Newsroom

Newsroom

“Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού” χωρίς την υποστήριξη του Υπ. Πολιτισμού στα φετινά Oscars;

Εχουν περάσει σχεδόν τρεις μήνες απ’ όταν ενημερωθήκαμε, με χαρά, ότι, όπως ορίζει ο νόμος, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού…

Εχουν περάσει σχεδόν τρεις μήνες απ’ όταν ενημερωθήκαμε, με χαρά, ότι, όπως ορίζει ο νόμος, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού κατέληξε στη φετινή πρόταση της Ελλάδας για το Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας κι αυτή ήταν το «Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού», του Εκτορα Λυγίζου. Μόνο που, απ’ ό,τι φαίνεται, το Υπ.Πο. ανακοίνωσε την πρότασή του και, ως τώρα τουλάχιστον, την εγκατέλειψε στην τύχη της, στερώντας, ουσιαστικά, στην ταινία κάθε πιθανότητα να διεισδύσει στη συνείδηση των ψηφοφόρων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Συνοπτικά, το να συμμετάσχει με σοβαρές πιθανότητες μια ταινία στην οσκαρική κούρσα, είναι διαδικασία κοπιαστική και μάλλον κοστοβόρα. «Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» χρειάζεται, εκτός από δουλειά, κι ένα budget των περίπου 15.000 ευρώ, το οποίο το Υπουργείο Πολιτισμού, παρά τις επίμονες αιτήσεις, προς το παρόν δεν έχει δεχτεί να καταβάλει.

Τι λέει η παραγωγή της ταινίας

Από τους παραγωγούς της ταινίας, μιλήσαμε με τον Γιώργο Καρναβά και τον Κωνσταντίνο Κοντοβράκη, οι οποίοι μοιράστηκαν τη χαρά και την τιμή που ένιωσαν, μαθαίνοντας ότι η ταινία είναι η φετινή πρόταση της Ελλάδας για τα Οσκαρ (όπως επίσης είναι και υποψήφια στην προκριματική επιλογή για τις Χρυσές Σφαίρες), χαρά που μετρίασε η συνειδητοποίηση του ότι βρίσκονται σε αδιέξοδο. «Η διαδικασία που οφείλει να ακολουθήσει μια ταινία στην κούρσα για τα Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας είναι συγκεκριμένη, δοκιμασμένη και γνωστή σε όλους. Δηλαδή, για να ξεχωρίσεις ανάμεσα σε δεκάδες άλλες ταινίες και να κερδίσεις την ψήφο των 6.500 μελών της Ακαδημίας απαιτούνται συντονισμένες ενέργειες προβολής, που προϋποθέτουν γνώση, επαφές και χρήμα,» εξηγεί η παραγωγή. «Στην περίπτωσή μας λειτουργούν ήδη οι δύο πρώτοι παράγοντες. Από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε για την απόφαση του Υπ.Πο.Α., θέσαμε σε λειτουργία όλη μας τη γνώση και κινητοποιήσαμε ένα ολόκληρο μηχανισμό που περιλαμβάνει το Προξενείο της Ελλάδας στο Λος Αντζελες, αρμόδιους Ευρωπαϊκούς οργανισμούς (European Film Promotion), το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου στο Λος Αντζελες και, ασφαλώς, την Hellas Film και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Πραγματοποιήσαμε δύο προβολές της ταινίας μας στο Λος Αντζελες, ενημερώσαμε όλους τους γνωστούς μας εκεί, ζητώντας τη συνδρομή και τη βοήθειά τους. Ολοι τους ανταποκριθήκαν θερμά και άμεσα. Αναφέρουμε ενδεικτικά ότι αυτή τη στιγμή εργάζεται για την ταινία μας επαγγελματίας publicist αφιλοκερδώς, όταν η στάνταρντ αμοιβή για την οσκαρική εκστρατεία είναι τουλάχιστον 8.000 δολάρια.»

Ωστόσο, η προσωπική εργασία έχει τα όριά της: «Κάπου εδώ σταματούν όσα μπορεί να κάνει ένας παραγωγός. Κάπου εδώ, λογικά, εμφανίζεται το Υπ.Πο. (μέσω του ΕΚΚ ή από μόνο του), για να στηρίξει οικονομικά την προώθηση της ταινίας που το ίδιο αποφάσισε να προτείνει για την εκπροσώπηση της χώρας μας στα Οσκαρ. Το αντίθετο θα χαρακτηριζόταν τουλάχιστον παράδοξο και γι’αυτό άλλες χώρες έχουν θεσπίσει ένα σύστημα αυτόματης στήριξης των ταινιών που προτείνουν (πχ. η -όχι και τόσο μακρινή- Κροατία προσφέρει το ποσό των 50.000 Ευρώ για τα έξοδα προβολής και προώθησης της οσκαρικής τους πρότασης). Στην περίπτωσή μας αυτό δεν έχει γίνει. Για την ακρίβεια, τίποτα δεν έχει γίνει κι ο χρόνος που πέρασε είναι ήδη μεγάλος κι ενδεχομένως μοιραίος. Η διαδικασία, ωστόσο, δεν έχει ακόμα λήξει. Υπάρχει ακόμα λίγος αλλά πολύτιμος χρόνος για να πραγματοποιήσουμε μια μικρή κι αξιοπρεπή διαφημιστική καμπάνια σε εγχώρια έντυπα, να διοργανώσουμε κι άλλες προβολές της ταινίας, να αποστείλουμε DVD της ταινίας στα μέλη της Ακαδημίας, να συνδιοργανώσουμε με τις ελληνικές Προξενικές Αρχές εκδηλώσεις παρουσία συντελεστών της ταινίας κι εκπροσώπων του διεθνούς Τύπου, να εμπλέξουμε την ομογένεια των Η.Π.Α. στη διαδικασία, να διεκδικήσουμε κι άλλη δημοσιότητα για την ταινία κ.ο.κ. Και να δούμε στο τέλος αυτής της μεγάλης μάχης ίσως μια ακόμη ελληνική ταινία, πέντε χρόνια μετά τον «Κυνοδόντα», στην τελική πεντάδα των Οσκαρ.

Τι λέει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Ο Γενικός Διευθυντής του Ε.Κ.Κ., Γρηγόρης Καραντινάκης, κάνει τις προσπάθειές του να εξασφαλίσει από το Υπ.Πο.Α. το απαραίτητο κονδύλι για την προώθηση του «Αγοριού» στην Αμερική, αλλά, προς το παρόν τουλάχιστον, εις μάτην. Για να μπορέσει το Ε.Κ.Κ. να εκταμιεύσει χρήματα για να υποστηρίξει την ταινία, θα πρέπει πρώτα να τα λάβει από το Υπ.Πο.Α. και ο Υπουργός Πάνος Παναγιωτόπουλος, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα, δεν έχει δώσει το πράσινο φως για οποιαδήποτε ενέργεια. «Εχω κάνει προσπάθειες, αλλά ο Υπουργός δεν έχει ανταποκριθεί ακόμα σ’ αυτές. Εκείνο που μπορώ να πω είναι πως, από πλευράς Ε.Κ.Κ., θα στηρίξουμε όπως και να έχει την υποψηφιότητα της ταινίας, ακόμα και μόνοι μας. Οχι μόνο με προσωπική εργασία, αλλά και οικονομικά, στο βαθμό όμως που μπορούμε και, οπωσδήποτε, δεν μπορούμε να καλύψουμε τα απαιτούμενα, χωρίς την έγκριση και τη συνεισφορά του Υπουργείου.»

Τι λέει το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού

Προς το παρόν, τίποτα. Το Υπουργείο, όπως επιβάλλει ο νόμος, πρότεινε το «Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» ως την ταινία που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη διαδρομή για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Κι όπως το πρότεινε, μοιάζει να το εγκατέλειψε. Γιατί, όπως γνωρίζουμε, η πρόθεση δε φτάνει, χρειάζεται κι ο τρόπος. Και το ποσό των 15.000 ευρώ που θα προσφέρει στην ταινία την αξιοπρέπεια του να διεκδικήσει επαγγελματικά την επιτυχία, είναι μικρό κόστος για την ακτινοβολία που ενδέχεται να φέρει στο ελληνικό σινεμά και στον πολιτισμό της Ελλάδας, τον οποίο ο Πάνος Παναγιωτόπουλος, θέσει, οφείλει να προασπίζει και να προβάλλει.

 Λήδα Γαλανού
http://flix.gr/

Μετά τις μπουνιές στην ελληνική Βουλή εμφανίστηκαν… περιστέρια στο Ευρωκοινοβούλιο – Το πρωτοφανές περιστατικό (video)

Περιστέρι

Μετά τις μπουνιές στην ελληνική Βουλή εμφανίστηκαν… περιστέρια στο Ευρωκοινοβούλιο – Το πρωτοφανές περιστατικό (video)

Δύο πρωτοφανή περιστατικά έγιναν την ίδια μέρα στον ελληνικό και στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο

Παπαδάκης: Νευρίασε με την Αναστασοπούλου on air – «Όλη την ώρα σε βλέπω να δυσανασχετείς» (video)

Παπαδάκης Αναστασοπούλου

Παπαδάκης: Νευρίασε με την Αναστασοπούλου on air – «Όλη την ώρα σε βλέπω να δυσανασχετείς» (video)

«Μιλάω κι εγώ, μιλάς κι εσύ, μη δυσανασχετείς», είπε ο Γιώργος Παπαδάκης απευθυνόμενος στη Μαρία…

Εισαγγελέας για Τέμπη: Σε 20 μέρες να έχετε βρει ποιοι ξεμπάζωσαν και κατέστρεψαν αποδεικτικό υλικό ενώ υπήρχαν αγνοούμενοι

ΤΕΜΠΗ Ατυ

Εισαγγελέας για Τέμπη: Σε 20 μέρες να έχετε βρει ποιοι ξεμπάζωσαν και κατέστρεψαν αποδεικτικό υλικό ενώ υπήρχαν αγνοούμενοι

Η αντεισαγγελέας εφετών Λάρισας «βάζει στην θέση της» την εισαγγελέα Ειρήνη Κεχαγιά και διατάσσει την…