O Stanley Kubrick ως φωτογράφος – Δείτε τις εξαιρετικές δουλειές του

Stanley Kubrick

1000w

Πολύ καιρό πριν γίνει διάσημος σκηνοθέτης ο Stanley Kubrick ήταν εξαιρετικός φωτογράφος. Το 1945 στην ηλικία των 17 ετών εργαζόταν σε δημοφιλές περιοδικό της Αμερικής το “Look” και μέσα σε πέντε χρόνια ολοκλήρωσε περισσότερες από 300 αποστολές, με αποτέλεσμα περίπου 27.000 φωτογραφίες.Ο Κιούμπρικ ποτέ δεν διαχώριζε τα μέσα της φωτογραφίας και του κινηματογράφου. Θεωρούσε τον εαυτό του επαγγελματία της εικόνας και δεν τον πείραζε αν είχε μπροστά του μια φωτογραφική μηχανή ή μία κινηματογραφική κάμερα. Όπως φαίνεται από τις εικόνες, το κινηματογραφικό ένστικτο υπήρχε από πολύ νωρίς, αφού κάποιες από αυτές θυμίζουν πραγματικά σκηνή από ταινία. Πολλές εικόνες προήλθαν από τα αρχεία του μουσείου της Πόλης της Νέας Υόρκης. Όταν το περιοδικό Look έκλεισε το 1971 δώρισε τα αρνητικά και τα αρχεία του, συμπεριλαμβανομένων των εικόνων του Κιούμπρικ. Κάποια άλλα σώθηκαν από τη βιβλιοθήκη του Κογκρέσου στην Ουάσινγκτον.  Ας τον απολαύσουμε…

How the Circus gets set, 1948

κιούμπρικ_φωτογραφίες

Το 1948 πέρασε αρκετές ημέρες φωτογραφίζοντας τις ιδιαίτερες προσωπικότητες και τις ανθρώπινες φιγούρες στο μεγαλύτερο τσίρκο της Αμερικής. Η φωτογραφία αυτή φαίνεται σαν κολάζ, καθώς όλα τα στοιχεία της είναι τοποθετημένα πολύ προσεκτικά και απεικονίζει τον διευθυντή του τσίρκου που δίνει οδηγίες στους καλλιτέχνες και τους ακροβάτες. 

New York Subway — Young lovers, 1947 

κιούμπρικ_φωτογραφίες

Ο Κιούμπρικ ήταν ιδιαίτερα γοητευμένος από το ενδιαφέρον που παρουσίαζε το μετρό της Νέας Υόρκης, όπου άνθρωποι με διαφορετικές καταβολές βρίσκονταν αναγκαστικά πολύ κοντά. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του αποτύπωσε πολλές τέτοιες εικόνες, ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες, από τα μεσάνυχτα έως τα ξημερώματα. Πολλές φορές απευθυνόταν σε φίλους του που έκαναν τους “πρωταγωνιστές” για να τραβήξει τα πλάνα που ήθελε. Σε αυτή τη φωτογραφία ένας νεαρός γλιστράει προσεκτικά το χέρι του κάτω από το παλτό της φίλης του.

Reading a script in the windowsill, 1950 

κιούμπρικ_φωτογραφίες

Ο Κιούμπρικ ακολούθησε στη Νέα Υόρκη την ηθοποιό Betsy von Fürstenberg για μία σειρά φωτογραφιών. Η κοπέλα βρισκόταν τότε στο απόγειο της καριέρας της, ενώ στη φωτογραφία η ιδέα είναι ότι προσπαθεί να θυμηθεί ένα σενάριο καθισμένη κοντά σε ένα παράθυρο. Σε μία άλλη εικόνα από αυτή τη σειρά με τίτλο “The Debutante Who Went to Work” εμφανίζεται να κάθεται ανέμελα σε έναν καναπέ, ενώ στον διπλανό τοίχο υπάρχει ένας αυθεντικός πίνακας του Πικάσο. Το σχόλιο του φωτογράφου ήταν σατιρικό, θέλοντας να δείξει ότι σε αυτό το περιβάλλον οι άνθρωποι μπορεί να κοσμούν τον τοίχο τους με έναν φανταστικό πίνακα, αλλά στην πραγματικότητα να μην του δίνουν καμία σημασία.

Mickey with his shoe shine stand, 1947 

κιούμπρικ_φωτογραφίες

Οι συντάκτες του περιοδικού συχνά του ανέθεταν να φωτογραφίζει διάσημους και λαμπερούς ανθρώπους. Σε αυτή τη σειρά όμως που δεν δημοσιεύτηκε ποτέ, ο Κιούμπρικ ακολούθησε ένα άγνωστο αγόρι δώδεκα χρονών. Το επάγγελμά του; Γυάλιζε παπούτσια στους δρόμους. Ο ίδιος ήταν μόλις πέντε χρόνια μεγαλύτερος από αυτό το αγόρι και μπορούσε να εντοπίσει κανείς τα συναισθήματα που ένοιωθε να τον συνδέουν μαζί του. 

κιούμπρικ_φωτογραφίες

Στην παρακάτω φωτογραφία, το ίδιο παιδί βρίσκεται στη στέγη ενός σπιτιού στο Μπρούκλιν, παρακολουθώντας τα περιστέρια που πετούν ελεύθερα. Πρόκειται για μία αλληγορία για την ελευθερία και την παιδική ηλικία που δίνει σε αυτή την ιστορία μια άλλη οπτική.

Columbia University – Three men in an industrial space, 1948 

κιούμπρικ_φωτογραφίες

Ο Κιούμπρικ δεν φοίτησε ποτέ στο πανεπιστήμιο, αλλά του είχε ανατεθεί να φωτογραφίσει διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ανάμεσα στα οποία και το πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης. Και ενώ οι εκδότες του ζητούσαν επίμονα τους προέδρους του πανεπιστημίου, ο ίδιος ενδιαφερόταν περισσότερο για τις κρυμμένες πτυχές του. Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε τρεις επιστήμονες που συμμετέχουν στη δημιουργία ατομικής βόμβας. Οι αμφίθυμες λεπτομέρειες τον ευχαριστούσαν…Θεωρούσε για παράδειγμα ενδιαφέρον το ότι υπήρχε στην εικόνα η επιγραφή “Βηθλεέμ” η οποία δεν αναφέρεται στη θρησκεία, αλλά σε ένα τεράστιο εργοστάσιο χάλυβα με το ίδιο όνομα!

Paddy Wagon – Gun, 1948 

Ως φωτογράφος σε μεγάλο περιοδικό ήταν εξοικειωμένος με την αστυνομία και το οργανωμένο έγκλημα. Σε μία εικόνα που έχει κινηματογραφικά χαρακτηριστικά, βλέπουμε μία (μη) βίαιη εικόνα της εγκληματικότητας που εστιάζει κατά βάση στο ίδιο το αντικείμενο, χωρίς ρεαλιστικές σκηνές να τη συνοδεύουν. 

κιούμπρικ_φωτογραφίες

Rocky Graziano -Portrait, 1947 

Για τη ζωή του θρυλικού μποξέρ Rocky Graziano είχε συμπληρώσει τουλάχιστον δύο φωτογραφικά άμπουμ. Ο Κιούμπρικ τον απεικόνισε ως μαχητή, αλλά και ως άνθρωπο που περνάει τρυφερές στιγμές με την οικογένειά του. Μάλιστα, τον ακολούθησε ακόμα και μέσα στο ντους, αλλά οι εικόνες δεν δημοσιεύτηκαν τότε καθώς θεωρήθηκαν ιδιαίτερα προκλητικές για την εποχή. Η ποιότητα του φαίνεται από τις πρώτες κιόλες φωτογραφίες του. Ένστικο, καθαρές γραμμές και πρωτοπορία.

κιούμπρικ_φωτογραφίες

 

κιούμπρικ_φωτογραφίες

Street Conversations – Woman walking down the street, 1946 

Πολλές εικόνες προήλθαν από τα αρχεία του μουσείου της Πόλης της Νέας Υόρκης. Όταν το περιοδικό Look έκλεισε το 1971 δώρισε τα αρνητικά και τα αρχεία του, συμπεριλαμβανομένων των εικόνων του Κιούμπρικ. Κάποια άλλα σώθηκαν από τη βιβλιοθήκη του Κογκρέσου σ

Γεννημένος στο Μπρονξ το 1928 πέρασε πολύ χρόνο φωτογραφίζοντας πεζούς. Παραπάνω βλέπουμε μία εικόνα εξαιρετικά… κινηματογραφική. 

Πηγή: cnn.com

 

 

Διπλός ισχυρός σεισμός ταρακούνησε τη μισή Ελλάδα: Τι είναι γνωστό μέχρι τώρα – Οι πρώτες εκτιμήσεις

σεισμός

Διπλός ισχυρός σεισμός ταρακούνησε τη μισή Ελλάδα: Τι είναι γνωστό μέχρι τώρα – Οι πρώτες εκτιμήσεις

Δύο ισχυροί σεισμοί σημειώθηκαν στην Ηλεία - Οι πρώτες εκτιμήσεις από τους σεισμολόγους