Newsroom

Newsroom

Προβληματισμός στο υπουργείο Ναυτιλίας από τον Τουρκικό ΣΕΜΠΟ στο Αιγαίο

Ιδιαίτερα προβληματισμένo εμφανίζεται, το υπουργείο Ναυτιλίας, σύμφωνα τουλάχιστον με την ανάγνωση της απάντησης που έλαβε το koutipandoras.gr, από την εξαγγελία λειτουργίας σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στις ακτές του Αιγαίου και συγκεκριμένα στο Πετλίμ της Τουρκίας,

1 1843 0

Του Μαρίνου Γκασιάμη. Ιδιαίτερα προβληματισμένo εμφανίζεται, το υπουργείο Ναυτιλίας, σύμφωνα τουλάχιστον με την ανάγνωση της απάντησης που έλαβε το koutipandoras.gr, από την εξαγγελία λειτουργίας σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στις ακτές του Αιγαίου και συγκεκριμένα στο Πετλίμ της Τουρκίας, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Ανάμεσα στις λύσεις που φαίνεται να προκρίνει είναι η αξιοποίηση κάθε ευκαιρίας ώστε ο σταθμός του ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά να διατηρήσει και να ενισχύσει την θέση του, για παράδειγμα μέσα από στρατηγικές συμμαχίες, επενδύσεις, διασύνδεση με τους μεγάλους μεταφορικούς διαδρόμους στην περιοχή και το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Επί της ουσίας, σύμφωνα με εκτιμητές της αγοράς, φωτογραφίζει διεύρυνση της συνεργασίας με την COSCO 

Το αρμόδιο υπουργείο καλεί επίσης την ΕΕ να «κοιτάξει» την πολιτική χρηματοδοτήσεων που παρέχονται για την υλοποίηση αναπτυξιακών σχεδίων σε τρίτες χώρες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής αναπτυξιακής συνεργασίας, καθώς οφείλουν να συνυπολογίζουν τον αντίκτυπο που προκύπτει για κράτη-μέλη και επιχειρηματικές οντότητες που δραστηριοποιούνται εντός της ΕΕ.

Πιο συγκεκριμένα η απάντηση της αρμόδιας Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού στο σχετικό ερώτημα που έθεσε το koutipandoras.gr τονίζει πως: «Οι λιμένες λειτουργούν σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό και ραγδαία μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον. Ιδιαίτερα σε σχέση με τις εμπορευματικές μεταφορές και ειδικά ως προς τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, επισημαίνεται ότι οι λιμένες ανταγωνίζονται μεταξύ τους  σε μια αγορά, όπου κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζουν μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται ταυτόχρονα ως διαχειριστές τερματικών σταθμών και ως ναυτιλιακές ή και γενικότερα μεταφορικές εταιρείες.

Οι μεγάλοι αυτοί παίκτες επιδιώκουν να ελέγξουν και να κατευθύνουν τις μεταφορικές ροές, προσφέροντας σύνθετες μεταφορικές υπηρεσίες και σχεδιάζουν τις επιλογές τους στη βάση σύνθετων στρατηγικών.     

Στο πλαίσιο αυτό, προχωρούν σε στρατηγικές συμμαχίες και επενδύσεις και αναδεικνύουν λιμένες ή τους καταδικάζουν σε έναν περιφερειακό ρόλο. Από την άλλη πλευρά, οι λιμένες παρουσιάζουν συγκριτικά πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα, που συνυπολογίζονται στις αποφάσεις, ώστε να εξυπηρετηθούν οι στρατηγικές επιλογές και, ως εκ τούτου εξαρτούν το ενδιαφέρον των παικτών.

Η Νοτιανατολική Μεσόγειος παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη μεταφορική αγορά και οι διάφοροι σχεδιασμοί αποσκοπούν στη διεκδίκηση σημαντικού μεριδίου της μεταφορικής αγοράς για τους διάφορους παίκτες, που ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Η λειτουργία ενός ακόμη λιμένα στην περιοχή θα δημιουργήσει ενδεχόμενα πρόσθετες πιέσεις σε όλους τους λιμένες της περιοχής που ανταγωνίζονται για το ίδιο μερίδιο σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά. Αυτό σημαίνει, πρακτικά, ότι οι λιμένες θα πρέπει να αξιοποιήσουν κάθε ευκαιρία που τους παρέχεται, προκείμενου να διατηρήσουν και να ενισχύσουν τη θέση τους, για παράδειγμα μέσα από στρατηγικές συμμαχίες, επενδύσεις, διασύνδεση με τους μεγάλους μεταφορικούς διαδρόμους στην περιοχή και το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Συμπληρωματικά στα παραπάνω, επισημαίνεται ότι στα ζητήματα που θα πρέπει να απασχολήσουν την Ευρωπαϊκή Πολιτική Μεταφορών, σε σχέση με τη λιμενική λειτουργία και ανάπτυξη, συγκαταλέγεται ο ανταγωνισμός που δέχονται λιμένες της ΕΕ από λιμένες τρίτων χωρών, που δραστηριοποιούνται στοχεύοντας στην ίδια μεταφορική αγορά, δεν υπόκεινται, ωστόσο, σε υποχρεώσεις και περιορισμούς που απορρέουν από την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Εξάλλου, οι χρηματοδοτήσεις που παρέχονται για την υλοποίηση αναπτυξιακών σχεδίων σε τρίτες χώρες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής αναπτυξιακής συνεργασίας, οφείλουν να συνυπολογίζουν τον αντίκτυπο που προκύπτει για κράτη-μέλη και επιχειρηματικές οντότητες που δραστηριοποιούνται εντός της ΕΕ».

Την εξαγγελία για την λειτουργία του Τουρκικού σταθμού ΣΕΜΠΟ έκανε ο διευθύνον σύμβουλος της SOCAR Τουρκίας Κενάν Γιαβούζ
Σύμφωνα με τα όσα δημοσίευσε η Hurriyet ο Γιαβούζ δήλωσε πως η «Ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Πετλίμ θα τεθεί σε λειτουργία τον Σεπτέμβριο αυτής της χρονιάς. Τα κεφάλαια που θα επενδυθούν στην κατασκευή του θα φτάσουν τα 400 εκατομμύρια δολάρια.

Το πιο σημαντικό προτέρημα του λιμανιού είναι ότι θα αποτελέσει την μεγάλη εναλλακτική του λιμανιού του Πειραιά στο Αιγαίο ώστε να υποδεχτούμε τα μεγαλύτερα κοντέινερ στο λιμάνι μας».

Τις δηλώσεις αυτές έκανε ο Γιαβούζ στις 2 Ιουνίου στην ομιλία του στην 22η διεθνή έκθεση πετρελαίου και αερίου της Κασπίας στο Μπακού

Στα εγκαίνια προσκλήθηκαν ο Τούρκος και ο Αζέρος πρόεδρος
«Τον εμπορικό σταθμό θα διαχειρίζεται για τα επόμενα 28 χρόνια η Ολλανδική εταιρία ΑPM Terminals, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον τομέα αυτό» πρόσθεσε ο Γιαβούζ

 

Στέφανος Κασσελάκης: «Αλέξη, έλα πάνω» – Η στιγμή που ο Τσίπρας ανεβαίνει στο βήμα (video)

ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΥΡΙΖΑ

Στέφανος Κασσελάκης: «Αλέξη, έλα πάνω» – Η στιγμή που ο Τσίπρας ανεβαίνει στο βήμα (video)

«Πάμε μπροστά. Αλέξη, έλα πάνω», ανέφερε ο Στέφανος Κασσελάκης με αποδέκτη τον τέως αρχηγό του…