Διαβάστε τη βήμα προς βήμα εξουδετέρωση των επιχειρημάτων Αδωνι σε βάρος Ρωμανού

Του Παναγιώτη Ρεγκούκου

romanos 21

Του Παναγιώτη Ρεγκούκου

Επειδή ήταν ένας από τους τρεις (σαν την μύγα μες το γάλα!) μόνο που καταψήφισαν την τροπολογία, και μόνο γι’ αυτό, αξίζει μια απάντηση.

 

Έγραψε λοιπόν ο Α. Γεωργιάδης στην αρχή του σχολίου του που μπορείτε να το βρείτε στο Internet.

 

«Χθες η Βουλή ομοφώνως ψήφισε την αλλαγή του Νόμου χορηγήσεως εκπαιδευτικών αδειών των Φυλακισμένων, για να πειστεί ο κ. Νίκος Ρωμανός να σταματήσει την απεργία πείνας την οποία είχε ξεκινήσει. Ομοφώνως; Όχι! Τρεις βουλευτές –τουλάχιστον- ο Θάνος Πλεύρης, ο Γιάννης Καράμπελας (για τον οποίον δεν έγινε ευρύτερα γνωστό) και εγώ ψηφίσαμε Όχι! Οφείλω λοιπόν μία δημόσια εξήγηση του γιατί αποφάσισα τουλάχιστον εγώ «να χαλάσω» αυτήν την «γιορτινή» ατμόσφαιρα εθνικής συνεννοήσεως που ζήσαμε χθες.

 

Και για λόγους Αρχής αλλά και για λόγους ουσίας λοιπόν καταψήφισα μία τροπολογία που –μακάρι να βγω ψεύτης- στο μέλλον θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα σε διάφορα επίπεδα.»

 

 

Ο δικός μας σχολιασμός

 

 

Λόγος Πρώτος: Το Κράτος δεν εκβιάζεται!

 

 

 

 

Σίγουρα ο εκβιασμός δεν μπορεί να αποτελεί στοιχείο συνεννόησης και συνύπαρξης ανάμεσα στους ανθρώπους. Όμως, θα πρέπει να ορίσουμε την έννοια για να μπορούμε να συνεννοηθούμε : εκβιασμός είναι η προσπάθεια κάποιου να εξαναγκάσει κάποιον άλλο να κάνει αυτό που επιθυμεί ο πρώτος. Με την έννοια αυτή, ο εξαναγκαζόμενος υποκύπτει και κάνει αυτό που τον εξαναγκάζει ο άλλος.

 

 

 

 

Μόνο που εδώ, δεν συντρέχει αυτή η περίπτωση, γιατί το κράτος δεν «εξαναγκάστηκε» αλλά άλλαξε θέση, διόρθωσε έναν νόμο, βελτίωσε μια κοινωνική αδικία. Και το έκανε μόλις παρουσιάστηκε το πρόβλημα. Γιατί δεν μπορεί κανείς να προβλέψει όλες τις περιπτώσεις πριν παρουσιαστούν, για να νομοθετήσει.

Η περίπτωση του να «καιγόταν ο τόπος» αν πέθαινε ο Ρωμανός, δεν έχει να κάνει με την εξουσία ούτε εκείνου ούτε του κράτους. Το κάψιμο θα ήταν η έκφραση της γνώμης μεγάλης μερίδας της κοινωνίας, την οποία έπρεπε το κράτος να λάβει υπόψη του και να νομοθετήσει ανάλογα. Το παιχνίδι της εξουσίας που υπαινίσσεται ο Γεωργιάδης είναι μόνο στο μυαλό του γιατί μόνο έτσι μπορεί να δει τα πράγματα :  ανταγωνιστικά, εξουσιαστικά, κυριαρχικά.

 

Οπότε δεν έγινε καμία μοιρασιά με της εξουσίας, γιατί δεν μπορούσε να γίνει τέτοια μοιρασιά ανάμεσα στην κοινωνία και ένα μόνο μέλος της.

Το κράτος δεν φοβήθηκε και άλλαξε τον νόμο, αλλά άπλα άκουσε την κοινωνία. Οπότε και η ρήση του Περικλή δεν έχει καμία θέση, αν και σωστή γενικά.

 

 

 

Λόγος Δεύτερος: Διότι είναι Παράνομη

 

 

 Υπάρχει πληθώρα διατάξεων νόμων που ίσως να φαίνεται πως δημιουργήθηκαν για ένα άτομο τελείως συμφεροντολογικά. Στην ουσία όμως έγινε έτσι γιατί το ένα αυτό άτομο εξέφραζε όλη την κοινωνία, αφού αφορούσε μια σημαντική γενική κοινωνική αρχή σχετικά με το δικαίωμα της εκπαίδευσης. Η διάταξη λοιπόν που ψηφίστηκε, είναι σίγουρα χρήσιμη και ως προς την γενική αρχή, αλλά και ως προς τους ανθρώπους που περιλαμβάνει στο παρόν και στο μέλλον.

 

 

 

 

Λόγος Τρίτος: Διότι ανοίγει τον Ασκό του Αιόλου

 

 

 Ο ισχυρισμός πως μπορεί κάποιος για έναν πολύ απλό λόγο σαν εκείνους που αναφέρει ο Γεωργιάδης, θα κάνει απεργία πείνας, είναι μια γενίκευση που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση και θα μπορούσε κανείς να σταματήσει εδώ. Για να κάνουμε όμως πιο σαφή την λανθασμένη σκέψη του, θα πούμε μόνο ένα : για να κάνει κάποιος απεργία πείνας και να φτάσει κοντά στον θάνατο, ο λόγος σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι τόσο απλός. Αντίθετα θα είναι πολύ πιο σοβαρός και χρήσιμος στην κοινωνία.

 

Από την άλλη μεριά, το θάρρος και το σθένος που χρειάζεται κάποιος για να κάνει απεργία πείνας μέχρι τον θάνατο, σημαίνει πως για τον ίδιο ο λόγος είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου, ζήτημα βασικών αρχών κλπ κλπ. Που σημαίνει πως το κράτος θα πρέπει να το δει με ενδιαφέρον και σοβαρότητα. Η δε αντίδραση του κόσμου, που αναφέρει ο Γεωργιάδης, σαφώς είναι ένα σοβαρό μήνυμα προς το κράτος για να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές. Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει τα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία μιας αντίδρασης.

 

 

Απίστευτη Υποκρισία

 

 

 Η μεταμέλεια που ζητάει στο όνομα του κράτους ο Γεωργιάδης, είναι μια έννοια που προϋποθέτει την αλλαγή ιδεολογίας και στάσης ενός ανθρώπου με στόχο στην προσαρμογή του στην κοινωνία. Η κοινωνία χρειάζεται να μετρήσει σωστά τις αντιδράσεις του ατόμου αυτού, να δει αν πραγματικά εκφράζουν ένα κοινωνικό πρόβλημα γενικότερο και βεβαίως να το δει ως ευκαιρία για βελτίωση της. Οι ιδέες βελτίωσης δεν πέφτουν από τον ουρανό, αλλά προσδιορίζονται στην πράξη όταν οι συνθήκες τις αναδεικνύουν με κάθε τρόπο.

 

 

Επίσης, η εκπαιδευτική άδεια δεν μπορεί να είναι κανενός είδους επιβράβευση, γιατί με την λογική αυτή, επιβράβευση θα μπορούσε να ορίσει ο νομοθέτης, το φαγητό, τον ύπνο, την επικοινωνία με τους άλλους ανθρώπους κλπ. Η εκπαιδευτική άδεια είναι δικαίωμα και όχι δωράκι σε όποιον υποτάσσεται σε μια κοινωνία με την οποία έχει διαφωνία, έστω και αν την εκφράζει βίαια και καταστροφικά. Όπως δικαίωμα είναι το φαγητό, το νερό, το κατάλυμα.

 

Η λεγόμενη ομαλή επανένταξη που αναφέρει ο Γεωργιάδης, δεν είναι παρά μια υποταγή στην κοινωνία, που οδηγεί στην «σκλαβιά» και την οπισθοδρόμηση.

 

Ο ίδιος ο Ρωμανός μπορεί να δίνει όποιο νόημα θέλει ο ίδιος στην ενέργεια του και στην εξέλιξη της. Όμως οι κοινωνία που είναι πάνω από τα άτομα, πρέπει να δώσει το δικό της νόημα. Η χρήση δε «ΌΛΩΝ ΤΩΝ ΜΈΣΩΝ» που αναφέρει, καλύτερα θα ήταν να μην την έκανε, γιατί όλοι σήμερα ξέρουμε πως τις μολότοφ δεν τις πετάνε μόνο εκείνοι που αντιστέκονται αλλά και άτομα της ασφάλειας που χώνονται στις διαδηλώσεις (τις φωτογραφίες δεν τις έχει δει ο Γεωργιάδης¨;;;). Άλλωστε το απλό «δηλ.» που χρησιμοποιεί, δεν είναι παρά η δική του εξήγηση, η δική του γνώμη που δεν είναι υποχρεωτικό να συμφωνεί με την πραγματικότητα ή τουλάχιστον με εκείνο που εννοούσε ο ίδιος ο Ρωμανός.

 

 Όταν δίνεις ο ίδιος την εξήγηση στα λεγόμενα του άλλου και μετά αυτά τα ίδια τα χρησιμοποιείς για να τον κατακεραυνώσεις, είναι φανερός ο σκοπός σου και το μέσο που χρησιμοποιείς.

 

 

Κανονικά δεν θα έπρεπε να του αναγνωρίζει ως θετικό, το γεγονός πως προβάλλει την εκπαιδευτική άδεια, ενώ στην πραγματικότητα θέλει να την πάρει για να δραπετεύσει. Αυτό είναι ίσως ο κυριότερο λάθος του ίδιου του Ρωμανού, που πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη και να αποκτήσουμε θέση γιαυτό.

Για το αν θα βγάλει το βραχιολάκι, την ευθύνη θα την έχει ακέραια ο ίδιος, και κανένας άλλος που κατονομάζει ο Α. Γεωργιάδης.  Αυτό δε, είναι ένα ακόμη λάθος στην σκέψη του βουλευτή.

 

Αν ένας χρυσαυγίτης που σπεύδει να υποστηρίξει ο Γεωργιάδης, έχει το σθένος και το θάρρος να υποστηρίξει μια υψηλής αξίας «αξία» με απεργία πείνας, σαφώς και η κοινωνία θα πρέπει να ενδιαφερθεί και να σκύψει στο θέμα. Όμως, για την ώρα, όλοι τους το μόνο που κάνουν είναι να διαμαρτύρονται, να γκρινιάζουν και να βρίζουν την Δημοκρατία που τους δίνει  την δυνατότητα να τα κάνουν όλα αυτά.

Όσο για την Ιδεολογική Ηγεμονία της Αριστεράς, στην οποία ρίχνει την ευθύνη, είναι ένα σόφισμα αντάξιο της περιορισμένης σκέψης του. Προσωποποιεί μια έννοια για να της δώσει υπόσταση και για να της ρίξει την ευθύνη της αδυναμίας εκείνων που δεν μπόρεσαν να της αντισταθούν ή να την «νικήσουν» με τους όρους του A. Γεωργιάδη.

 

 

Είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο, όχι για τους λόγους που προβάλει ο Γεωργιάδης, αλλά ακριβώς για την έννοια που εμπεριέχουν οι λόγοι αυτοί. Έχει δίκιο πως οι μεταρρυθμίσεις που ήθελαν οι ξένοι να γίνουν, δεν έγιναν επειδή δεν τις ήθελε η Αριστερά, μη εννοώντας τα κόμματα της αριστεράς, αλλά τον κόσμο, τους πολίτες, έστω τις ψήφους που αντιπροσωπεύουν.

 

Τι προτείνει ο Γεωργιάδης ; Η κυβέρνηση να αγνοήσει τον κόσμο της αριστεράς, που είναι και περισσότερος και να λειτουργήσει δικτατορικά; Ας απαντήσει.

Θα ήταν ενδιαφέρον να μας εξηγήσει ο Γεωργιάδης τι εννοεί όταν λέει «Λαός μας» και «πραγματικό Κράτος» όχι τίποτα άλλο, αλλά για να μη λέει πως βάζουμε έννοιες στο στόμα του που δεν τις εννοεί ο ίδιος. Όλοι γνωρίζουμε τι εννοεί, αλλά για να είμαστε σίγουροι, καλά θα κάνει να τις δώσει ο ίδιος.

 

 

Οι Ρωμαίοι που έμειναν στην ιστορία για την παταγώδη αποτυχία τους να οργανώσουν το κράτος τους, όντως άφησαν στην ιστορία την περίφημη φράση, αλλά ακριβώς επειδή ήταν γνήσιοι δικτάτορες και δεν γνώριζαν τίποτα από δημοκρατία,  θεωρώντας τους νόμους κάτι σταθερό στους αιώνες των αιώνων, έστω και αν ήταν λάθος ή ξεπερασμένοι από την συνεχώς εξελισσόμενη πραγματικότητα. Οι νόμοι υπάρχουν επειδή παραβιάζονται. Αν δεν παραβιαζόντουσαν τότε δεν θα είχαν λόγους.

 

 

Αλήθεια γιατί αναρωτιέται ο Α. Γεωργιάδης γιατί δεν γίνονται πορείες για τον Αξαρλιάν; Είναι ίδια η περίπτωση με αυτή του  Γρηγορόπουλου, που αναφέρει; Ο Αξαρλιάν σκοτώθηκε άδικα σαφώς, δεν ήταν στόχος της 17 Νοέμβρη τα μέλη της οποίας έχουν ζητήσει επίσημα συγνώμη στο δικαστήριο και έχουν ξεκαθαρίσει πως δεν ήταν στόχος τους. Όμως, γιατί άραγε κανείς υποστηριχτής των ιδεών του A.Γεωργιάδη δεν κατέβηκε στους δρόμους για τον θάνατο του Αξαρλιάν ; Ποιος τους εμπόδισε;

 

Ρωτάμε : ο υποστηριχτής της δικαιοσύνης Α. Γεωργιάδης γνωρίζει ίσως ότι :

η δίκη για τον θάνατο των τριών υπαλλήλων και τον τραυματισμό άλλων 21, μετά τον εμπρησμό στο υποκαταστήματα της Σταδίου κατά τη διάρκεια επεισοδίων τον Μάιο του 2010, έκλεισε με την καταδίκη τριών εκ των τεσσάρων στελεχών της Marfin ;;

 

Όπως γράφτηκε στα μέσα : «Το δικαστήριο έκρινε ένοχους τον διευθύνοντα σύμβουλο της Marfin Κωνσταντίνο Βασιλακόπουλο, τον υπεύθυνο ασφαλείας του κτιρίου Εμμανουήλ Βελονάκη και τη διευθύντρια του καταστήματος Άννα Βακαλόπουλου, ενώ αθώωσε την υποδιευθύντρια του καταστήματος Αναστασία Κούκου.

Έπειτα από πολυήμερη διαδικασία, με τη σύμφωνη γνώμη της εισαγγελέως, οι τρεις κατηγορούμενοι καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης, οι δύο πρώτοι 22 ετών και η κ. Βακαλόπουλου πέντε ετών και ενός μήνα, για τις ανθρωποκτονίες από αμέλεια τριών υπαλλήλων, μεταξύ των οποίων και της εγκύου Αγγελικής Παπαθανασοπούλου, και τις σωματικές βλάβες άλλων 21 υπαλλήλων.

 

Το δικαστήριο δεν αναγνώρισε κανένα ελαφρυντικό στους τρεις καταδικασθέντες, ενώ έδωσε αναστέλλουσα δύναμη στην έφεση, θέτοντας όμως όρο για τους δύο πρώτους κατηγορούμενους την καταβολή, εντός 40 ημερών, χρηματικής εγγύησης 30.000 ευρώ.»

Είναι σαφές πως οι θέσεις του Α. Γεωργιάδη για το θέμα, δεν αντέχουν ακόμη και στην πιο ασθενή κριτική, που είναι η δική μου. Πόσο μάλλον, σε μια πιο λεπτομερή ανάλυση.

Πηγή: koinoniolekto.blogspot.gr

 

 

Μητσοτάκης: Όλο το παρασκήνιο για τις εκκαθαρίσεις Μπρατάκου και Παπασταύρου

InCollage 20240328 205245331

Μητσοτάκης: Όλο το παρασκήνιο για τις εκκαθαρίσεις Μπρατάκου και Παπασταύρου

O Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται πως «παραίτησε» τους δύο στενούς του συνεργάτες προκειμένου να μην απολογηθεί…

«Η ΛΑΡΚΟ ανήκει στους εργάτες» – Μαζικό συλλαλητήριο για τη ΛΑΡΚΟ στο κέντρο της Αθήνας

6167427

«Η ΛΑΡΚΟ ανήκει στους εργάτες» – Μαζικό συλλαλητήριο για τη ΛΑΡΚΟ στο κέντρο της Αθήνας

Στο μαζικό συλλαλητήριο για την ΛΑΡΚΟ συμμετέχουν και άλλα σωματεία, φορείς, συνδικάτα αλλά και φοιτητικοί…

Θρήνος στο Ρέθυμνο: Αυτοκτόνησαν σε μια μέρα, ένας 56χρονος επιχειρηματίας και ένας 84χρονος

5860197

Θρήνος στο Ρέθυμνο: Αυτοκτόνησαν σε μια μέρα, ένας 56χρονος επιχειρηματίας και ένας 84χρονος

Τον αυτόχειρα εντόπισαν οι οικείοι του. Λίγες ώρες αργότερα, ένας 84χρονος, έκοψε το νήμα της…