωπαϊκά κράτη»

ΝΙΚΟΛΑΣ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗΣ

Απάντηση Φαραντούρη σε Μητσοτάκη: «Έτσι λειτουργεί η δικαιοσύνη στα δημοκρατικά ευρωπαϊκά κράτη»

Η απάντηση του συμβούλου Ευρωπαϊκής Πολιτικής του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στον πρωθυπουργό