Newsroom

Newsroom

Η Ανδρονίκη Μαραθάκη στο koutipandoras.gr: "Ας περιμένουμε και το κρίσιμο σημείο στη στροφή"

Η χορογράφος Ανδρονίκη Μαραθάκη παρουσιάζει το τρίτο μέρος μιας τριλογίας αυτόνομων έργων που ακολουθούν την ενδιαφέρουσα θεματική “έρωτας και επανάσταση”. Με αυτή την αφορμή, μιλάει στο koutipandoras.gr για την καινούργια της δουλειά, για την αναίρεση της εικόνας του "επικού" και για τα επόμενα σχέδια της.

581a49901dc52488268b4585

Το μέρος με τον υπότιτλο «Η ανωμαλία του ελάχιστου» προτείνει τον έρωτα σαν συμβάν με σίγμα μικρό και όχι κεφαλαίο, αποσυνδέοντάς τον από την επική εικόνα που συχνά κυριαρχεί και προσφέρει κυρίως απόσταση και λατρευτική ποιότητα, χωρίς όμως να μειώνει επ’ ουδενί την Αλήθεια που επινοείται σε αυτόν.

Συνέντευξη στην Ηλέκτρα Ζαργάνη

Η Ανωμαλία του Ελάχιστου. Πως μπορεί κανείς να εξετάσει τα πράγματα από αυτό το πρίσμα;

Μοιάζει πιο εύκολο να παρατηρούμε τις παρεκκλίσεις ανάμεσα στα παρόμοια. Σε μία σχέση ή σε μια παρόμοια δράση. Την εξετάζουμε σήμερα, χθες, προχθές…

Πιο εύκολα επίσης βιώνουμε τις ελάχιστες ανωμαλίες των δράσεων μας ή την ανωμαλία της ελάχιστης δράσης μας παρά την/τις εξετάζουμε.

Οπότε ίσως ας τις εξετάζουμε από αυτή σκοπιά, με την ποιότητα του ανάλαφρου, του γενναίου και ενώ ρέουμε.

Έρωτας και επανάσταση. Γιατί επιλέξατε να καταπιαστείτε με αυτή τη θεματική; Τι σας ενέπνευσε και τι σας γοήτευσε;

Με ενέπνευσαν τα δύο κεφαλαία επικά “Ε” και με γοήτευσε η συμπύκνωσή τους σε πολλά στιγμιαία, αλλά και αιώνια, μικρά “ε”.

“Η επανάσταση της σιλουέτας” διάβαζα σήμερα στο μετρό για διαφήμιση καλσόν και ομολογώ πως ενοχλήθηκα λίγο με την χρήση της λέξης.

Μα αν το σκεφτώ σαν διαφήμιση της σιλουέτας των “ε” είμαι κάπως καλύτερα.Η μετάβαση των εννοιών, από τη μία σημασία στην άλλη, συνιστά πολιτισμό όπως γράφει ο Ε. Μπάρμπα.

Με ποιον τρόπο οι ερμηνευτές σωματοποιούν το θέμα πάνω στη σκηνή; Με ποια εργαλεία δουλέψατε για να διαμορφώσετε το τελικό αποτέλεσμα;

Πολύ γενικά, σωματοποίησαν την πύκνωση και διαστολή της στιγμής και τον τρόπο εκείνη δα την στιγμή να έρθεις σε επαφή με κάποιον άλλο. Σκοπός να παραχθεί “κίνηση μετέχουσα της Ροής.”

Εσκεμμένα όμως θα συγκεντρωθώ να απαντήσω σε ένα εργαλείο σύνθεσης κατά την διαδικασία δημιουργίας, αφού με ενδιαφέρει το θέμα του έργου να είναι επεξεργάσιμο και βιωματικά από τους συμμετέχοντες.

Όμοια με το θέμα του έργου, το πεδίο μελέτης ήτανε πολύ συγκεκριμένο και ελάχιστο εξ αρχής. Ο στόχος είναι να επεξεργαστούμε τα ελάχιστα, το ελάχιστα πεδίο έρευνας δηλαδή, στο ελάχιστο δυνατό χρονικό διάστημα των προβών, με την μέγιστη ποιότητα που διαθέτουμε ως δημιουργοί και με μια οικονομία για να αντέξουμε στη διάρκεια του χρόνου.

Οι ερμηνευτές πρώτοι, και μετά οι συντελεστές, ήρθαν αντιμέτωποι με μεγάλη πυκνότητα υλικού τις λίγες μέρες που ερευνήσαμε το έργο, διαχειρίστηκαν την έκκεντρη αυτή κατάσταση εν κινήσει, αντέδρασαν εν κινήσει, έδρασαν και δρούνε εν κινήσει. Γενναίοι, ε?

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;

Σχέδιο 1: Να προσπαθήσω να δημιουργήσω τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να μπορεί να υπάρχει χρόνος για έρευνα με την ομάδα που έχει αρχίσει να διαμορφώνεται με αφορμή αυτό το έργο. Όλοι είναι άνθρωποι που έχω διασταυρωθεί μαζί τους, τους έχω ξεχωρίσει, είναι άνθρωποι που τους ερωτεύομαι και με αφορά ο τρόπος που σκέπτονται και ορίζονται.

Σχέδιο 2: Να μελετήσω τα δυο έργα της θεματικής “έρωτας και επανάσταση” που έπρεπε κανονικά να προηγούνται, αλλά τελικά έπονται. Κάποιοι θα ‘λεγαν πως οπισθοδρομώ. Διαφωνώ.

Σχέδιο 3. Το επερχόμενο έργο του αγαπημένου μου Κωνσταντίνου Ντέλλα και η μελέτη μου μαζί του.

Σχέδιο 4: Να δεχτώ ότι όλα τα παραπάνω θα ανατρέπονται ελάχιστα.

Αν έπρεπε να μας περιγράψετε με μία φράση τι θα δούμε πάνω στη σκηνή ποια θα ήταν αυτή;

Τίποτα το επικό, μακάρια η προσμονή.

Είναι εφικτό να δουλεύει ένας νέος καλλιτέχνης στην Ελλάδα αυτή την εποχή; Έχετε συναντήσει δυσκολίες;

Για κανέναν δεν είναι εύκολο να εργάζεται σήμερα στην Ελλάδα. Όσοι ασχολούνται δε με τις τέχνες κάθε που ζορίζονται εντείνουν το ζόρι τους ούτως ή άλλως μέχρι ένα πολύ κρίσιμο σημείο. Αυτή την εποχή απλά καλωσορίσαμε στην ομάδα μας, που εργάζεται σε εντελώς σουρεαλιστικές συνθήκες, τους υπόλοιπους, όπως λέει ένα φίλος. Προθέτω: απλά ας περιμένουμε και το κρίσιμο σημείο στη στροφή.

Από που αντλείτε ερεθίσματα για να παραμένετε δημιουργική;

Από τη θάλασσα, τη σερβιτόρα, τα μάτια, το μαύρο του ουρανού, τον οργασμό, τον αέρα, τα μαλλιά, την αφή, τον Τζόρα που ‘ναι τριών, το τέσσερα, το Φίλιππο, τη παύση, την αφή, την Όλγα, το σύμπαν, τα’ ατύχημα, τη Μάρθα, τον Αλέξανδρο, τα μέτωπα, την Εμμανουέλα τα μάτια, το Χρίστο, το ιερό, τον Χρήστο, την βία, τη Μαριάννα, το στόμα, τη Μαργαρίτα, την κόψη, τον Κωνσταντίνο, τη σιωπή, τον Κωνσταντίνο, τον Γιώργο, τον Παναγιώτη, τα χέρια, τον Αχιλλέα, τις γαρδένιες, τα βαρελάκια, τον Χούλιο., τη Λουκιανή,, τη Ματίνα, το ύψος, την κούνια, τη Μαρία, τα ψαλίδια, τον Άρη, τον ουρανό, την Κωνσταντίνα, την ανωμαλία, τον Άγγελο, το θηλυκό του, τη Γίτσα, την Λήδα, το βουνό, την Ελευθερία, την κολυμπήθρα, το Σταμάτη, το Σερέτη, τον λαγό, το δύο, το Φοίβο, τη Κατερίνα, τη Κατερίνα, την Κατίνα, την υπομονή, τον Σπύρο, τα πλευρά, τον Στέφανο, τη μασχάλη, τον John, τη μπάλα, τον Πάνο, τον Παναγιώτη, τον πατέρα, την μάνα, τη κοιλιά, τα’ αφτί, το πάνω, τον Πάνα, τον Πάνο, τον αφαλό, το φως.

Υ.Γ. :Δεν είμαι ερωτευμένη με την σερβιτόρα ούτε με κάποιον Πάνο. Μια τέτοια σκέψη σε αυτό που διαβάσατε θα ήταν μια ένωση εκ του ασφαλούς. Η δημιουργία ερεθίζεται από τις ελάχιστες ανατροπές αυτών.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Ιδέα – Χορογραφία: Ανδρονίκη Μαραθάκη

Σκηνογραφική & Ενδυματολογική Επιμέλεια: Όλγα Μπρούμα, Μαργαρίτα Δοσούλα

Φωτιστικό Περιβάλλον: Σταμάτης Κούρος

Ηχητικό Περιβάλλον: Χρήστος Ροζάκης

Θεωρητική Υποστήριξη: Σπύρος Τέγος

Σχεδιασμός χωρικών κατόψεων: Αγγελική Λυμπεροπούλου

Οργάνωση Παραγωγής: Ιωάννης Στ. Κούνης

Διεύθυνση Παραγωγής: Νίκος Μπορόβας

Προβολή – Επικοινωνία: Γιώργος Κατσώνης

Φωτογραφία: Παναγιώτης Μαϊδης, Βαγγέλης Πούλης

Κάμερα: Ιωάννης Στ. Κούνης, Όλγα Μπρούμα

Promo video: Χρυσάνθη Μπαδέκα

Σχεδιασμός αφίσας: Ευτυχία Λιάπη

Ερμηνευτές: Αλέξανδρος Λασκαράτος, Άρης Παπαδόπουλος, Εμμανουέλα Κορκή, Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης, Λουκιανή Παπαδάκη, Μαρία Πασχαλίδου, Μαριάννα Καραβά, Μάρθα Πασακοπούλου, Ματίνα Κοκολάκη

Ζωντανά στο πιάνο: Παναγιώτης Κραμπής, Γιώργος Πατεράκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ

Η Ανδρονίκη Μαραθάκη αρχικά σπούδασε στη σχολή Συντήρησης Αρχαιοτήτων και ‘Έργων Τέχνης (Αθήνα). Αλλάζοντας μετά κατεύθυνση σπούδασε χορό και σαν υπότροφος του Ι.Κ.Υ. συνέχισε τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Λονδίνο στο University of London, C.S.S.D(ΜΑ Performance Practices and Research).

Η έρευνά της μέσω της πρακτικής του χορού, υπό τον όρο “μετατροποιήσιμες χορογραφίες” αφορά τις δομές σύνθεσης, τη χορογράφηση ροών κίνησης και τη δημιουργία λειτουργικής κίνησης τόσο μέσω της αστάθειας και της μετατόπισης του ανθρώπινου σώματος όσο και μέσω της χρήσης υλικών, κυρίως οργανικών. Έχει συμμετάσχει ως visiting artist για δυο χρονιές στο choreography lab/ κινητήρας και έχει συνεργαστεί με τους Βανιώ Παπαδέλη, Εύα Πυρνοκόκη, Πέτρο Γάλλια, SaLtaTor Physical Dance Group, Κωνσταντίνο Μίχο, την ομάδα του Δημήτρη Καραλή, τον Κωνσταντίνο Ρήγο, τον Φώτη Νικολάου, την ομάδα του “break the chain” και τον Κωνσταντίνο Ντέλλα.

Από τον Απρίλιο είναι μέλος του Δ.Σ. της ΚΣΟΤ, ενώ τα δύο τελευταία χρόνια είναι μέλος της ομάδας “Dancing to connect”/Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας Κόκκου Ροιής.

Διδάσκει κίνηση και αυτοσχεδιασμό σε χορευτές ανήλικους και ενήλικους (Cumana Dance Studio, Quilombo Centro Cultural, Baile de Barrio, Da.n.Ce., Συνεργατικό Στούντιο Λάθος Κίνηση, Ακροποδητί Σύρος, Φεστιβάλ Σχολείο Τήνου, Duende Ensemble, Κινητήρας, Αίαντας Α.Σ., Σχολή Ε.Γαλιατσάτου).

Εκτός των χορογραφικών έργων που έχει παρουσιάσει, οργανώνει και επιμελείται δράσεις με τη συμμετοχή κοινού και performer,επαγγελματιών και μη (Σωσίβια/ Rabbithole & Σ.Ε.ΧΩ.ΧΟ., ΛΕΛΑ/ brain the chain festival, ΔΙΑΡΡΟΗ/ 3η Μπιενάλε Αθήνας , Athens Photo Festival 2016).


ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Κυριακή 6, Δευτέρα 7, Τρίτη 8 Νοεμβρίου στις 21.00

Τιμές εισιτηρίων: 12€ (+ Έκπτωση από το Dancetheater)

Διάρκεια παράστασης: 40 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ

6906483978

ART FACTORY – ΤΕΧΝΟΣΤΑΣΙΟ

Πειραιώς 178 & Λαμίας 6, Πετράλωνα

Στέφανος Κασσελάκης: «Αλέξη, έλα πάνω» – Η στιγμή που ο Τσίπρας ανεβαίνει στο βήμα (video)

ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΥΡΙΖΑ

Στέφανος Κασσελάκης: «Αλέξη, έλα πάνω» – Η στιγμή που ο Τσίπρας ανεβαίνει στο βήμα (video)

«Πάμε μπροστά. Αλέξη, έλα πάνω», ανέφερε ο Στέφανος Κασσελάκης με αποδέκτη τον τέως αρχηγό του…