Απόφαση ΣτΕ: Απαραίτητη προϋπόθεση η επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την ένταξη εκπαιδευτικών στους πίνακες προσλήψεων

Κύριε Υπουργέ, μαθαίνουμε ότι βιάζεστε να γίνουν οι αιτήσεις αναπληρωτών. Γιατί δε βιάζεστε το ίδιο να εφαρμόσετε το νόμο στο καίριο θέμα των κριτηρίων ένταξης στους πίνακες των αναπληρωτών; Γιατί, ενώ έχουν περάσει 19 χρόνια από τη διεξαγωγή του 1ου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς και 2 από την απόφαση του ΣτΕ που κρίνει απαραίτητη προϋπόθεση την επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, εσείς δε λαμβάνετε υπόψη τη νομική και εκπαιδευτική πραγματικότητα; Ως πότε αναπληρωτές που και δοκιμάστηκαν επιτυχώς στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και στα σχολεία έχουν προϋπηρεσία θα παραγκωνίζονται από εκπαιδευτικούς που είτε απέτυχαν σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ είτε δεν πήγαν καν να δοκιμαστούν γιατί τους ευνοούσε το προ κρίσης σύστημα;

5893033e1dc524c0218b4706

της Μελίνας

Προς μεγάλη και ανάμικτη σε συναισθήματα έκπληξή μας, πληροφορούμαστε ότι το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να δεχτεί αιτήσεις αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά νωρίτερα απ’ ό,τι συνήθως. Αυτό είναι από θετικό ως θετικότατο κι η εκπαιδευτική κοινότητα ελπίζει να γίνουν εξίσου νωρίς οι προσλήψεις αναπληρωτών.

Ωστόσο, κάτι άλλο για το οποίο το Υπουργείο οφείλει να αυξήσει τις ταχύτητες είναι τα κριτήρια ένταξης των εκπαιδευτικών στους πίνακες αναπληρωτών. Τα κριτήρια πρέπει να προηγηθούν των αιτήσεων.

Επειδή πολλά ακούγονται, για όσους έχουν απορία ή άγνοια λόγω παραπληροφόρησης, διευκρινίζουμε τα εξής. Αναπληρωτές, όπως κάποιοι αυτοαποκαλούνται, δεν είναι όσοι έχουν μόνο προϋπηρεσία. Αναπληρωτές είναι κι όλοι όσοι και στα σχολεία έχουν διδάξει ή διδάσκουν ακόμη και έχουν και επιτυχία στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Οι δεύτεροι, ενώ έτρεχαν ωρομίσθιοι, ταυτόχρονα προετοιμάζονταν για το διαγωνισμό.

Κάντε το εικόνα.

1. Περίπτωση εκπαιδευτικού χωρίς επιτυχία στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Με κάποιον περίεργο τρόπο, κατάφερε και τον προσέλαβαν είτε σε κάποιο Δημόσιο Φορέα είτε σε κάποιο ιδιωτικό σχολείο δίπλα στο σπίτι του. Κι ενώ μέχρι πριν λίγα χρόνια μοριοδοτούνταν η προϋπηρεσία που αποκτήθηκε σε σχολεία μόνο του Υπουργείου Παιδείας, ξαφνικά αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία κι από άλλα υπουργεία και ιδιωτικά σχολεία. Κι όλοι όσοι εργάζονταν δίπλα στο σπίτι τους πλέον διεκδικούν θέσεις εργασίας από εκπαιδευτικούς που και προϋπηρεσία και επιτυχία στο διαγωνισμό έχουν.

2. Περίπτωση εκπαιδευτικού με επιτυχία στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Εργάζεται ήδη ως ωρομίσθιος ή αναπληρωτής κι ενώ η εργασία του καταναλώνει χρόνο, ετοιμάζεται παράλληλα για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Το πρωί στη δουλειά και στον ελεύθερο χρόνο του αφοσιώνεται στη μελέτη. Διεκδικεί την αξιοπρέπειά του τίμια και με φιλότιμο. Ξαφνικά μένει άνεργος γιατί στους πίνακες αναπληρωτών μπαίνουν υποψήφιοι της περίπτωσης 1. Και όλα αυτά ενώ υπάρχει η απόφαση του ΣτΕ που θέτει ως απαραίτητη προϋπόθεση την επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ προκειμένου να ενταχθεί κάποιος στους πίνακες των εκπαιδευτικών.

Κύριε Υπουργέ, γιατί δεν εφαρμόζετε την απόφαση του ΣτΕ; Γιατί παρανομείτε; Γιατί δέχεστε τον παραγκωνισμό των επιτυχόντων και φιλότιμων εκπαιδευτικών;

Κύριε Υπουργέ, γιατί δε βιάζεστε να εφαρμόσετε το νόμο στο καίριο θέμα των κριτηρίων ένταξης στους πίνακες των αναπληρωτών; Γιατί, ενώ έχουν περάσει 19 χρόνια από τη διεξαγωγή του 1ου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς και 2 από την απόφαση του ΣτΕ που κρίνει απαραίτητη προϋπόθεση την επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, εσείς δε λαμβάνετε υπόψη τη νομική και εκπαιδευτική πραγματικότητα; Ως πότε αναπληρωτές που και επιτυχία έχουν και στα σχολεία έχουν προϋπηρεσία θα παραγκωνίζονται από εκπαιδευτικούς που είτε απέτυχαν σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ είτε δεν πήγαν καν να δοκιμαστούν γιατί τους ευνοούσε το προ κρίσης σύστημα;

Οι ερωτήσεις είναι ρητορικές. Σας καλούμε, κύριε Υπουργέ, να εφαρμόσετε το νόμο.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr